Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
lunddal
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
|
Sendt: 13-Januar-2011 kl. 23:05 |
tipsen skrev:
lunddal skrev:
Henrik B. skrev:
Så mangler de bare resten af deres fejl/produkter... |
Det aner du jo så tydeligvis ikke en klap om. |
Udfra sagligheden af dine vs. HenrikB's indlæg virker det som om Henrik ved mere om tingene end du gør. |
Du kender så ikke det generelle indhold af Henriks indlæg kan jeg se. Han kan jo ikke holde sig fra at tale nedlandende om Apple i diverse tråde, og han har da indtil videre ikke givet udtryk for at han overhovedet har haft et Apple produkt på noget som helst tidspunkt.
Men jeg kan da fortælle at jeg har 18 års erfaring med Apple-udstyr og har haft et 4-cifret antal Mac'er under min administration, så jeg kan da godt fortælle dig hvilke af deres produkter der har været problematiske.
Redigeret af lunddal - 13-Januar-2011 kl. 23:08
|
|
tipsen
Guld medlem
Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
|
Sendt: 13-Januar-2011 kl. 23:05 |
lunddal skrev:
ojr5896 skrev:
Det er helt ok at der fejl på produktet, det kan der være på alt, men hvis de ikke vil gøre noget ved det, synes jeg, som jeg forøvrigt mener Apple gør i mange tilfælde - Pisser på kunderne! |
Du hører bare mere om det når det sker, fordi det åbenbart er mere interessant. |
Apple og Humac er blandt de selskaber der er i søgelyset hos Forbrugerstyrelsen, da der i forhold til markedsandelen er en større andel af klagesager end normalt i branchen. Derudover har Forbrugerstyrelsen ofte haft tommeskruerne på Apple for at få dem til at erkende fejl på deres produkter eller opfylde deres garantiforpligtelser - så ja de skiller sig desværre negativt ud på denne front, hvilket jo ER interessant da det står i skærende kontrast til det image Apple gerne vil etablere med produkter der design- og kvalitetsmæssigt er i top.
Mon ikke der kan findes en løsning i sagen med Humac - prøv da at tage en snak med dem og så er dén nok ikke længere! Hvis du så ikke får den (ekstraordinære?) service du forventer ved du bare at en netbutik måske er et bedre bud end Humac næste gang der skal indkøbes en bærbar!
|
|
Jakabov
Guld medlem
Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Vodskov
Status: Offline
Point: 1330
|
Sendt: 13-Januar-2011 kl. 23:08 |
Apple ligger ikke toppen mht. rep men de ligger da over gennemsnittet:
|
|
tipsen
Guld medlem
Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
|
Sendt: 13-Januar-2011 kl. 23:08 |
|
|
lunddal
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
|
Sendt: 13-Januar-2011 kl. 23:10 |
xozzi skrev:
Kan godt være at intel bundkort er produceret af ASUS, men hvem outsourcer ikke? Det er jo dumt at lade være hvis andre kan gøre det bedre og evt. billigere???? |
Hvis ikke de stadigvæk gør, så har Asus faktisk produceret en stor del af Apples bærbare.
|
|
lunddal
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
|
Sendt: 13-Januar-2011 kl. 23:13 |
tipsen skrev:
jeg forholder mig indlæggene i denne tråd og der synes jeg at sagligheden var størst fra HenrikB's side. |
Jeg ser nu ikke noget sagligt i "Så mangler de bare resten af deres fejl/produkter." hvorfor jeg reagerede.
Han laver jo bare et sammenkog af ting han har læst.
Men nu synes jeg at vi er gået rigeligt off topic her.
Redigeret af lunddal - 13-Januar-2011 kl. 23:13
|
|
tipsen
Guld medlem
Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
|
Sendt: 13-Januar-2011 kl. 23:15 |
TobiasKM skrev:
Desuden, det hænger ikke helt sammen at Apple åbenbart har så utroligt ringe kvalitet og service, og så samtidig næsten konsekvent ender i toppen af surveys som den her: http://www.pcworld.com/article/211074/the_tech_brands_you_can_trust.html |
Apple får rigtig god kritik mht support i USA, men det er langt fra tilfældet i Danmark (og andre europæiske lande) - om det er tilfældigt, uheldigt eller bevidst prioritering ved jeg ikke.
|
|
tipsen
Guld medlem
Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
|
Sendt: 13-Januar-2011 kl. 23:17 |
lunddal skrev:
Men nu synes jeg at vi er gået rigeligt off topic her. |
Agreed - det væsentlige må være om trådstarter kan få held med at ombytte sin pixel-fejl-ramte bærbare hos Humac - og det finder vi sikkert ud af i morgen - held og lykke med projektet :-)
|
|
Vanderlay
Guld medlem
Oprettet: 01-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1168
|
Sendt: 13-Januar-2011 kl. 23:17 |
Jakabov skrev:
Apple ligger ikke toppen mht. rep men de ligger da over gennemsnittet: |
Nej, ok, jeg tror jeg tænkte på målinger af købertilfredshed som fx denne:
http://www.appleinsider.com/articles/09/02/18/apple_leads_2009_customer_satisfaction_survey.html
Synes også at have set en, der handlede om tilfredshed med deres support, men kan ikke lige finde den
|
|
TobiasKM
Guld medlem
Oprettet: 03-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 746
|
Sendt: 13-Januar-2011 kl. 23:28 |
Redigeret af TobiasKM - 13-Januar-2011 kl. 23:29
|
|
Jens Thomsen
Bruger
Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 136
|
Sendt: 13-Januar-2011 kl. 23:32 |
Jeg har selv aldrig oplevet problemer ved at ringe direkte til Apples kundeservice. Noget helt andet er så Humac, som jeg ikke har den store fidus til.
Mit ene forsøg på at købe hos Humac endte med et sejt tovtrækkeri om at få dem til at anerkende en fejl og udbedre den. Som konsekvens har jeg siden købt mine Apple-produkter hos enten Fona eller direkte hos Apple selv. Begge steder har jeg aldrig oplevet mangel på service, når der har været noget galt.
Håber da, at OP får byttet sin maskine. Én pixelfejl kan efter min erfaring sagtens man leve med - men ikke hvis den er så centralt placeret, som hans indlæg beskriver.
|
|
lunddal
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
|
Sendt: 14-Januar-2011 kl. 00:43 |
I mange tilfælde er det også Apple selv i Fona, men ja, bl.a. Humac har tit haft problemer med at indse at det er dem som forhandler der har ansvaret over for kunden og ikke producenten.
|
|