recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Enormt imponeret over Humac
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEnormt imponeret over Humac

 Besvar Besvar Side  <1234 8>
Forfatter
Besked
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2011 kl. 20:31
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Nu kender jeg ikke hele baggrunden for sagen, og hvad forhandleren siger til fejlen. Men én ting tiden har lært mig gennem adskellige handler er helt bestemt, at vil en forhandler ikke være seriøs, og yde service og forståelse, så skal man dæleme ikke glide på røven for en forhandler, i bar ydmyghedDead
 
Der er da også _ret_ stor forskel på at "glide på røven", og at lade være med at råbe. Man kan godt være insisterende og vedholdende, uden at RÅBE.
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2011 kl. 20:42
Skal vi ikke lige vente lidt - og høre hvad Humac siger til ojr5896, inden vi laver den helt store diskussion ud af det.
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2334
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2011 kl. 20:43
Oprindeligt skrevet af ojr5896 ojr5896 skrev:

Jeg håber det bedste, og vil selvfølgelig opføre mig pænt.

 
Pæn opførsel er også vejen frem. Min erfaring siger mig, at man kommer meget længere med assertiv kommunikation ansigt til ansigt. Argumentér problemet på en saglig og proper måde; uden at bruge mindre pæne gloser. Hvis ellers sælger er fornuftig vil han lytte, og træffe det rigtige valg. Folk der skaber sig i offentlighed kan man ikke andet end grine af.
 
Held og lykke.


Redigeret af kaizer - 13-Januar-2011 kl. 20:44
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2011 kl. 20:44
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Nu kender jeg ikke hele baggrunden for sagen, og hvad forhandleren siger til fejlen. Men én ting tiden har lært mig gennem adskellige handler er helt bestemt, at vil en forhandler ikke være seriøs, og yde service og forståelse, så skal man dæleme ikke glide på røven for en forhandler, i bar ydmyghedDead
 
Der er da også _ret_ stor forskel på at "glide på røven", og at lade være med at råbe. Man kan godt være insisterende og vedholdende, uden at RÅBE.
Nu har jeg nu heller ikke skrevet at man skulle råbe, men for mig er forhandlere eller ekspedienter altså intet uden deres kunder.Smile Så de har minsandten bare at yde service.
 
  


Redigeret af Hother - 13-Januar-2011 kl. 20:45
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
betho Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 318
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2011 kl. 20:49
Er jeg den eneste, der forholder mig til reklamtionsret osv? Uanset hvordan Apple forholder sig til pixelfejl, så har Humac bare af at rette fejlen, idet de er reklamationspligtige i 24 mdr... (første 6 har butikken bevisbyrden) Så - jeg forstår ikke problemet?
Til top
david79 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-September-2008
Sted: mn, USA
Status: Offline
Point: 173
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2011 kl. 20:53
Fordi een pixel fejl ikke altid bliver regnet som en fejl, men derimod en acceptable produktions unøjagtighed eller noget i den stil. Det vigtige er at det ikke er en "fejl" ved produktet.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2011 kl. 20:56
En pixelfejl er ikke en fejl ved produktet i egentlig forstand. Du har ikke krav på at få det kompenseret. Det samme gælder de fleste TV og de fleste monitors. Enkelte producenter tilbyder garanti mod visse typer pixelfejl, men det er typisk lysende fejl. På skærme med bedre paneler (VA og IPS) vil en (sub)pixel oftere dø og blive sort, da disses slukkede tilstand lukker for lyset. På billige paneler af TN typen bliver en død (sub)pixel lys, da den er åben i slukket tilstand.

Pixelfejl er ærgelige, ja, men det er ikke noget man som udgangspunkt kan klage over med mindre der er mange af slagsen. Der findes ISO-standarder der beskriver reglerne, som producenterne ofte refererer til.

Redigeret af Yakken - 13-Januar-2011 kl. 21:00
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2011 kl. 20:58
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Nu har jeg nu heller ikke skrevet at man skulle råbe, men for mig er forhandlere eller ekspedienter altså intet uden deres kunder.Smile Så de har minsandten bare at yde service.
 
  
 
Nej, men det er jo dét diskussionen gik ud på... Der er vel forskel på at "yde service", og på at finde sig i at kunderne beslutter sig for at råbe for at få sin vilje.
Til top
betho Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 318
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2011 kl. 21:03

Tja, der kan man bare se... Ermm Så meget for købeloven.

Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2011 kl. 21:16
Nu er det jo ikke købelovens formål at være urimelig over for hvad teknologien kan yde.

Alternativet ville være at du ikke kunne købe en skærm.

PS: Gad vide om folk forventede samme 100% fejlfrihed ved CRT skærme? Jeg har ikke set en uden geometrifejl.
Til top
ojr5896 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 24-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 392
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2011 kl. 21:16
Jeg mener bare en Macbook til 11 af de lange bør være 100% ok!

Det er jo ikke ligefrem en bilka bærbar jeg har købt.


Redigeret af ojr5896 - 13-Januar-2011 kl. 21:16
LG 47SL8500 - DM8000
JVC DLA-30X
Panasonic DMP-BDT310
Pioneer DVR-LX61D
Til top
lbjensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-December-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 50
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2011 kl. 21:25
Tag da ned og snak med dem i butikken. Der er ingen grund til at male fanden på vægen endnu.

Kom engang hjem fra hifi klubben med nogle hifi møbler der slet ikke passede til den forstærker jeg havde, og nævnt for ekspedienten. Jeg var ved at gå i koma da jeg vidste at de ikke havde returret på butik køb. Så natten gik med være helt rund på gulvet over den snak jeg skulle ind og have i butikken. 

Dagen efter stod jeg der i butikken helt oppe og køre. Sagde til butiks chefen at jeg lige så godt kunne have ringet til et jord og beton firma for hifi råd!!..  Det var lige før at han smed mig ud for han blev sgu sur over den overfusning. 

Det endte heldigvis med at vi prøvede forfra. Og jeg fik det ombyttet til en passende størrelse. 
Music Fidelity M6PRX, M6PRE, M1DAC; Sony VPL-HW55ES Panasonic TX-P50VT30; Monitor Audio PL-300, PLC150, PLW-15; OPPO 103D; Anthem MRX 500.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu