recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Enormt imponeret over Humac
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEnormt imponeret over Humac

 Besvar Besvar Side  <1 34567 8>
Forfatter
Besked
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2011 kl. 23:05
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Så mangler de bare resten af deres fejl/produkter...

Det aner du jo så tydeligvis ikke en klap om.

Udfra sagligheden af dine vs. HenrikB's indlæg virker det som om Henrik ved mere om tingene end du gør.


Du kender så ikke det generelle indhold af Henriks indlæg kan jeg se. Han kan jo ikke holde sig fra at tale nedlandende om Apple i diverse tråde, og han har da indtil videre ikke givet udtryk for at han overhovedet har haft et Apple produkt på noget som helst tidspunkt.

Men jeg kan da fortælle at jeg har 18 års erfaring med Apple-udstyr og har haft et 4-cifret antal Mac'er under min administration, så jeg kan da godt fortælle dig hvilke af deres produkter der har været problematiske.

Redigeret af lunddal - 13-Januar-2011 kl. 23:08
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2011 kl. 23:05
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af ojr5896 ojr5896 skrev:

Det er helt ok at der fejl på produktet, det kan der være på alt, men hvis de ikke vil gøre noget ved det, synes jeg, som jeg forøvrigt mener Apple gør i mange tilfælde - Pisser på kunderne!

Du hører bare mere om det når det sker, fordi det åbenbart er mere interessant.
Apple og Humac er blandt de selskaber der er i søgelyset hos Forbrugerstyrelsen, da der i forhold til markedsandelen er en større andel af klagesager end normalt i branchen. Derudover har Forbrugerstyrelsen ofte haft tommeskruerne på Apple for at få dem til at erkende fejl på deres produkter eller opfylde deres garantiforpligtelser - så ja de skiller sig desværre negativt ud på denne front, hvilket jo ER interessant da det står i skærende kontrast til det image Apple gerne vil etablere med produkter der design- og kvalitetsmæssigt er i top.

Mon ikke der kan findes en løsning i sagen med Humac - prøv da at tage en snak med dem og så er dén nok ikke længere! Hvis du så ikke får den (ekstraordinære?) service du forventer ved du bare at en netbutik måske er et bedre bud end Humac næste gang der skal indkøbes en bærbar!
Til top
Jakabov Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Vodskov
Status: Offline
Point: 1330
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2011 kl. 23:08
Apple ligger ikke toppen mht. rep men de ligger da over gennemsnittet:

Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2011 kl. 23:08
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Så mangler de bare resten af deres fejl/produkter...

Det aner du jo så tydeligvis ikke en klap om.

Udfra sagligheden af dine vs. HenrikB's indlæg virker det som om Henrik ved mere om tingene end du gør.

Du kender så ikke det generelle indhold af Henriks indlæg kan jeg se.

Men jeg kan da fortælle at jeg har 18 års erfaring med Apple-udstyr og har haft et 4-cifret antal Mac'er under min administration.
Jeg forstår ikke hvad mener med "det generelle indhold af Henriks indlæg" - jeg forholder mig indlæggene i denne tråd og der synes jeg at sagligheden var størst fra HenrikB's side, men med din erfaring kunne jeg da have en formodning om at du også kunne komme med et sagligt indlæg.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2011 kl. 23:10
Oprindeligt skrevet af xozzi xozzi skrev:

Kan godt være at intel bundkort er produceret af ASUS, men hvem outsourcer ikke? Det er jo dumt at lade være hvis andre kan gøre det bedre og evt. billigere????


Hvis ikke de stadigvæk gør, så har Asus faktisk produceret en stor del af Apples bærbare.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2011 kl. 23:13
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

jeg forholder mig indlæggene i denne tråd og der synes jeg at sagligheden var størst fra HenrikB's side.


Jeg ser nu ikke noget sagligt i "Så mangler de bare resten af deres fejl/produkter." hvorfor jeg reagerede.

Han laver jo bare et sammenkog af ting han har læst.

Men nu synes jeg at vi er gået rigeligt off topic her.

Redigeret af lunddal - 13-Januar-2011 kl. 23:13
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2011 kl. 23:15
Oprindeligt skrevet af TobiasKM TobiasKM skrev:

Desuden, det hænger ikke helt sammen at Apple åbenbart har så utroligt ringe kvalitet og service, og så samtidig næsten konsekvent ender i toppen af surveys som den her: http://www.pcworld.com/article/211074/the_tech_brands_you_can_trust.html
Apple får rigtig god kritik mht support i USA, men det er langt fra tilfældet i Danmark (og andre europæiske lande) - om det er tilfældigt, uheldigt eller bevidst prioritering ved jeg ikke.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2011 kl. 23:17
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Men nu synes jeg at vi er gået rigeligt off topic her.
Agreed - det væsentlige må være om trådstarter kan få held med at ombytte sin pixel-fejl-ramte bærbare hos Humac - og det finder vi sikkert ud af i morgen - held og lykke med projektet :-)
Til top
Vanderlay Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1168
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2011 kl. 23:17
Oprindeligt skrevet af Jakabov Jakabov skrev:

Apple ligger ikke toppen mht. rep men de ligger da over gennemsnittet:


Nej, ok, jeg tror jeg tænkte på målinger af købertilfredshed som fx denne:

http://www.appleinsider.com/articles/09/02/18/apple_leads_2009_customer_satisfaction_survey.html

Synes også at have set en, der handlede om tilfredshed med deres support, men kan ikke lige finde den
Til top
TobiasKM Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 746
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2011 kl. 23:28



Redigeret af TobiasKM - 13-Januar-2011 kl. 23:29
Til top
Jens Thomsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 136
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2011 kl. 23:32
Jeg har selv aldrig oplevet problemer ved at ringe direkte til Apples kundeservice. Noget helt andet er så Humac, som jeg ikke har den store fidus til. 

Mit ene forsøg på at købe hos Humac endte med et sejt tovtrækkeri om at få dem til at anerkende en fejl og udbedre den. Som konsekvens har jeg siden købt mine Apple-produkter hos enten Fona eller direkte hos Apple selv. Begge steder har jeg aldrig oplevet mangel på service, når der har været noget galt.

Håber da, at OP får byttet sin maskine. Én pixelfejl kan efter min erfaring sagtens man leve med - men ikke hvis den er så centralt placeret, som hans indlæg beskriver.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2011 kl. 00:43
I mange tilfælde er det også Apple selv i Fona, men ja, bl.a. Humac har tit haft problemer med at indse at det er dem som forhandler der har ansvaret over for kunden og ikke producenten.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu