recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anthem reciever og processor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Anthem reciever og processor

 Besvar Besvar Side  <1234 43>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1317
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2011 kl. 16:52
Oprindeligt skrevet af KennyIver KennyIver skrev:

Anthem koncentrer sig om lyden og reel power. Især deres ARC er lækkert at bruge samt det fungere godt.
De har ikke indbygget Airplay og andre streamings mulighed. 
designet synes jeg er fedt og anderledes. 

Men går da ud fra, at når den MDX dock kommer, at der er noget airplay eller lignende....Smile
Til top
Brumme Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 09-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brumme Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2011 kl. 16:27
Hej Kenny

Hvis du har 500 eller 700 har du internetradio på forstærkeren. Du kan også afspille musik via en usbnøgle. Jeg bruger en Squeezebox Touch til at køre min musik fra min nas server.

Allan
Samsung UE46F8005
Oppo BD 83
Anthem MRX 500
Densen B200
Rega Saturn
Squeezebox Touch
Rega RP 8
WD TV Live Hub
Audio Magic ST1 Mk II
Audiovector C Sub
Audiovector C Super Center
Audiovector M1 Super
Til top
KennyIver Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 31-Maj-2011
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennyIver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2011 kl. 13:15
Du kan også læse Hothers test af anthem MRX700
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne
Til top
KennyIver Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 31-Maj-2011
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennyIver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2011 kl. 13:15
Anthem koncentrer sig om lyden og reel power. Især deres ARC er lækkert at bruge samt det fungere godt.
De har ikke indbygget Airplay og andre streamings mulighed. 
designet synes jeg er fedt og anderledes. 

Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne
Til top
Martin Pedersen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-August-2008
Sted: 7160, Denmark
Status: Offline
Point: 266
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin Pedersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2011 kl. 12:29
Oprindeligt skrevet af Martin Pedersen Martin Pedersen skrev:

Hvor bor du?
Har kigget lidt inde på http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1289533, men må indrømme at de 279 sider afskrækker mig lidt, så håbede de danske ejere lige kunne sende mig på rette spor omkring + og - ved dem.
Til top
Brumme Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 09-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brumme Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2011 kl. 12:18
Oprindeligt skrevet af KennyIver KennyIver skrev:

Jeg er utrolig glad for min. Den fungere bare og lyden er detaljeret. Det eneste problem jeg har oplevet og har faktisk ikke testet det efter den seneste software. Det var at når jeg så en film og skiftede mellem at have sub på og ikke have på. Så var det lige som at trække en tæppe over højttalerne samt lyd Niveauet også når jeg slog subwooferen til.Otto og jeg fandt ud af at det lagde i den opdatering den havde den gang som var skyld idet. Fordi vi tog en helt ny receiver med en endnu ældre opdatering og det var der ikke noget. Så opdaterede vi den seneste opdatering og så skete det igen. Og havde helt glemt problemet : ) hehe. Må jeg lige teste.


Har aldrig set film uden brug af sub, så der kan jeg ikke hjælpe dig. Har dog prøvet at slå subben til og fra, når jeg hører musik i srereo. Her er der ingen "tæppe" problemer.

Det burde kunne løses med en ny firmware, hvis ikke 50.19 har løst det. Meld lige tilbage om det er et problem efter den seneste update eller endnu bedre, skriv til Anthem.


Allan
Samsung UE46F8005
Oppo BD 83
Anthem MRX 500
Densen B200
Rega Saturn
Squeezebox Touch
Rega RP 8
WD TV Live Hub
Audio Magic ST1 Mk II
Audiovector C Sub
Audiovector C Super Center
Audiovector M1 Super
Til top
Brumme Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 09-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brumme Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2011 kl. 12:10
Oprindeligt skrevet af Martin Pedersen Martin Pedersen skrev:

Hvor bor du?


I Odense
Samsung UE46F8005
Oppo BD 83
Anthem MRX 500
Densen B200
Rega Saturn
Squeezebox Touch
Rega RP 8
WD TV Live Hub
Audio Magic ST1 Mk II
Audiovector C Sub
Audiovector C Super Center
Audiovector M1 Super
Til top
KennyIver Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 31-Maj-2011
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennyIver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2011 kl. 12:06
Jeg er utrolig glad for min. Den fungere bare og lyden er detaljeret. Det eneste problem jeg har oplevet og har faktisk ikke testet det efter den seneste software. Det var at når jeg så en film og skiftede mellem at have sub på og ikke have på. Så var det lige som at trække en tæppe over højttalerne samt lyd Niveauet også når jeg slog subwooferen til.Otto og jeg fandt ud af at det lagde i den opdatering den havde den gang som var skyld idet. Fordi vi tog en helt ny receiver med en endnu ældre opdatering og det var der ikke noget. Så opdaterede vi den seneste opdatering og så skete det igen. Og havde helt glemt problemet : ) hehe. Må jeg lige teste.
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne
Til top
Martin Pedersen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-August-2008
Sted: 7160, Denmark
Status: Offline
Point: 266
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin Pedersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2011 kl. 11:45
Hvor bor du?
Til top
Brumme Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 09-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brumme Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2011 kl. 11:33
Hej Martin

Vil tro at gennem deres firmwareupdates, at de fleste problemer er løst. Hvis ikke, kan man skrive direkte til Anthem og de kikker på sagen.

Her mit bud på dine spørgsmål:

DTS-HD: Jeg kan ikke høre nogen forskel på lydniveauet når jeg skifter mellem DTS-HD og LPCM 2.0 stereo.

Passthrough: Min sender alt igennem som jeg vælger fra min Oppo, både Region A-B og 1-2.

MRX processorkraft: Har ikke prøvet at køre begge, da det ikke har været nødvendigt. Her vil jeg nok spørge i et forum ala http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1289533

HDMI CEC: Denne funktion kan slås til og fra- Har ikke brugt det.

Er meget glad for min. Du må gerne komme og få en "lytter" hvis du har lyst.

Allan
Samsung UE46F8005
Oppo BD 83
Anthem MRX 500
Densen B200
Rega Saturn
Squeezebox Touch
Rega RP 8
WD TV Live Hub
Audio Magic ST1 Mk II
Audiovector C Sub
Audiovector C Super Center
Audiovector M1 Super
Til top
Martin Pedersen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-August-2008
Sted: 7160, Denmark
Status: Offline
Point: 266
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin Pedersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2011 kl. 09:07

Oprindeligt skrevet af Brumme Brumme skrev:

HejMartin

Har ikke nogen problemer med min MRX 500. Har opdateret hver gang der er kommet en ny(ca en ny update hver anden måned). Hvis der er noget specielt du vil spørge om, så fyr løs.

Her kan du se de seneste firmware updates:

CHANGE LIST

v50.19 main update:

1.  Sudden loss or corruption of audio issue resolved.
2.  Subwoofer level in manual level calibration menu fixed.
3.  A certain US satellite receiver can have an issue when playing 3D while connected through an AVR (any brand).  Although the satellite publicly acknowledged that it is their issue, we made a change for MRX which may help regardless.
4.  Handshake issue with Mac Mini DVI source - fixed.
5.  Fixed issue where surround-side and surround-back levels were swapped contrary to corresponding values displayed in setup menu.


v50.12 main update:

1.  Added HDMI CEC - see manual dated 2011-08-08 or later on back cover.
2.  For serial commands, inter-character timeout has been increased to 2 seconds.  Note that if command is sent while MRX is in standby, it is considered MCU wake-up and next command must be sent within 20s.
3.  (MRX 700 120V only) With TT? serial command, AM station data was not being sent - fixed.
4.  Fixes for various operational problems reported by users.

MRX 500/700 v50.04 main update (MRX 300 v50.01):

1.  3D capability according to HDMI v1.4a specification.
2.  More serial commands - see .xls file in download.


Allan

Har læst hele tråden igennem, så tænker på problemerne med DTS HD hvor den sænker fronthøjtalerne 3db f.eks. og det med at den kunne lave passthrough output i 24fps, eller den med "at MRX-modellerne ikke har processorkræft nok til at lave PLIIx samtidig med DTS 5.1 materiale"? Var det en and?

Virker HDMI CEC?
Til top
Brumme Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 09-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brumme Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2011 kl. 08:38
HejMartin

Har ikke nogen problemer med min MRX 500. Har opdateret hver gang der er kommet en ny(ca en ny update hver anden måned). Hvis der er noget specielt du vil spørge om, så fyr løs.

Her kan du se de seneste firmware updates:

CHANGE LIST

v50.19 main update:

1.  Sudden loss or corruption of audio issue resolved.
2.  Subwoofer level in manual level calibration menu fixed.
3.  A certain US satellite receiver can have an issue when playing 3D while connected through an AVR (any brand).  Although the satellite publicly acknowledged that it is their issue, we made a change for MRX which may help regardless.
4.  Handshake issue with Mac Mini DVI source - fixed.
5.  Fixed issue where surround-side and surround-back levels were swapped contrary to corresponding values displayed in setup menu.


v50.12 main update:

1.  Added HDMI CEC - see manual dated 2011-08-08 or later on back cover.
2.  For serial commands, inter-character timeout has been increased to 2 seconds.  Note that if command is sent while MRX is in standby, it is considered MCU wake-up and next command must be sent within 20s.
3.  (MRX 700 120V only) With TT? serial command, AM station data was not being sent - fixed.
4.  Fixes for various operational problems reported by users.

MRX 500/700 v50.04 main update (MRX 300 v50.01):

1.  3D capability according to HDMI v1.4a specification.
2.  More serial commands - see .xls file in download.


Allan
Samsung UE46F8005
Oppo BD 83
Anthem MRX 500
Densen B200
Rega Saturn
Squeezebox Touch
Rega RP 8
WD TV Live Hub
Audio Magic ST1 Mk II
Audiovector C Sub
Audiovector C Super Center
Audiovector M1 Super
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 43>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu