recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bowie´s Home Theater (Stor Opdatering Startet)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bowie´s Home Theater (Stor Opdatering Startet)

 Besvar Besvar Side  <1 23456 17>
Forfatter
Besked
Sejrsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Status: Offline
Point: 813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sejrsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2011 kl. 22:11
Fantastisk flot arbejde. Det bliver en lækker bio...
Til top
BowieCool Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BowieCool Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2011 kl. 11:30
p.las: Min center er placeret under lærredet, den er hævet lidt og vinklet en smule opad. Jeg har gjort mere ud af akustikken denne gang, flyendene gulv, Fibergips, Rockfon plader bag lærredet + bagvæg, samt Ecophonloft.

scantek: Jeg har ikke malet Rockfonpladerne, men beklædt dem med sort højtalerstof. Jeg har købt højtalerstoffet her: http://www.hoejttalerbutikken.dk/product.asp?product=583

Jeg har lige bestilt lidt mere stof, da jeg også skal ha det bag lærredet pga de hvide Rockfonplader.

Og jeg er meget tilfreds med kvaliteten af stoffet. Man kan overhovedet ikke se igennem det, selvom det er hvide Rockfonplader det skal dække.

Jeg har forresten en del brugte hvide Rockfonplader tilovers, hvis nogen er interesseret i at købe dem.

Loftet bliver et sort Ecophonloft, regner med ca 15 cm luft over det. Der er dette her i 60 x 60 cm og hænger i et sort skinnesystem  http://www.ecophon.com/dk/Products/Sombra/Sombra-A/
Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub)
Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310
Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SosFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2011 kl. 11:53
Det ser godt nok lækkert ud ! Bliver spændende at se det færdige resultat.

Hvorfor har du egentlig sat vinduer i rummet - du har jo bare dækket dem til....


Redigeret af SosFarum - 17-November-2011 kl. 15:06
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2011 kl. 14:30
Oprindeligt skrevet af BowieCool BowieCool skrev:

p.las: Min center er placeret under lærredet, den er hævet lidt og vinklet en smule opad. Jeg har gjort mere ud af akustikken denne gang, flyendene gulv, Fibergips, Rockfon plader bag lærredet + bagvæg, samt Ecophonloft.

scantek: Jeg har ikke malet Rockfonpladerne, men beklædt dem med sort højtalerstof. Jeg har købt højtalerstoffet her: http://www.hoejttalerbutikken.dk/product.asp?product=583

Jeg har lige bestilt lidt mere stof, da jeg også skal ha det bag lærredet pga de hvide Rockfonplader.

Og jeg er meget tilfreds med kvaliteten af stoffet. Man kan overhovedet ikke se igennem det, selvom det er hvide Rockfonplader det skal dække.

Jeg har forresten en del brugte hvide Rockfonplader tilovers, hvis nogen er interesseret i at købe dem.

Loftet bliver et sort Ecophonloft, regner med ca 15 cm luft over det. Der er dette her i 60 x 60 cm og hænger i et sort skinnesystem  http://www.ecophon.com/dk/Products/Sombra/Sombra-A/


jeg er selv ved at skulle begynde mit eget projekt, og netop efterklangen i bassen bliver dyr at få reduceret , jeg skal bruge 4kvm bas slam membran arbsorbanter. Alene membranen koster 1000,- pr kvm. jeg er dog også begrænset meget af plads.
hvad gør du for at få styr på efterklangen i bassen...ja og stående bølger
Til top
BowieCool Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BowieCool Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2011 kl. 15:33
Oprindeligt skrevet af SosFarum SosFarum skrev:

Det ser godt nok lækkert ud ! Bliver spændende at se det færdige resultat.

Hvorfor har du egentlig sat vinduer i rummet - du har jo bare dækket dem til....
Jeg bliver nødt til at tænke på, at hvis jeg engang skal sælge huset, vil det være nemmere at sælge det med vinduer Wink Det vil også se forkert ud udefra, hvis der ikke var vinduer....
Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub)
Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310
Til top
BowieCool Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BowieCool Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2011 kl. 15:49
P.las: Jeg har som sagt købt en sub EQ, som jeg glæder mig til at få afprøvet. Hvis det ikke er nok, eller der er andre problemer med lyden, må jeg jo ta den derfra. Jeg ved også godt, at alt ikke er perfekt i bio´en (sub placering, indbygningsreoler i bagvæg). Nogen gange må man jo gå lidt på kompromis.
Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub)
Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2011 kl. 21:37
Oprindeligt skrevet af BowieCool BowieCool skrev:

P.las: Jeg har som sagt købt en sub EQ, som jeg glæder mig til at få afprøvet. Hvis det ikke er nok, eller der er andre problemer med lyden, må jeg jo ta den derfra. Jeg ved også godt, at alt ikke er perfekt i bio´en (sub placering, indbygningsreoler i bagvæg). Nogen gange må man jo gå lidt på kompromis.


Det er helheden der tæller - nemli!
Til top
scantek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 22-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 676
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scantek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2011 kl. 21:45
Oprindeligt skrevet af BowieCool BowieCool skrev:

P.las: Jeg har som sagt købt en sub EQ, som jeg glæder mig til at få afprøvet. Hvis det ikke er nok, eller der er andre problemer med lyden, må jeg jo ta den derfra. Jeg ved også godt, at alt ikke er perfekt i bio´en (sub placering, indbygningsreoler i bagvæg). Nogen gange må man jo gå lidt på kompromis.
 
 
Også meget enig - man kunne jo snildt fyre adskellige hundrede tusinde af på disse projekter, men man må nogen gange bare indse at det ikke bliver 100% perfekt på ALLE punkter desværre.
 
Jeg kommer også til at sætte min lid til min Dspeaker, og håbe den kan gøre underværker Smile
 
 
/michael
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2011 kl. 22:18
Oprindeligt skrevet af scantek scantek skrev:

Oprindeligt skrevet af BowieCool BowieCool skrev:

P.las: Jeg har som sagt købt en sub EQ, som jeg glæder mig til at få afprøvet. Hvis det ikke er nok, eller der er andre problemer med lyden, må jeg jo ta den derfra. Jeg ved også godt, at alt ikke er perfekt i bio´en (sub placering, indbygningsreoler i bagvæg). Nogen gange må man jo gå lidt på kompromis.

 
 

Også meget enig - man kunne jo snildt fyre adskellige hundrede tusinde af på disse projekter, men man må nogen gange bare indse at det ikke bliver 100% perfekt på ALLE punkter desværre.

 

Jeg kommer også til at sætte min lid til min Dspeaker, og håbe den kan gøre underværker Smile

 

 

/michael


Jeg er godt nok spændt på at se hvor meget akustikken kommer til at betyde. Ifølge Akustikeren beregninger bør efter klangen komme ned på ca 0.2 sek. I det rum jeg har nu, er der ingen tiltag .her er det ene og alene rum EQ det styre bassen - og det gør den godt
Til top
rene49 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 871
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rene49 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2011 kl. 11:03
hvornår forventer du har været færdig med dit projekt, det sker spædnende ud ! :)
Til top
BowieCool Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BowieCool Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2011 kl. 19:09
Opdate 4/12
Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub)
Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310
Til top
Lars_M Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-November-2011
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 177
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2011 kl. 19:38
Det bliver en go' jul Clap
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 17>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu