recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - EL produkter fra England?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEL produkter fra England?

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2011 kl. 15:21
Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

Nogen gange har jeg grimme tanker om hvorfor man vil gå fra 220V via 230 op til 240V!  Embarrassed Her tænker jeg i kroner og ører om forbrug eller forbrugsmønster.


Man går til 230 volt og ikke andet.

Så blev spændingerne haroniseret indenfor EU og apparater produceret til både 240 og 220 volt kan holde til det, da de er bygget til at kunne brges ved spændingssving op til 10%.

http://da.wikipedia.org/wiki/Lysnetsp%C3%A6nding_i_Europa

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2011 kl. 15:41
Klaus DM
Ja selvfølgelig kan el apparater til 240V holde til 230V.
 
Der er bare den lille krølle, hvor har det stået at man i Danmark skulle gå op til 240V, men et eller andet sted har man fortrudt noget?   Embarrassed Mit problem er det man "Udelader fortælle noget, fordi der nogen gange ikke direkte spørges Hertil!"
Hvorledes kan man øge et elektrisk forbrug? Dette er faktisk muligt ved at øge spændingen.
Men denne side er måske vandret og det rene vås?
Nogen kunne have skrevet i denne her stil. I England havde man 240V og inden man herhjemme opgraderede til samme 240V, nåede man til enighed i EU om lande på 230V. Fordi tekniske ændringer herhjemme ville blive minimale til 230V.
 


Redigeret af moho - 05-April-2011 kl. 15:54
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2011 kl. 16:29
Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

Hvorledes kan man øge et elektrisk forbrug? Dette er faktisk muligt ved at øge spændingen.


Ja, jo højere spænding desto mere effekt afsættes der i omhske modstande.

Din switchmode forsyning er bedøvende ligeglad, den regulrere bare ned til lidt smallere pulser og din elradiator slukker termostaten efter kortere tid, da den har fået afsat mere varme ved 240 volt i 2 minutter, end ved 230 volt i 2 minutter.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
skyeagle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 454
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2011 kl. 19:12
SoundWave tak for dine svar, og tak for din hjælpsomhed med ville komme og hjælpe mig med stikket, takker dog pænt nej tak da jeg godt tror jeg kan selv, ellers har jeg et par venner der selv er elektrikere.
 
Det er herligt med alle de svar fra jer på dette forum, nu er jeg ikke længere i tvivl om dette spørgsmål , så vil gerne sige tak til alle jer der deltog i denne tråd  Thumbs Up
 
Mvh skyeagle Tongue
Til top
andersp2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2011 kl. 08:43
Man kan købe en adapter fra Engelsk elstik til Danak stik
feks denne http://www.av-connection.dk/?PNo=LDY73099

Købte selv en adapter da jeg købte et videokamera i England
Til top
skyeagle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 454
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2011 kl. 18:32
ah det var smart andersp2.  tak for det Thumbs Up
Til top
SoundWave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2009
Status: Offline
Point: 817
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2011 kl. 19:12
Det er dog billigere og det fylder mindre, hvis man selv monterer en ny stikprop. Det ville jeg i hvert fald gøre.
Til top
skyeagle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 454
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2011 kl. 19:18
har du ret i Soundwave, men alligevel smart , ihvert fald lige til en start så man kan "teste" den i starten hvis man køber noget fra England, men endnu bedre ville være et "løs" stik man lige kan tage ud og plugge et Dansk stik i.  Smile
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2011 kl. 19:27
 
 Nu er der jo ikke alt grej der har en udskifteligt netledning, så langt de nemmeste og enkelste er at udskifte stikket.  
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Ophørt Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 13-Marts-2008
Sted: Nord Falster
Status: Offline
Point: 1196
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2011 kl. 13:08
Oprindeligt skrevet af SoundWave SoundWave skrev:

Jeg er sikker. De kører på 230V ligesom her i DK. Skal stikket skiftes monterer du bare så farvere er rigtigt. Fase til venstre i stik og nul til højre. Så ved du at det er korrekt fasevendt.

P.S. Er elektriker, så du spørger bare, hvis du skal have mere hjælp. Bor du i Kbh gør jeg det gerne for dig, hvis du ikke tør/kan.
Som elektriker ved også at hvis det kun et en 2 bens stikprop så gør det lige meget med faseretningen, de vi jo kører med AC strøm, jo
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2011 kl. 14:12
 
 For lige at slå det på plads en gang for alle. Der er INTET elektrisk i vejen for at bruge et produkt derfra her i landet, der er andre ting der kan spille ind, men ikke i dette tilfælde.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2011 kl. 14:38
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 For lige at slå det på plads en gang for alle. Der er INTET elektrisk i vejen for at bruge et produkt derfra her i landet, der er andre ting der kan spille ind, men ikke i dette tilfælde.
Og derfor står der nogen gange på samme engelske udstyr, hvilke farver der skal til hvad, når man selv sætter et andet stik på. Wink Brun/Brown er no0rmal fase(phase) og Blå neutral.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu