recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - fiskerendk - Stuen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

fiskerendk - Stuen

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
PlasmaFreak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-November-2010
Status: Offline
Point: 305
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PlasmaFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: fiskerendk - Stuen
    Sendt: 15-Februar-2012 kl. 18:35
Så fik jeg endelig bestilt mig nogen gardin motorere, bliver fedt at få dem sat op. Jeg har forberedt i de 4 støreste vinduere i mine stuer ved at trække 5x1,5 op til toppen af vinduet og sat en dåse til jalusi ved siden af vinduet.
Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2011 kl. 00:24
Update 27/07/11 : 2 billeder tilføjet på side 1 indlæg 2.
Billeder efter lidt justering og nogle forskellige spejle. Vi nærmer os et brugbart resultat. Mangler dog at lave noget som kan bibeholde projektor og spejl stillingen. Samt skal ha tilpasset et spejl så det for den rigtige højde.
Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2011 kl. 20:36

BS >Hold da kæft jeg burde have mig en staveplade der. Nå men det skulle gå stærkt. Jeg tror det jeg mener er at gardinet er for langt og derfor rullet en ekstra gang rundt. Så man heller ik kan se stangen. Min plan er også at have nogle pynte gardiner udover.

Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2011 kl. 19:43
Oprindeligt skrevet af fiskerendk fiskerendk skrev:

BS > Jo har jeg også yderliger e gjort altså at gardinet er for langt og derfor er rullet op også så man ikke ser den grimme stang :) Også er gulvtæppe tap rigeligt godt.

Takker. Lurer selv på et projektor projekt med fuld mørklægning. Jeg skulle bare se om de kunne hænge bag vores "pynte"gardiner og det ser jo positivt ud :-) Prisen på de motorer du har fundet er der i hvert fald ikke noget i vejen med.
 
BS
Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2011 kl. 18:13
...

Redigeret af fiskerendk - 26-Juli-2011 kl. 18:15
Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2011 kl. 17:55
Update på side 1, indlæg 2.  MultiTouch Sofabord :) De første billeder med lys på. :) mangler dog en del justering osv. hehe


Redigeret af fiskerendk - 27-Juli-2011 kl. 13:54
Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2011 kl. 17:50

BS > Jo har jeg også yderliger e gjort altså at gardinet er for langt og derfor er rullet op også så man ikke ser den grimme stang :) Også er gulvtæppe tap rigeligt godt.

 
 
Kig på side 1 :)


Redigeret af fiskerendk - 26-Juli-2011 kl. 18:14
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2011 kl. 15:07
Jeg er meget interesseret i de rullegardiner! Kan jeg ikke lokke dig til at tage et par nærbilleder af vinduet så man kan få en fornemmelse af hvor stort det virker  (diameter og overall) når de er rullede op? Ang dobbeltklæbende tape, kan man så ikke lade gardinet være "for langt" sådan at når det er rullet helt ud (til gulvet) så er det stadig viklet 1-2 gange rundt om stangen? så vil det holde sig selv mere fast jo tungere det er, og trykke på det dobbeltklæbende tape.
 
PS er der nyt i "tablet-bord-sagen?"
 
BS
Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2011 kl. 08:45
I princippet burde der jo ingen forskel være om gardinet var 170 bredt eller 280 bredt iforhold til dobbeltklæbende tape? Du har jo også det mere tape. Jeg har brugt det dobbeltklæbende man bruger til gulvtæpper og det holder kan jeg foretælle. Jeg har kørt det hele vejen rundt om stangen så den har et stort areal at hænge fast på.
 
Hullerne skal man jo ikke bruge eller jeg gjorde det ihvertfald ikke da jeg jo brugte dobbeltklæb. Men ellers kan man vel med noget tråd sy det fast til stangen hvis man er bange for det. Alternativt må man jo finde noget andet rør men som sagt det virker fint hos mig.
Til top
taj59 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 373
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér taj59 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2011 kl. 14:30
Oprindeligt skrevet af fiskerendk fiskerendk skrev:

Nej det er i 3 dele i den længde ellers ville det nok også være kedeligt at få sendt. Men praktisk har det ikke rigtig nogen betydning. Vejledningen er på tysk ja. men der findes jo ingen vejledning på eng. og hvad skal du sådan set bruge den til. Der er 5 ledninger alle med samme farver som danske farver. De 2 dreje skruer i motoren bruges til endestop forneden og toppen. Det hele er straigtforward. Og kan ikke laves forkert. Gardinet er monteret stangen som på de fleste andre blot med dobbeltklæbende tape. Der er ikke nogen riller i mit ikea gardin ihvertfald.
 
Har i det ene beslag lavet et firkanten hul for at den ene stift der går ind i motoren kan sidde så denne ikke drejer rundt den anden ende har jeg lavet en beslag med en slise så rullegardinet falder ned i.
 
 
 
ok men der er 3 rør, 2 der er ens, og 1 der er anderledes, skal denne (1) så sidde i midtenQuestion
for når man samler rørene, så passer hullerne kun i den ene side,Questiondet syntes jeg er underligt,og
er sgu lidt betænkelig, på at bruge dobbelt klæbende tapeQuestion idet mit rullegardin er ca 280 cm bredt
og tror at det så bliver for tungt til at tapen kan holde detQuestionmåske kan man bruge selvskærende skruer og skiver til at holde rullegardinet. Se billeder det sidste viser slidsen i mit nuværende rullegardin, som holder gardinet på plads, man skal også bruge en kontra stang, i den anden ende til at holde gardinet ikke.
 
 
 
Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2011 kl. 12:23
Nej det er i 3 dele i den længde ellers ville det nok også være kedeligt at få sendt. Men praktisk har det ikke rigtig nogen betydning. Vejledningen er på tysk ja. men der findes jo ingen vejledning på eng. og hvad skal du sådan set bruge den til. Der er 5 ledninger alle med samme farver som danske farver. De 2 dreje skruer i motoren bruges til endestop forneden og toppen. Det hele er straigtforward. Og kan ikke laves forkert. Gardinet er monteret stangen som på de fleste andre blot med dobbeltklæbende tape. Der er ikke nogen riller i mit ikea gardin ihvertfald.
 
Har i det ene beslag lavet et firkanten hul for at den ene stift der går ind i motoren kan sidde så denne ikke drejer rundt den anden ende har jeg lavet en beslag med en slise så rullegardinet falder ned i.
 
Til top
taj59 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 373
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér taj59 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2011 kl. 09:51
til fiskeren
nu har jeg fået delene hjem, men jeg troede at mit rør, på 295 cm var i et stykke, men det er et samlesæt af 3 dele? og motoren er kun med tysk brugsforviring, kunne godt tænke mig en på engelsk? men fiskeren hvordan får du rullegardinet til at sidde på stangen/røret der jo ikke en revne/slidse, som der på de rullegardine som jeg iforvejen har??
kan du ikke tage nogle nærbilleder af dit setup, og poste dem herWinkogså gerne af dit beslag som du selv har lavet.
 


Redigeret af taj59 - 15-Februar-2012 kl. 22:59
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu