recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic 55VT30Y retention/burn-in
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPanasonic 55VT30Y retention/burn-in

 Besvar Besvar Side  <1 1819202122 26>
Forfatter
Besked
Snappy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-September-2011
Sted: Fyn
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2011 kl. 09:27
Jeg har nu haft mit P50VT30Y i små 3 uger. Har ingen problemer what so ever. Det er en fornøjelse at se tv på det. Jeg forsøger dog at holde mig fra at se samme kanal mere end et par timer af gangen, her i starten.
Kom fra P42V10.
Panasonic P50VT30
Pioneer VSX-921
Pioneer BDP-140
B&W 683
B&W HTM61
B&W DM685
B&W ASW610
Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-August-2006
Status: Offline
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2011 kl. 10:06
Oprindeligt skrevet af fredtoft fredtoft skrev:

... Som jeg har skrevet i min test af Panasonic VT30, så er jeg ikke stødt på reel burn-in på nyere plasmaskærme....
God test, som jeg glæder mig til at studere.
 
Jeg er i gang med at analysere nogle måledata omkring ældning (jf. burn-in) - men ved ikke, om jeg kan få noget supergodt ud af dem. Indtil videre er fornemmelsen, at noget autokorrektion af hvidbalancen driller i måledata.
 
Og så er det rart, at der er nogen, der kan se dynamic false contouring på dette TV (selvom det heldigvis ikke er så slemt i nyeste firmware og langt mildere end på f.eks. det G30, jeg observerede). Jeg har selv skrevet flere små indlæg rundt omkring om det - og har nu et lidt større klar som en opfølgning på tidligere diskussioner i en anden tråd.


Redigeret af bantam - 08-Oktober-2011 kl. 16:14
/lars
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2011 kl. 23:10
Oprindeligt skrevet af fredtoft fredtoft skrev:

Hvis der er nogen af jer, som har billeder af burn-in på en VT30, ville det være fedt, hvis I ville poste dem her, eller sende dem til mig
 
Jeg prøvede at tage et billede med min mobil af det som jeg mener var burn-in, men det var ikke synligt på billedet, selvom jeg kunne se det 3m væk.
 
Jeg tror dog ikke problemet havde været der hvis pixel orbiter havde været "on", så det er spørgsmålet om man ikke skal fraråde at se TV programmer i THX mode, hvor pixel orbiter ikke ser ud til at fungere. Det var måske noget du kunne undersøge nærmere i forbindelse med din aldeles udmærkede test af 50VT30?
 
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-August-2006
Status: Offline
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2011 kl. 11:59
Jeg har fået taget er par billeder, som kan bruges, og er i gang med at sammenfatte billeder og måledata. Forsøger måske at tage et par billeder mere - udfaldet er meget afhængigt det anvendte kameras "overenstemmelse" med den måde, skærmbilledet tegnes på.
/lars
Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-August-2006
Status: Offline
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2011 kl. 17:33
Oprindeligt skrevet af bantam bantam skrev:

Jeg har fået taget er par billeder, som kan bruges, og er i gang med at sammenfatte billeder og måledata. ...
Jeg har et billede af, hvad jeg vurderer til at være burn-in på 55VT30Y i denne tråd.
/lars
Til top
carmarkcaine Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2011 kl. 20:02
Halløjsa folkens. Spændende tråd, på trods af man jo nærmest bliver skræmt væk fra at købe et panasonic TV og da slet ikke ved NBradio. Det har jeg nu heller ikke gjort.
 
Jeg har dog et par spørgsmål omkring at breake TV'et ind.
 
1. Jeg har læst mig til på et amerikansk site at kontrasten skal være 100 når man kører den slide med billede.
Kan det passe?
 
2. Jeg har et slide med 20 billeder, som dækker fire farve nuancer hhv. hvidt til sort. Fire nuancer i rødt og det samme med grønt og blåt. Altså fire i sort til hvid, fire farve nuancer i rødt, og det samme i blåt og grønt.
Desuden har jeg et slide med 120 billeder, som dækker et meget større spektrum af farver.
Hvad vil I anbefale at bruge?
 
3. Er 200 timer det optimale at lade dem kører i? Det bliver et helvede og vente, men better safe than sorry.
 
Mvh,
Carmarkcaine
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2011 kl. 20:07
Spar på strømmen! Brug TV'et normalt, med fornuftige indstillinger, i den første periode. Har aldrig oplevet problemer - heller ikke på nogle af de over 1000 plasmaskærme, vi har skubbet ud af butikken...

M.v.h.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2011 kl. 20:35
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Spar på strømmen! Brug TV'et normalt, med fornuftige indstillinger, i den første periode. Har aldrig oplevet problemer - heller ikke på nogle af de over 1000 plasmaskærme, vi har skubbet ud af butikken...

M.v.h.
Aldeles enig, jeg har heller aldrig kørt break-ind eller tilsvarende. Har der i mod sænket nogle af billedparameterne i ca 200 timer. Godt nok har jeg ikke skubbet så mange enheder ud af "butikken", men jeg er da på mit 7. plasma panel, og har aldrig haft burn  - in. Men okay, jeg benytter heller ikke mit panel til spil eller tilsvarendeSmile 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
mjohansen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: 2630 Taastrup
Status: Offline
Point: 349
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2011 kl. 22:12
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Spar på strømmen! Brug TV'et normalt, med fornuftige indstillinger, i den første periode. Har aldrig oplevet problemer - heller ikke på nogle af de over 1000 plasmaskærme, vi har skubbet ud af butikken...

M.v.h.

Kunne ikke være mere enig. 

Jeg er på min 5. Panasonic plasma og har aldrig gjort noget specielt når de var nye. Jeg har aldrig oplevet burn-in eller længerevarende retention.

De har så heller ikke været anvendt til spil eller TV2 News 12 timer i træk, men bare ganske almindeligt brug.

LG OLED CX 55"| Sonos Beam | Vu+ Uno4K SE | Apple TV 4K
Til top
carmarkcaine Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2011 kl. 00:32
Så det I siger er, skru ned for kontrasten?
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2011 kl. 08:20
Lys, farve og kontrast. Og slå diverse billedbehandling/"billedforbedring" og støjreduktion fra.

M.v.h.
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1128
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2011 kl. 08:36
Og INGEN THX mode de første 2 måneder... pga mangel på pixel orbiter. Er sgu da også ringe thx fjerner det...
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1819202122 26>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu