recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Gammel iPad og Messenger.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Gammel iPad og Messenger.

 Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2024 kl. 23:54
Jo, men principielt kunne man jo godt have den mulighed at man kunne slukke for opdateringer, så man kan fortsætte med at bruge en ældre, men fungerende version. Men ellers er jeg med på hvad I mener.

Det man så kan sige om at bruge f.eks. facebook via browser i stedet for app er, at så slipper man udenom dette - hvis ellers man kunne komme forbi "cookie siden".
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2024 kl. 06:45
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Det man så kan sige om at bruge f.eks. facebook via browser i stedet for app er, at så slipper man udenom dette - hvis ellers man kunne komme forbi "cookie siden".

Det kan du nemt! Du skal bare være logget på hele tiden - så ser du den aldrig. Jeg har en stopper-dims slået fra, da jeg kun ser to reklamer i øverste, højre hjørne, når jeg ankommer til Facebook. Også I don't care about cookies, er slået fra. De to reklamer i hjørnet kommer jeg af og til, til at klikke på. Så åbnes de på en ny fane. Jeg lukker dem så igen.

Og ja - de cookie-sider ER da en pestilens.
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2024 kl. 11:00
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Jo, men principielt kunne man jo godt have den mulighed at man kunne slukke for opdateringer, så man kan fortsætte med at bruge en ældre, men fungerende version. Men ellers er jeg med på hvad I mener.


Pointen er, at der kan blive lavet ændringer/nye funktioner, der betyder, at en gammel version af app'en stopper med at virke.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2024 kl. 12:01
Jeg bruger Consent-o-matic for at slippe for cookies-besværet. Virker på både Mac,iPad og iPhone.


Venlig hilsen
KB
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2024 kl. 14:05
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Det man så kan sige om at bruge f.eks. facebook via browser i stedet for app er, at så slipper man udenom dette - hvis ellers man kunne komme forbi "cookie siden".

Det kan du nemt! Du skal bare være logget på hele tiden - så ser du den aldrig. Jeg har en stopper-dims slået fra, da jeg kun ser to reklamer i øverste, højre hjørne, når jeg ankommer til Facebook. Også I don't care about cookies, er slået fra. De to reklamer i hjørnet kommer jeg af og til, til at klikke på. Så åbnes de på en ny fane. Jeg lukker dem så igen.

Og ja - de cookie-sider ER da en pestilens.

Jo men pointen er jo at vi ikke kan logge ind på facebook på browseren på iPad'en - fordi den cookie side fylder hele skærmen (og mere til). Stopper-dims og "I don't care about cookies"... Hvad er det for nogle indstillinger? Er det nogle facebook indstillinger?
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2024 kl. 14:07
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Jo, men principielt kunne man jo godt have den mulighed at man kunne slukke for opdateringer, så man kan fortsætte med at bruge en ældre, men fungerende version. Men ellers er jeg med på hvad I mener.


Pointen er, at der kan blive lavet ændringer/nye funktioner, der betyder, at en gammel version af app'en stopper med at virke.

Ja fordi pointen er, at disse nye funktioner / ændringer ikke skrives bagudkompatibelt, eller i det mindste måske kun til en vis grad.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2024 kl. 14:12
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Jeg bruger Consent-o-matic for at slippe for cookies-besværet. Virker på både Mac,iPad og iPhone.



"Kræver iPadOS 15.0 eller en nyere version." iPad'en er på version 10.3.4 og siger at softwaren er ajourført...
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2024 kl. 14:25
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Det man så kan sige om at bruge f.eks. facebook via browser i stedet for app er, at så slipper man udenom dette - hvis ellers man kunne komme forbi "cookie siden".

Det kan du nemt! Du skal bare være logget på hele tiden - så ser du den aldrig. Jeg har en stopper-dims slået fra, da jeg kun ser to reklamer i øverste, højre hjørne, når jeg ankommer til Facebook. Også I don't care about cookies, er slået fra. De to reklamer i hjørnet kommer jeg af og til, til at klikke på. Så åbnes de på en ny fane. Jeg lukker dem så igen.

Og ja - de cookie-sider ER da en pestilens.

Jo men pointen er jo at vi ikke kan logge ind på facebook på browseren på iPad'en - fordi den cookie side fylder hele skærmen (og mere til). Stopper-dims og "I don't care about cookies"... Hvad er det for nogle indstillinger? Er det nogle facebook indstillinger?

Stopper-dims: Det er jo fordi vi ikke "må" skrive, hvad den hedder - dette bliver ændret til fire stjerner. Den blokerer reklamer...

I don't care about cookies: Den gør, at DE FLESTE cookie-sider forsvinder af sig selv, da den automatisk accepterer alle cookies. Nogle gange slipper cookie-siderne desværre dog igennem alligevel.

Er det ikke engang muligt, at scrolle ned ad cookie-siden?


Redigeret af mnielsen - 16-Marts-2024 kl. 14:25
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2024 kl. 14:28
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Er det ikke engang muligt, at scrolle ned ad cookie-siden? 

Nej - den "sidder fast".
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2024 kl. 14:30
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Er det ikke engang muligt, at scrolle ned ad cookie-siden? 

Nej - den "sidder fast".

Har du nogensinde prøvet på en ny iPad? Jeg er nok dømt "ude", nu, i forhold til hvad der er at gøre...
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2024 kl. 14:32
Vi har ikke en ny iPad. Men det er måske den eneste løsning. Hvis vi engang kan få råd til det.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thomas.T Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Juni-2016
Status: Offline
Point: 192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas.T Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2024 kl. 14:33
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Ja fordi pointen er, at disse nye funktioner / ændringer ikke skrives bagudkompatibelt, eller i det mindste måske kun til en vis grad.


Din iPad er fra 2012. Dit styresystem er fra 2016. Vi er nu i 2024. Umiddelbart synes jeg det er helt fair, at det begynder at halte med bagudkompatibilitet. Du er jo ikke blevet lovet en evighedesmaskine ;-)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu