recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Gammel iPad og Messenger.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Gammel iPad og Messenger.

 Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2024 kl. 15:08
Nåeehh - men jeg kan slet ikke se noget tastatur, fordi cookie siden fylder det hele.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2024 kl. 13:08
Jeg har lige købt en iPad 10 i Power, stod til 2599,- Det synes jeg var acceptabelt. Nå ja, jeg går da ud fra at det er en iPad 10 - det står der faktisk ikke noget om nogen steder. Ikke engang på kassen den er i - mærkeligt. Det er denne her hos Power.

Nå men det jeg egentligt vil spørge om: Nu kan den jo ikke lave smart opsætning, med link til den gamle, fordi det kræver mindst IOS11. Men man kan også bruge iPhone til opsætningen? Det er bare fordi jeg tænkte jeg ville starte den, mens min kone ikke er hjemme. Men det kan jeg jo så ikke, hvis jeg skal bruge smart opsætning. Men hvad får man ud af smart opsætning? Kan jeg ligeså godt indstille den manuelt?


Redigeret af Thorvald - 27-Marts-2024 kl. 13:09
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2024 kl. 14:57
Du har købt en iPad 9, også et godt køb. iPad 10 kan du kende på at kanten rundt om skærmen er lige smal hele vejen, og så er den uden homeknap ligesom på iPhones.

Det er 10 gange nemmere at installere med en iPhone på siden.


Redigeret af Munch - 27-Marts-2024 kl. 14:57
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2024 kl. 15:10
Øøøøh ok, så iPad 10 er "10th generation" og iPad 9 er "9th generation". Det er jo umuligt at vide, når produktet ikke hedder iPad 9, 10 osv. Så iPad 10 ville have været denne her. Som man måske også kan kende på at den er en lille smule større og et år nyere.

Men ok, jeg synes nu at denne iPad 9, som det så er - ser helt fin ud. Og tænker jeg - rigeligt god til formålet.   Smile

Tak for svaret. Ja så lægger jeg den i kassen igen, til hun kommer hjem med sin iPhone.  Smile
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2024 kl. 15:18
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Du har købt en iPad 9, også et godt køb. iPad 10 kan du kende på at kanten rundt om skærmen er lige smal hele vejen, og så er den uden homeknap ligesom på iPhones.

Det er 10 gange nemmere at installere med en iPhone på siden.

Hvor mange år modtager den så opdateringer?
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2024 kl. 15:20
Mener ellers jeg lagde oversigten over samtlige iPads ind i din tråd. Så kunne du sammenligne den tekniske forskel. Der er en nyere chip og 4 core grafik på 10’eren, nok den største forskel.

Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2024 kl. 15:24
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Du har købt en iPad 9, også et godt køb. iPad 10 kan du kende på at kanten rundt om skærmen er lige smal hele vejen, og så er den uden homeknap ligesom på iPhones.

Det er 10 gange nemmere at installere med en iPhone på siden.

Hvor mange år modtager den så opdateringer?
Ca 6 år mener jeg. Og 10’eren er fra 2022, jeg købte min sidste år. Og hvis man bruger den hele tiden som jeg, så skal man købe den nyeste synes jeg.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2024 kl. 15:31
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Mener ellers jeg lagde oversigten over samtlige iPads ind i din tråd. Så kunne du sammenligne den tekniske forskel. Der er en nyere chip og 4 core grafik på 10’eren, nok den største forskel.


Nå ja, men det var jo i forbindelse med hvordan jeg kunne se hvilken model den gamle er. Og i øvrigt ville jeg nok ikke ud fra det link vide hvilken der er iPad 10, med mindre man ved at 9 generation osv. giver "nummeret". Og det ser heller ikke ud til at man kan bruge det "system" til de nyere - hmm, nej de er faktisk ikke engang nyere, de hedder bare Pro eller Air osv. Jeg troede - uvist hvorfor - da jeg kiggede på Bilka, Elgiganten osv., at fordi den hed 10,2" så var det en iPad 10 og at den på 10,9" så bare var en større udgave og så tænkte jeg ikke nærmere over det.  LOL

Nå men anyways, som du selv siger, så gør det nok ikke den store forskel.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2024 kl. 15:34
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

... Ca 6 år mener jeg. Og 10’eren er fra 2022, jeg købte min sidste år. Og hvis man bruger den hele tiden som jeg, så skal man købe den nyeste synes jeg.

Ja ja, ok - 36 kr om måneden, indtil den "dør", det går nok. Desuden kan det også tænkes at vi måske køber en iPad 10 (eller nyere) til min kone og giver denne iPad 9 til en af hendes søskende eller søskendes børn. Så helt spildt vi det aldrig være.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2024 kl. 15:52
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Mener ellers jeg lagde oversigten over samtlige iPads ind i din tråd. Så kunne du sammenligne den tekniske forskel. Der er en nyere chip og 4 core grafik på 10’eren, nok den største forskel.


Nå ja, men det var jo i forbindelse med hvordan jeg kunne se hvilken model den gamle er. Og i øvrigt ville jeg nok ikke ud fra det link vide hvilken der er iPad 10, med mindre man ved at 9 generation osv. giver "nummeret". Og det ser heller ikke ud til at man kan bruge det "system" til de nyere - hmm, nej de er faktisk ikke engang nyere, de hedder bare Pro eller Air osv. Jeg troede - uvist hvorfor - da jeg kiggede på Bilka, Elgiganten osv., at fordi den hed 10,2" så var det en iPad 10 og at den på 10,9" så bare var en større udgave og så tænkte jeg ikke nærmere over det.  LOL

Nå men anyways, som du selv siger, så gør det nok ikke den store forskel.
Du skal scrolle ned forbi Pro, Air, og Mini, før du kommer til alm iPads. 

Jeg kan faktisk ikke huske om der står hvilken iOS de ældre modeller kan opdateres til. Men jeg slider dem nu også op hurtigere, da iPad er min computer, bruger ikke andet.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2024 kl. 15:56
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

... Ca 6 år mener jeg. Og 10’eren er fra 2022, jeg købte min sidste år. Og hvis man bruger den hele tiden som jeg, så skal man købe den nyeste synes jeg.

Ja ja, ok - 36 kr om måneden, indtil den "dør", det går nok. Desuden kan det også tænkes at vi måske køber en iPad 10 (eller nyere) til min kone og giver denne iPad 9 til en af hendes søskende eller søskendes børn. Så helt spildt vi det aldrig være.
Ja lige præcis! Derfor køber jeg heller ikke ny computer mere, for de koster noget mere pr md. Den forrige iPad 7 jeg havde, brød sammen efter 3 år, så det blev 66kr om md LOL
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2024 kl. 16:05
LOL  LOL  Ja, ja, ok. Jeg kan så ikke undvære (20.000 kr'ish) computer (afhængigt af hvad der er tilgængeligt når jeg køber ny computer (og det gør jeg kun når den ikke virker mere) og jeg er heller ikke Apple mand. Og min kone bruger ikke iPad'en (så) meget, kun i fritiden, som fritidsfordriv til youtube, facebook, messenger og video samtaler med familien på Filippinerne. Så derfor har den gamle holdt så længe.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu