recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Gode høretelefoner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Gode høretelefoner

 Besvar Besvar Side  <1 567
Forfatter
Besked
kloppern Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2010
Sted: Hinnerup
Status: Offline
Point: 133
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kloppern Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2012 kl. 23:14
Jeg har også et sæt Superlux og jo de spiller dælme (ifølge mine ører) fremragende til prisen. 
For at prøve noget nyt, har jeg så investeret i et sæt Audio-Technica ATH-M50: http://www.4sound.dk/shop/hovedtelefoner/audio-technica/ath-m50.html
(efter at have læst næsten lige så meget hype om dem som Superlux).
Jeg synes de spiller på et helt andet plan, så meget mere stram, men samtidig varm bas. Så meget større bredde, hvor alting er lige præcis hvor det skal være og ikke mindst en blødere og mere venlig diskant.
Dog synes jeg at komfort nok er den største forskel. Superlux bliver altså pænt varme, og konen har ved flere lejligheder grint af mig når jeg sad i boxershorts for ikke at få et hedeslag af dem. Desuden skal du være obs. på at sidemanden i bussen kan høre al din musik.
Men men, det er kun min erfaring, så følg dine øre.



Redigeret af kloppern - 17-September-2012 kl. 23:16
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2012 kl. 18:45
Jeg har prøvet superlux. Må indrømme jeg bryder mig ikke om diskant området.

Jeg har et sæt AKG K550 referance k701 til hverdag og et sæt k240studio. Er til den rene lyd, mest til åbne, derfor k550 referance er så fantastisk, da den er åben soundstagemæssigt selvom lyden kommer fra en lukket høretelefon, som isolere rigtigt godt, kontra denons såkaldte bedste model.

Men nok om det.

Superlux, er ikke dårlig, hvis vi sammenligner med mange konkurrenter i prisklassen. Men der er en konkurrent den ikke er i nærheden af.

Det er Creative Aurvana. Tænkte også Creative, men det et en fostex høretelefon, som tidligere var navngivet denon d1001 det er 100% inden i samme model, dog pyntet anderledes. Til 350 kr der er det en fantastisk høretelefon, også til denon pris på 1100 kr før den blev udfaset.

Søg youtube og review, der er der en mand som skiller disse 2 af til sammenligning.

Har 2 sæt liggende som beg bruger når jeg er ude. Og ja der er forskel, men synes de spiller fantastisl, og uden det store modstand, så næsten alt kan drive dem.
Til top
mkt Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Marts-2011
Status: Offline
Point: 248
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2012 kl. 10:13
Jeg har også været rundt og lytte til en bunke, men siden jeg skal bruge mine på kontoret i mange timer ad gangen har jeg prioriteret komfort (læs: ikke læder-bøffer) og lukket konstruktion. 

Mit valg faldt på Beyer Dynamics DT770 pro. Klar lyd og rigtig god bund. De koster lige hakket over 1000, men jeg fandt ikke noget jeg synes der kunne matche kvaliteten. Kan sidde med dem i 10-12 timer uden det generer og folk rundt omkring mig bliver ikke generet heller. 
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2012 kl. 11:13
Oprindeligt skrevet af Precious Precious skrev:

Otto:

Jeg ligger mere i folks erfaringer end jeg ligger i teoritiske udmålinger.
Hvad jeg bruger folks feedback til er at blive gjort opmærksom på et produkt som jeg måske har overset eller overhørt. Derefter kan jeg gå ud og læse om den.


Hvad med at lytte på dem i stedet for?

Oprindeligt skrevet af Precious Precious skrev:


Hvis dette forum ikke er beregnet til at samle og dele erfaringer og diskutere produkter, så ved jeg ikke hvad det er til. Jeg kan godt selv finde ud af at søge på nettet, men jeg vil da langt hellere have feedback blandt recorders brugere end jeg vil søge på et andet hifi ekspert forum.

Har jeg misforstået forumets formål?


Ikke i forhold til at blive gjort opmærksom på ting du ikke vidste i forvejen, men hvis du tror det er en erstatning for at lytte på tingene selv, så ja.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 567
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu