recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - "Asymetrisk" tvbord.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

"Asymetrisk" tvbord.

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
u2pia Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Januar-2010
Sted: Slagelse, DK
Status: Offline
Point: 339
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér u2pia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2012 kl. 13:53
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Hvorfor vælger mange af jer stadig at have et traditionelt tvmøbel under tv'et, fremfor måske at flytte elektronikken over i hjørnet, have den i bogreolen på sidevæggen eller noget helt andet?
 
Du har helt sikkert ret i, at der er mange traditioner og konservatisme bundet i at elektronikken stadig er placeret under fjernsynet hos mange.
 
Hvis man nu har et surround setup, så har man jo 3 højtalere i front som jo mest optimalt skal være placeret symmetrisk i forhold til skærmen. Det efterlader i mine øjne 2 muligheder:
 
1 - Placering af et møbel under skærmen til at holde på forstærker, afspiller m.v., og hvis det ikke skal se alt for bøvet ud, så skal det placeres symmetrisk i forhold til skærm og højtalere.
 
2 - Placering af elektronikken et 'andet sted'. Dette indebærer skjult ledningsføring, og det er nok i virkeligheden de færeste der der giver sig i kast med at fræse væggen op på grund af dette.
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2012 kl. 17:37
Godt spørgsmål. Jeg har fjernet det meste elektronik og kabler men bibeholdt møblet for at have et sted til dvd\bd og et sted at mounte disse. Utraditionelt og traditionelt på samme tid. Men jeg syntes det ser fedt ud som Scantek har gjort, meget stilrent.
 
BS
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2012 kl. 18:11
I grundet et ganske fornuftigt spørgsmål. Smile

Eftersom jeg har brugt lidt over 2000 og en satans masse timer på at bygge et møbel selv, er der nok ingen tvivl om at jeg ikke foreløbig kommer til at gemme sagerne væk. (læs : ALDRIG Wink)

For jeg synes det ser fedt ud, med et flot møbel. Om det så er et IKEA eller noget dyrt, så handler det bare om at finde det rigtige til den enkelte stue. Synes der er mange gode eksempler herinde på forskellige modeller og designs. Især den med egetræsbænken med MDF er genial. Smile

Kan sagtens se det fede i KUN at have en skærm hængende og KEIN MEHR. Men som en anden skriver kræver det indbygningshøjtalere og så snakker vi jo endnu mere ombygning/tilpasning af setup'et.

Mvh. Rasmus
Til top
scantek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 22-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 676
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scantek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2012 kl. 20:04
Oprindeligt skrevet af Precious Precious skrev:

Oprindeligt skrevet af scantek scantek skrev:

Hejsa
Har løst problemet ved at bore hul i væggen til et køkkenskab på den anden side, hvor udstyret er placeret.


Faktisk en rigtig god ide. Hvordan når du dit udstyr via fjern betjening?

 
 
Jeg bruger en Logitech 900, som har en RF reciever. Går uden problemer igennem væggen.
 
 
/michael
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu