recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - B&W ASW610 vs Velodyne SPL800
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

B&W ASW610 vs Velodyne SPL800

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
LBA75 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-September-2006
Status: Offline
Point: 484
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LBA75 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: B&W ASW610 vs Velodyne SPL800
    Sendt: 10-September-2012 kl. 11:57
Hej



Har en forholdsvis stor stue +20m2, hvor jeg ud fra et indretningssynspunkt har måttet "nøjes" med stativ/reol højtalere......
Mangler lidt dynamik og punch i musikken og har generelt lidt svært ved at spille stuen op til fest Tongue

Det er jo fuldt ud normalt... stor stue og små højtalere er ikke bedste kombi, men ønsker nu alligevel at teste følgende..... lade mine stativ/reol højtalere spille ned til 80hz og så spæde til med en subwoofer fra 80hz og videre ned..... dette vil aflaste både forstærker og højtalere.

Valget står pt mellem to subwoofere:
B&W ASW610
&
Velodyne SPL800i


Er der nogen herinde, som har erfaring med disse to subwoofere og hvilken en kan bedst anbefales til ren stereobrug?





Mvh
LBA75

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2012 kl. 12:15
Jo jeg har haft en 800i, og den fungerede faktisk fint til mit daværende lydsystem - og det lydniveau som jeg benytter - hvilket er relativt lavt. Den understøttede både surroun og musik ganske fint.
 
Min stue er en anelse større end din.
 
Men regn endelig ikke med, at du kan vælte murerne med 800i. Den er velafstemt,og  lyder godt inden for visse grænser, og hermed mener jeg når du ikke forventer den overvældende, men nok mere korrekt bas.Smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
smokey Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 102
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smokey Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2012 kl. 18:48
Jeg har erfaring med BW -610, som spiller ganske fremragende. Mit rum er noget større end dit og receiveren - en onkyo 876 - sammen med overnævnte er en god kombination. Ingen problemer med at leverer varer i stereo eller 'vælte' væg i action film.
 
Men jeg vil påpege, at der skal arbejdes lidt med indstillinger og placering - først var det godt - så blev det bedre - og nu ...en fornøjelse.
Til top
LBA75 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-September-2006
Status: Offline
Point: 484
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LBA75 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2012 kl. 19:33
Hej

uha uha.... så står der 1:1 Big smile

Skal ud og høre på både B&W ASW610 og en Velodyne SPL800 på lørdag - så kan jeg danne mig mine egne erfaringer - hvilket jo i bund og grund er best (og sjovest)
Synes bare at der er dejlig meget erfaring at trække på herinde, så sætter pris på alle jeres erfaringer!

Mit rum er også større end de +20m2, jeg giver udtryk for.... det er faktisk hyggestue, spisestue og køkken i et (dog lidt vinklet). De +20m2 var det som "hyggestuen" udgør - og dermed der hvor anlæg og musik spreder sig ud fra.... i alt tikker det vel ind på ca +50m2 - Altså, så absolut et rum der skriger på gulvhøjtalere, men det vil vi (læs konen) gerne undgå Wink
Derfor skal der nu prøves om jeg kan for god lyd i de vigtigste +20 m2.....

Hælder nok 60:40 i favør af Velodyne.... men det kan live testen nu hurtigt rykke på..... andre der kender disse 2 x subs, og vil dele deres erfaringer?



Mvh
LBA75
Til top
rene49 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 871
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rene49 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2012 kl. 20:47
jeg har også selv haft 800i, den er rigtig god til musik.
rigtig hurtig, og også slagkraftig.
den mister dog lidt pusten i film, derfor skiftede jeg til en større. Men manglede intet i musik ved den.

B&W subs er også rigtig gode, synes dog ikke at der er det samme punch  i dem, som i velodyne, vel pga. forstærker effekt?
Til top
LBA75 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-September-2006
Status: Offline
Point: 484
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LBA75 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2012 kl. 14:31
Hej


Så kom der "familieforøgelse"..... Det blev til en fin lille Velodyne SPL800 Tongue

Tror begge mine sub alternativer ville have gjort arbejdet, men da jeg selv hældte mest til Velodynen og pludselig fandt den til en okay pris - så var det bare løb og køb!


Den har allerede gjort sit indtog og lægger en dejlig tung bund i musikken... har sat den på x-over 80hz og meget svagt volume, så den bare lægger og "ulmer" i baggrunden, og når behovet er der, så får man lige den ekstra "fylde" i musikken, som jeg manglede før....


Tak for hjælpen herinde

Mvh
LBA75



Redigeret af LBA75 - 18-September-2012 kl. 19:07
Til top
rene49 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 871
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rene49 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2012 kl. 15:12
Den bliver du super glad for, af sådan en lille sub at være, er det en like trylleæske :)
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2012 kl. 17:05
Jamen hvor stort - tillykke tillykke Tongue
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2012 kl. 17:11
Oprindeligt skrevet af LBA75 LBA75 skrev:

Hej


Så kom der "familieforøgelse"..... Det blev til en fin lille Velodyne SPL800 Tongue

Tror begge mine sub alternativer ville have gjort arbejdet, men da jeg selv hældte mest til Velodynen og pludselig fandt den til en okay pris - så var det bare løb og køb!


Den har allerede gjort sit indtog og lægger en dejlig tung bund i musikken... har sat den på x-over 80 Mhz og meget svagt volume, så den bare lægger og "ulmer" i baggrunden, og når behovet er der, så får man lige den ekstra "fylde" i musikken, som jeg manglede før....


Tak for hjælpen herinde

Mvh
LBA75

Forhåbentlig 80 hz LOL
 
Jamen jeg er også utrolig glad for at jeg blev "overtalt" til en sub. Den kører konstant nu med både film og musik, og lægger lige det sidste til i bunden, som jeg troede mine gulvhøjttalere kunne...
Til top
Therock Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Juni-2011
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 581
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therock Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2012 kl. 17:23
Oprindeligt skrevet af LBA75 LBA75 skrev:

Hej


Så kom der "familieforøgelse"..... Det blev til en fin lille Velodyne SPL800 Tongue

Tror begge mine sub alternativer ville have gjort arbejdet, men da jeg selv hældte mest til Velodynen og pludselig fandt den til en okay pris - så var det bare løb og køb!


Den har allerede gjort sit indtog og lægger en dejlig tung bund i musikken... har sat den på x-over 80 Mhz og meget svagt volume, så den bare lægger og "ulmer" i baggrunden, og når behovet er der, så får man lige den ekstra "fylde" i musikken, som jeg manglede før....


Tak for hjælpen herinde

Mvh
LBA75

 
Godt og høre det blev en Dreng Wink
Stereo: | Dali Mentor 1 | 2 x Dali Mentor Sub | Denon 4311 | Cambridge Audio Azur 851W |
Video:| LG CX 65" |
Til top
LBA75 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-September-2006
Status: Offline
Point: 484
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LBA75 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2012 kl. 19:15
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af LBA75 LBA75 skrev:

Hej


Så kom der "familieforøgelse"..... Det blev til en fin lille Velodyne SPL800 Tongue

Tror begge mine sub alternativer ville have gjort arbejdet, men da jeg selv hældte mest til Velodynen og pludselig fandt den til en okay pris - så var det bare løb og køb!


Den har allerede gjort sit indtog og lægger en dejlig tung bund i musikken... har sat den på x-over 80 Mhz og meget svagt volume, så den bare lægger og "ulmer" i baggrunden, og når behovet er der, så får man lige den ekstra "fylde" i musikken, som jeg manglede før....


Tak for hjælpen herinde

Mvh
LBA75

Forhåbentlig 80 hz LOL
 
Jamen jeg er også utrolig glad for at jeg blev "overtalt" til en sub. Den kører konstant nu med både film og musik, og lægger lige det sidste til i bunden, som jeg troede mine gulvhøjttalere kunne...



Ups..... du har jo så sandelig ret - Mhz er nu rettet til hz i mit tidligere indlæg - takker Embarrassed



Ja, det giver lige den der sidste "umpf" i lydbilledet. 
Min Velodyne bliver kun brugt i stuen i underetagen - den er til stereo.
Man kan se et billede af mit stereo setup i min hjemmebio tråd..... den "lille" ny er i fjerneste hjørne, bag den højre højtaler.... har ikke fået eksperimenteret særlig meget endnu hvad angår plassering, men dette fungerer som en start....... så må jeg have målt senere!



Mvh
LBA75
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu