recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Andre video-optagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af videokamera- med ell. uden hdd?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKøb af videokamera- med ell. uden hdd?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
flyboy Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2006 kl. 11:15

Tja, jeg må jo nok desværre sige at jeg er lidt uenige med jer allesammen

Da jeg selv er far og ved hvor vigtigt det er at kameraet er klar når man vil filme de små purke, så er der (synes jeg) to vigtige punkter som man ikke kan undvære.

1. for det første skal kameraet kunne optage "nightshot". Der er ikke noget mere ærgeligt end at sidde i stuen om aftenen med alm. belysning og ikke kunne optage en mindeværdig sekvens.

2. For det andet vil jeg også helt klart vælge en med harddisk. For det første er det dyrt med mini-dvd og bånd eller andre medier samt man kan risikere ikke at have købt nok. Med en harddisk recorder kan du optage mellem 7- 25 timer afhængig af kvalitet samt harddisk størrelse.

3. Når det valg først er truffet er der 2 mærker at vælge imellem. Nemlig JVC elller Sony. JVC's fordel ligger i prisen, samt den har bedre optisk zoom (op til 25* zoom). Sony har bedre lince og laver bedre optagelser. Jeg ved at Sony har "night shot", men er ikke sikker hvad angår JVC.

Personlig har jeg selv bestilt en Sony DCR-sr90 gennem tyskland (pris ca 7.000 kr).

Hilsen Flyboy

 

Mange Hilsner Erik
Til top
Snake Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2006 kl. 08:17

Flyboy

Hvor i tyskland har du købt det ? Link ?

Jeg har selv kikket på dette kamera, og er lidt usikker på de mange tyske forhandlere der findes.

 

Tak

 

 

Til top
flyboy Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2006 kl. 12:24
Mange Hilsner Erik
Til top
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2006 kl. 17:59
Oprindeligt skrevet af flyboy flyboy skrev:

1. for det første skal kameraet kunne optage "nightshot". Der er ikke noget mere ærgeligt end at sidde i stuen om aftenen med alm. belysning og ikke kunne optage en mindeværdig sekvens.

2. For det andet vil jeg også helt klart vælge en med harddisk. For det første er det dyrt med mini-dvd og bånd eller andre medier samt man kan risikere ikke at have købt nok. Med en harddisk recorder kan du optage mellem 7- 25 timer afhængig af kvalitet samt harddisk størrelse.



Det er derfor du skal købe et Sony DCR-HC96...
Noget af det bedste og billigste miniDV til lavbelysningen (omkring 5.500 kr herhjemme). I forhold til Sony's SR90, så skulle der være et par tusinde til miniDV bånd hvis du vil bruge alle 7000 kr.

Mvh. Moef


Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard
Til top
plankeby Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Januar-2006
Sted: Norway
Status: Offline
Point: 385
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2006 kl. 19:31

En fordel med harddisk er at man får overført det hele til en PC så utrolig mye raskere enn ved bånd og miniDVD.

Nå kjenner jeg ikke til de kameraene som er til vanlig brug, vet heller ikke om harddiskene er løse (vil være en stor fordel).

Var innom norsk TV (NRK) sin avdeling i min by på lørdag, kameraene de bruker skifter man harddisk på, så redigering kan gjøres med en gang, uten å bruke noe tid på overførsel av data.

Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7881
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2006 kl. 19:47
De HDD-cams vi snakker om her har indbyggede harddiske, så der overføres fra kamera til computer - hvilket man vel under alle omstændigheder skal. For at lave videoredigering på en eksternt tilsluttet harddisk er ikke nogen god ide.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Maxburner Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 180
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2006 kl. 22:27
Så længe HDD kamera er en pakket mpeg format holder jeg mig til minDV, har selv vx2100e, og skifter KUN når nyt kamera med 1 lux eller mindre i følsomhed, HD og evt HDD optagelse i DV og IKKE komprimeret i skod Mpeg format. måske H.264 men kommer an på redigereingsmuligheder.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7881
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2006 kl. 07:06
Det behøver ikke at være skod at optage video i mpeg format - det gør man jo også på en DVD-optager. Det har været diskuteret før, men der er nok stadig 2 lejre: Dem der mener at DV-format er mpeg-formatet overlegent og dem, der mener de er lige gode, idét DV er et et helt andet format med en anden komprimeringsteknik - men ikke nødvendigvis bedre end DVD's Mpeg-format.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Maxburner Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 180
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2006 kl. 15:24

Så er det måske nok derfor jeg endnu ikke har invisterert i nogen stationær DVD optager, men køre det hele igennem en PC for at få fuld udnyttelse af skiven (105%).

Holder stadig på DV mindre resource krævende og er et picture by picture format modsætning til Mpeg som først skal regne frame ud hver gang.

Godt være at Mpeg er godt til at optage RENE billeder uden støj, men videokamera kan ikke undgårs på de billige

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu