recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stue bio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stue bio

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
blddk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 31-Januar-2009
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér blddk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Stue bio
    Sendt: 28-August-2015 kl. 21:08
Så fik jeg taget mig sammen til at komme ud af busken, og ikke kun lure rundt på hvad andre har.

Jeg mangler stadig at få skiftet baghøjttalerne, men før jeg kan det skal jeg have lavet en hylde til dem.

Receiver
     Onkyo TX-NR636

Front
     Dali Concept 8

Center
     Dali Concept Center

Bag
     Dali Concept 1

TV
     Philips 47PFL4606H



Noget af det næste der skal ske, er muligvis nogle indbygnings højttalere til surround, da der ikke er nogen væg i den ene side der kan hænge en højttaler på.

Redigeret af blddk - 29-August-2015 kl. 10:05
Til top
Martin Sjøstrand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Marts-2010
Sted: Karlslunde
Status: Offline
Point: 528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin Sjøstrand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2015 kl. 21:58
Byg da bare en væg... Hvad skal du med al den åbne plads?
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2015 kl. 21:58
Lækkert setup. Et rum med mange muligheder. Kan godt lide, at din sofa er sat lidt ude, nu hvor du har mulighed for det. Har du overvejert at lave 7.1 set-up med de rette vinkler?

Ellers ser det meget lækkert ud Thumbs Up

Hvad med rummet suger det meget af bassen?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2015 kl. 22:25
For mig at se vender stuen helt forkert. Med mindre din have ligner en lodseplads, ville jeg vende siddepladserne den vej. Så slipper du også for genskin i TV'et som er et?
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2015 kl. 22:29
Ja, ville give dig ret i stuen, skulle vendes en omgang. Gad vide hvad trådstarter, siger til det forslag? 👍eller 👎
Til top
blddk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 31-Januar-2009
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér blddk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2015 kl. 09:57
Mit ønske er at få det lavet til 7.1, uden at skulle bygge en ekstra væg bare til en højttaler. Stuen er et dejligt stort rum, hvor der nemt er plads til at sætte et par borde op, og derved få plads til en del personer.

Jeg kan ikke lige se fordelen ved at dreje det hele rundt.



Så er der lys bag ved tv'et, hvilket er noget mine øje med 100% sikkerhed ikke vil være tilfredse med. Alle ting kommer til at stå midt ude i rummet, og kabler osv vil hænge og dingle bag alle ting, som så er synligt ude fra. Oven i det kommer det hele så til at stå foran terrasse døren (de to segmenter helt til højre kan begge åbnes). Lige nu står hjørnet af sofaen også ud for åbningen når begge døre er åben, men den er som sådan ikke i vejen, og hvis man kommer til at gå ind i den, så er den lidt ligeglad med det, samtidig med at den er blød at gå imod.

Samtidig som jeg har det lige nu, kan man sidde på terrassen med dørene åbne, og både se og høre tv'et, og det er absolut noget der kan anbefales i kombination med et par gode stykker kød på grillen.

Og at dreje det hele 90 grader, så tv hænger på murstens væggen, vil også blive træls, da der er radiator i gulvet i den ene side, så der kan der ikke stå noget.

Oprindeligt skrevet af JackD84 JackD84 skrev:

Har du overvejert at lave 7.1 set-up med de rette vinkler?

Hvad med rummet suger det meget af bassen?
Ja, det har jeg overvejet, men der er bare ikke noget sted at hænge surround højttalerne, derfor jeg havde overvejet indbygnings til det.

Lyden er fin når man sidder i sofaerne, den bliver dog hurtig mere død når man bevæger sig længere ud i rummet.

Redigeret af blddk - 29-August-2015 kl. 10:02
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu