recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Clouding i 2015 model ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Clouding i 2015 model ?

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2015 kl. 11:32
Oprindeligt skrevet af janLp janLp skrev:


Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Jeg kan lige tilføje, at en Xrite ColorMunki gør arbejdet ligeså godt, men den måler blot lidt langsommere. Jeg har begge liggende derhjemme og de giver præcis samme resultat - men til en noget forskellig pris.


Torben ... Er du sikker på den måler langsommere? Jeg syntes at have læst på avsforum at den gør det fuldstændig som i1Display Pro. Hvis den måler meget langsommere, kan jeg ikke anbefale den hvis man har tanker om at bruge den til en 3DLUT.


Jeg er 100% sikker. Jeg har dem begge. i1 måler vel 2-3x så hurtigt som Munki, men det er på de mørke farver det gør mest forskel.

Her er et screenshot af HCFR måling med de to på en Kuro. Munki til venstre, i1 til højre. Ja ja, det er en skod-profil jeg har målt, men det var sjovere at få nogle dE-værdier der IKKE var 0... HCFR skrive "simulated sensor" øverst fordi sensoren ikke er tilkoblet lige nu.


Redigeret af Torben Rasmussen - 04-September-2015 kl. 11:42
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2015 kl. 11:57
Mange tak for det :) Men så trækker jeg min anbefaling tilbage :) i1display Pro er derfor min anbefaling. Tom Huffman har i øvrigt sammenligne i1display Pro mod i1pro 2 (http://goo.gl/BwNz3Q) som jo ligger i en helt anden prisklasse, vi snakker +11000. 

Redigeret af janLp - 04-September-2015 kl. 12:02
Til top
FRahbek Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-December-2015
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FRahbek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2015 kl. 20:48
Hej DLG

Jeg arbejder selv i Elgiganten, og falde lige over dit opslag da jeg var på arbejde, nu ved jeg selvfølgelig ikke hvad du har gjort med fjernsynet

Men i modsætning til de andre som har skrevet her, vil jeg sige at der faktisk er noget du kan gøre, du kan enden ringe til samsung, hvor du kan få nummeret i den nærmeste Elgiganten, og så kommer samsungs egne reperatører ud til dig og reperer dit TV. Den anden ting du kan gøre er at komme ned i Elgiganten med dit fjernsyn, og så sender vi den til service, begge muligheder er omkostningsfrie for dig, med mindre du har forvold fysisk skade. 
Det lyder det ikke til at du har ;) 
Det er noget som ikke er normalt på vores TV'er og derfor vil vi gerne hjælpe dig med at rette problemet, og evt. finde en løsning på deres problem. 

Til top
DLG Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-September-2015
Status: Offline
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DLG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2015 kl. 05:35
Hej FRahbek...

Tak for dit svar. Jeg har stort set fået elimineret clouding via diverse indstillinger. Men vil da alligevel overveje det du skriver. 
Jeg er dog lidt overrasket over, at du skriver at clouding normalt ikke er noget der er på jeres tv kontra de eksperter herinde som mener at det nærmest er umuligt at få et tv uden clouding - med mindre man betaler kassen for et 1.klasses panel. 

Men tak igen - det er da fin service der tilbydes lyder det til :)
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2015 kl. 15:49
Heh FRahbek
Det var nye toner fra Samsung. De plejer ellers ikke, at anerkende clouding som fejl.
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2015 kl. 16:33
Oprindeligt skrevet af -claus- -claus- skrev:

Heh FRahbek
Det var nye toner fra Samsung. De plejer ellers ikke, at anerkende clouding som fejl.


Hvis det er meget slemt, så jo. Ganske som alle andre producenter, så har de nogle tolerancer de vurderer skærmen efter, når værkstedet får den ind.

I langt de fleste tilfælde er tolerancerne dog noget fra det vi andre mener er acceptabelt.
Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2015 kl. 16:37
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af DLG DLG skrev:

For mig er det i hvert fald mange penge og en stor udskrivning for et TV. Håber bare jeg bliver glad for det og det holder i mange år.

/DLG


Så skal du nok sikre dit hjem mod tordenfluer! For Samsung er ikke god til at re det på deres TV - og de skider på kunderne, hvis de får tordenflue problemer...

M.v.h.


Hvis kunden har købt sit TV et ordentligt sted, så er det jo ligegyldigt hvad Samsung gør. Så håndterer butikken sagen og kunden holdes skadesløs. Så sendt som i sidste uge fik vi sat nyt panel i en 8005 fra sidste år, da der sad 8-10 fluer i den. Samsung betalte iøvrigt uden at stille spørgsmål.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2015 kl. 22:13
Oprindeligt skrevet af Tweaky Tweaky skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af DLG DLG skrev:

For mig er det i hvert fald mange penge og en stor udskrivning for et TV. Håber bare jeg bliver glad for det og det holder i mange år.

/DLG


Så skal du nok sikre dit hjem mod tordenfluer! For Samsung er ikke god til at re det på deres TV - og de skider på kunderne, hvis de får tordenflue problemer...

M.v.h.


Hvis kunden har købt sit TV et ordentligt sted, så er det jo ligegyldigt hvad Samsung gør. Så håndterer butikken sagen og kunden holdes skadesløs. Så sendt som i sidste uge fik vi sat nyt panel i en 8005 fra sidste år, da der sad 8-10 fluer i den.

Og hvor mener du et ordentligt sted er? Det kan jo ikke være HiFi Klubben, for der singer servicen åbenbart fra butik til butik!
Og om butikken håndterer sagen, afhænger i høj grad af hyppigheden. Med den ringe dækning der er på fladskærme, skal der ikke mange TV med tordenfluer til, før kassen bliver smækket i, da det totalt vil smadre butikkens dækningsgrad.

Oprindeligt skrevet af Tweaky Tweaky skrev:

Samsung betalte iøvrigt uden at stille spørgsmål.

Er det mon i erkendelse af, at de begynder at se, hvilken vej vinden blæser? Altså at de er nødt til det.
Samsung melder jo selv (ulovligt) ud, overfor kunder, at tordenfluer kun er dækket de første 6 mdr.!

M.v.h.
Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2015 kl. 14:04
Vi er enige om at HFK måske ikke har håndteret det helt godt nok i alle butikker. Sagen der tidligere har været oppe at vende herinde, viser ihvertfald, at der var lidt uenighed om hvorledes tingene skulle klares.

Nu kan jeg kun svare for Randers, hvor jeg selv residerer.

Her har vi håndteret en del skærme med fluer og aldrig har kundet stået med uforrettet sag. Et par af kunderne har enddog fået byttet mere end eén gang.

Du har så ret med hensyn til dækningen og omkostningerne. Der har butikken fra mit synspunkt tre muligheder. Enten tage snakken med producenten om hvem der skal betale, hvilket bør lande på producenten og vil denne ikke det, så kan butikken enten vælge selv at betale eller stoppe med at sælge den givne vare.

Hvad Samsung melder ud, er for så vidt ligegyldigt. Kunden er dækket af hans normale reklamationsret og uden at kaste mig ind i paragraffer, så kan en tordenflue i et panel ALDRIG blive kundens problem.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu