recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony og Samsung lcdpanels
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sony og Samsung lcdpanels

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2015 kl. 15:26
Det er vel ikke så meget om de slipper - de skal kunne udvide sig uden at skabe spændinger mellem ramme og panel når tingene udvider sig pga. varmen fra panelet.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2015 kl. 16:52
De kan de netop også.

M.v.h.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2015 kl. 06:58
Ud over spændinger, kan og vil der fx skabes kondens på overflade mellem lagene, hvis der opstår varme på den indvendige del, og apparatet er anbragt i et koldt miljø. En simpel måde for at undgå dug imellem lagene ville være at skabe ventilation langs kanterne. Kan det tænkes at være grunden til utæthederne?

Men hvis Samsungs paneler sælges som en helhed, altså med frontglasset påmonteret panelet - og Samsungs samlede markedsandel på lcdpanelproduktion udgør hele 60% (som jeg mener har set statistiktallet på) og dermed indregnet paneler til videresalg til andre TVproducenter, hvorfor skulle nogle bevidst blive fabrikeret forseglede, mens andre ikke er. Nogle producenter stiller krav herom, har det været nævnt herinde.
En sådan fremgangsmåde ville dels vanskeliggøre en retlinet produktion med forsegling og ikke forsegling.

Kan det i stedet tænkes, at det kun er Samsung, der afviser reklamationer ud over de 6 mdr., mens andre TVproducenter lukker sagerne, når de opstår?
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2015 kl. 09:39
Forskellen kan også ligge i om rammen slutter tæt til panelet. Kunne det tænkes at nogle fabrikanter gør mere ud af den del end andre?
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2015 kl. 09:55
Det kunne det være kampus
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2015 kl. 10:20
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Forskellen kan også ligge i om rammen slutter tæt til panelet. Kunne det tænkes at nogle fabrikanter gør mere ud af den del end andre?
Jeg har haft 3 Pioneer TV og 7 Panasonic ditto ud i fladskærme, og har aldrig haft tordenfluer - og hvad skal jeg med dem på et TV? Det kan ikke være meningen at der skal komme tordenfluer ind i et panel.Confused 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2015 kl. 10:34
Samsung har fejlet. Længere er den såmænd ikke.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2015 kl. 11:29
Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

Samsung har fejlet......igen!




M.v.h.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2015 kl. 12:37
Uden at undervurdere nogen ... Så tror jeg ikke at nogen af os er kompentente til at finde en løsning ;) Men hvis vi skal fortsætte samme retning som Bent ligger op til, ret mig hvis jeg tager fejl Bent, du vil gerne prøve at opklare om det overhovedet er muligt at undgå disse fluer? :p Kig ud af dit køkkenvindue, ser du nogen tordenfluer mellem de to eller tre lag glas? I forsatsvinduer, var det ikke sjældent man så spyfluer og andet godt. Tror sku ikke den gik i dag :) Gu kan de lave et panel, ramme, skærm som er tæt! Problemet er, de GIDER ikke bruge kræfter/penge på det fordi problemet er så lille på verdensplan.

Redigeret af janLp - 05-September-2015 kl. 12:38
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2015 kl. 19:45
Oprindeligt skrevet af janLp janLp skrev:


Uden at undervurdere nogen ... Så tror jeg ikke at nogen af os er kompentente til at finde en løsning ;) Men hvis vi skal fortsætte samme retning som Bent ligger op til, ret mig hvis jeg tager fejl Bent, du vil gerne prøve at opklare om det overhovedet er muligt at undgå disse fluer? :p Kig ud af dit køkkenvindue, ser du nogen tordenfluer mellem de to eller tre lag glas? I forsatsvinduer, var det ikke sjældent man så spyfluer og andet godt. Tror sku ikke den gik i dag :) Gu kan de lave et panel, ramme, skærm som er tæt! Problemet er, de GIDER ikke bruge kræfter/penge på det fordi problemet er så lille på verdensplan.


Jeg interesserer mig for problemløsning, konstruktioner, teknik og lovgivning. Det er måske en slags arbejdsskade hos mig, idet jeg har arbejdet professionelt i årtier med det samme.

Jeg spørger også, om Samsung vælger at gøre det bevidst eller ubevidst. Og om grunden til det.

Problemet for Samsung findes mange steder i verden. Prøv blot at Google.
Jeg spørger også hvorfor. Problemet med tordenfluerne findes ikke kun på TV, men også på computere, fotokameraer m.fl. og er spredt på mange fabrikater, men på TVsiden mest på Samsung.

Men jeg interesserer mig også for- som den Ole-opfinder, jeg også er, om man som almindelig forbruger selv kan forsegle, hvis man vil forebygge. Eller om man selv kan fjerne fluerne og om hvordan.

Selvsagt og som tidligere anført, mener jeg, at enhver producent, hvor der er tale om nævnte utætheder, har et problem, idet produktet kan betegnes som fejlkonstrueret. Og begrebet fejlkonstrueret behøver faktisk ikke en bestemt alder.
Da jeg i sin tid lærte lovgivningen, blev jeg overrasket over, at Thrige Titan kom til at erstatte en elevator, der var mere end 30 år gammel. Ud fra begrebet fejlkonstruktion.
Det vigtigste og sværeste er at påvise, at der er tale om en fejlkonstruktion og ud fra det reagere juridisk så hurtigt,man opdager fejlen. Det er jo også det jeg har været med til at diskutere.

Kvaliteten af TVs styres af forhandlerne. Det er dem, der indkøber - og ikke at forglemme, derfor også forhandleren der må erstatte. Hvis forhandlerne står sammen og udelukker Samsung -indtil problemet er løst eller vælger at betale uanset alder - så bliver producenten nødt til at reagere.

Redigeret af bentpetersson - 05-September-2015 kl. 19:57
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu