recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Trække kabler over loftet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Trække kabler over loftet

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mhras Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-Juni-2008
Status: Offline
Point: 74
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mhras Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Trække kabler over loftet
    Sendt: 02-August-2023 kl. 15:41
Hej

Jeg er det man kalder det modsatte af en DIY, så jeg har brug for lidt fif og gode råd.

Jeg har fire baghøjttalere, hvor deres kabler skal trækkes op på loftet og køres hen over loftet - og så ned igen til forstærkeren.

Er der noget jeg skal være obs på, når jeg lægger kabler op på loftet? De kan vel godt bare ligge frit oven på isolering?

De steder hvor kablerne går op/ned igennem loftet, der kan jeg ikke rigtigt se for mig hvordan det kan afsluttes pænt de steder hvor der ikke skal sættes kabelbakker op. 

Ellers andet jeg skal huske :)


Redigeret af mhras - 02-August-2023 kl. 18:16
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2322
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2023 kl. 16:16
Jeg har både højttalerkabler, HDMI og strøm på loftet. De har været der i 15 år uden problemer.

Redigeret af kaizer - 02-August-2023 kl. 16:17
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2023 kl. 16:22
Ja det tror vi på, da det hedder DIY (Do It Yourself) Wink

Man kan købe nogle meget tynde og fine kabelbakker fra Schneider til at skjule kabel ned fra loft til højttalere. Kabler tar ikke skade af at ligge på loftet.

Eller bruge minikanaler..


Redigeret af Munch - 02-August-2023 kl. 16:29
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2023 kl. 17:02
Afhængig af husets alder skal der måske tages hensyn til gennembrydning af dampspærre?
Ny huse er jo trykprøvet for tæthed inden de godkendes. Wink
Mvh. JørgenT
Til top
mhras Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-Juni-2008
Status: Offline
Point: 74
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mhras Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2023 kl. 18:10
Tak for svar! :)

Redigeret af mhras - 02-August-2023 kl. 18:11
Til top
mhras Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-Juni-2008
Status: Offline
Point: 74
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mhras Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2023 kl. 18:16
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Ja det tror vi på, da det hedder DIY (Do It Yourself) Wink

Man kan købe nogle meget tynde og fine kabelbakker fra Schneider til at skjule kabel ned fra loft til højttalere. Kabler tar ikke skade af at ligge på loftet.

Eller bruge minikanaler..

Det var en tastefejl :D - men det siger lidt om niveauet ;)

Tak for link - det kigger jeg på.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2023 kl. 18:36
Oprindeligt skrevet af mhras mhras skrev:

Ellers andet jeg skal huske :)

At fortælle hvad hus du har, hvad væggene er lavet af osv.

Det pæneste er klart at skjule kablerne inde i væggen, hvilket er en større opgave.
Og så at sætte udtag op på selve væggen.

Du kan altid lade dig inspirere af min tråd om “komfurhøjttalerudtag”


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
madsklit Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-September-2010
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér madsklit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2023 kl. 19:40
Jeg ville trække det i flexrør på loftet så dermulighedgor at skifte det.
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1939
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2023 kl. 20:57
Oprindeligt skrevet af mhras mhras skrev:

Hvordan sletter man et indlæg?!

Det kan man ikke. I hvert fald ikke på recordere...

Så må du lige kontakte Recordere-personalet enten i en mail eller en privat-besked. Så kan de slette, hvis det er nødvendigt... Husk link til tråden...
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu