|
"Komfurhøjttalerudtag" |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19479 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 10-August-2017 kl. 16:52 |
Lidt historie:
I efteråret købte jeg nyt "gammelt" tv, hvorefter min kone mente at så skulle der males i stuen. I foråret kom der så nye baghøjttalere og en ny center til - hvorefter konen mente at så skulle hun have nye gardiner. (en tak skal lyde til de recordere medlemmer jeg har købt udstyr fra - jeg er glad). Det var så først her i uge 30 vi malede stuen og konen fik bestilt gardiner. I forbindelse med renoveringen, beklagede min kone sig lidt over ledningsførelslen til baghøjttalerne, specielt, hvor kablerne kommer ud af væggen. Jeg kan godt se det, det er sgu ikke for kønt, så jeg måtte på indkøb. Forfradåse, ramme og komfurudtag. Nå ja og en 54 mm hulsav samt batteriboremaskine skulle lige findes frem. Kablerne blev mærket og skubbet ind i hullet, herefter lavede jeg en markering, hvor midten af hullet skulle være. Så var det ellers i gang med hulsaven. I med forfradåsen og kabler monteret på bagsiden af komfurudtaget. Kabler foldet pænt sammen og udtag monteret i dåse. Ja, ja, tumpe tænker i, hvordan ved han nu, hvordan kablerne er monteret? Det er selvfølgelig dokumenteret i låget til udtaget. I med kablerne. Og det var så her fanden tog ved mig, for i forbindelse med renoveringen har højttalerne fået en ny plads, så det ene kabel er liiige kort nok. Begge kabler blev derfor skiftet (til nogen i konevenlig hvid farve). Samtidig blev 230 volt kablet til lyset over CD skabet monteret pænt, så nu håber jeg at hun er glad..... Der har flere gange været snak her i forum om, hvordan man får afsluttet kabler i væggen pænt. Frem for store plader med bananstik, syntes jeg at dette er en diskret løsning. Der er rigeligt plads til mine 2,5 mm2 kabler og trækaflastningen kan sagtens bruges. Pris: Komfurudtag - 110 kroner Forfradåse - 13,5 Ramme - 12,25 Klaus |
|
spoxy
Guld medlem Oprettet: 12-August-2006 Sted: Brøndby,Denmark Status: Online Point: 1171 |
Funktioner
Tak(0)
|
En diskret og elegant løsning
|
|
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
|
|
jacobe
Guld medlem Oprettet: 14-Februar-2006 Sted: Lund, Sverige Status: Offline Point: 1858 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jep, det er sgu' nydeligt arbejde, det dér!
|
|
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :) |
|
mnielsen
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 2219 |
Funktioner
Tak(0)
|
En fin løsning - ser meget prof ud!! Men du har vel ikke lagt værktøjskassen helt væk endnu? Der mangler LIIIGE det sidste: Ledningen skal vel ikke ligge og slange sig hen ad gulvet, og være til irritation? Få da den monteret på samme måde, som strømledningen...
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19479 |
Funktioner
Tak(0)
|
Problemet er at det nu er et 4 x 2,5 mm kabel og det er ikke lige til at placere pænt ovenpå gulvlisten. Jeg har overvejet mulighederne, men er ikke lige kommet op med "the golden clue" endnu.
Klaus |
|
lahan
Guld medlem Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9379 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nydeligt arbejde, men hvorfor ikke hive ledningen ud længere nede og så gemme den bag listen ?
|
|
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Online Point: 4697 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej. Har du overvejet at gemme det inde i en kabelbakke? Hilsen Carsten.
|
|
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
Fordi hullet med ledningerne har været der i 15 år. Det er ikke til at flytte med, slet ikke når nu væggen lige er blevet malet. Klaus |
|
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
Ja, men det kommer til at se se cirka lige så dumt ud. Så bliver listen højere og 230 volts ledningen skal også være der. Klaus |
|
JaAndersen
Guld medlem Oprettet: 20-November-2009 Status: Offline Point: 804 |
Funktioner
Tak(0)
|
Af med fodlisten og frem med fræser så du færser et langt spor "inde" i listen = skjult kabel
|
|
kenneth85
Guld medlem Oprettet: 03-Juni-2013 Sted: Løsning Status: Offline Point: 970 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg troede ikke det var lovligt at bruge en sådan dåse til andet end 400v?
|
|
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
|
|
NikolajDS
Super bruger Oprettet: 14-Juli-2011 Status: Offline Point: 371 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ingen anelse.. Men hvor om alting er, så er der nok ikke nogen fare, når man går den vej i spændingsniveau. Det var noget andet, hvis han førte højspænding igennem kraft-dåsen.
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |