recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Volume "knap" på reciever knækket
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVolume "knap" på reciever knækket

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
hyldig87 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 473
Direkte link til dette indlæg Emne: Volume "knap" på reciever knækket
    Sendt: 26-Juli-2007 kl. 12:59
Så tror jeg har fundet et sted man kan købe den... Åbnede recieveren i dag, og kunne se der stod SW551 på potentiometeren... Efter have have søgt på reservedele til yamaha fandt jeg denne side

http://spares.bigwarehouse.com.au/index.php?cPath=167_209_10 869

YAV9281300        (SW551) SWITCH (ROTARY ENCODER)
Går udfra det er den...

Tror i jeg kan handle trygt det der sted? Der står ik engang pris på delen og det ligger i Australien....

Så nu har jeg sendt en mail til dem, og til Yamaha Europa os for at høre om de ved hvor der kan skaffes reservedele.


Redigeret af hyldig87 - 26-Juli-2007 kl. 13:16
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2007 kl. 10:25

Hvis selve akslen er af Plastik kan Du måske ved hjælp af varmen fra en loddekolbe presse noget metal ind, som Du kan dreje på? Jo mere kantet jo bedre, slet slet ikke rundt.

Jeg bor tæt på Containergårde så jeg fandt en dumpet forstærker og huggede Potentiometret herfra. Sådanne kan købes i "Enhver løsdels foretning" og værdier er måske ikke så kritiske  

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2007 kl. 21:46

 

 En ny kan vel sikkert fås hos forhandleren.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
hyldig87 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 473
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2007 kl. 18:48
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 

 Hvad med at købe en ny knap.?

Så skal jeg vel skille hele recieveren ad og fjerne den variable modstand knappen sidder og styrer. Der er jo stadig det plastik inde i den modstand der stikker ud... Går udfra der skal loddes for at det kan la sig gøre...

Hvor kan såen nogle knapper/modstande fåes henne? skal jeg kontakte Yamaha som har lavet recieveren?

Selve knappen er jo iøvrigt intakt nok, det er den variable modstand hvor plastikken er knækket på.



Redigeret af hyldig87 - 25-Juli-2007 kl. 18:55
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2007 kl. 18:40

 

 Hvad med at købe en ny knap.?

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2007 kl. 11:24
En jeg kender rev hele Akslen ud af Volumen knappen da han smed sin store Denon ud   Det som sidder tilbage kan det drejes med en tang, med forsigtighed! eller er det hele revet fra?
Til top
hyldig87 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 473
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2007 kl. 21:53

Jeg var så smart at få volume dreje knappen knækket af da jeg flyttede her i weekenden (dooohhhh!!!!!!!!)

Har brug for lidt hjælp til hvordan jeg får den fixed igen...
Her er lige nogle billeder

Her billede af hvor knappen skal sidde på reciever, der sidder stadig noget af "dimsen" der holder knappen, men det kan ikke komme ud, må være limet fast. Det er noget plastik som er hult i midten og så er der metallet udenom, så det er muligt at skrue en skrue i hvis den har den rigtige størrelse.

Her er billede af selve knappen hvor jeg har pillet "dimsen" ud der holder den fast på recieveren. Den kunne nemt pilles ud med en tang.

Her er så selve dimsen som holder knappen på plads, det er altså den som er knækket... Den er af plastisk.

 

kan desværre ikke få billeder af bedre kvalitet, de er taget med mobilen.

Men nogen der har en idé om hva jeg kan gøre for at få det lavet?



Redigeret af hyldig87 - 24-Juli-2007 kl. 21:55
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu