recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Glæden over sit set-up
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGlæden over sit set-up

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Emne: Glæden over sit set-up
    Sendt: 13-April-2009 kl. 01:26

Se, nu har jeg været medlem af recordere.dk et godt stykke tid. Jeg har set udviklingen af mange af de "ældre" medlemmers set-up, og glædet mig over deres udvikling.

Hånden på hjertet, jeg er nok én af dem der har haft størst flow af udskiftning i mit set-up. De af Jer der kender mig har godmodigt drillet mig med sætninger som "Hvad har Hother mon i sit set-up i denne uge".

Jeg er kom langs vejs fra med et relativt low end Samsung Plasma, for det var det der var råd til. Jeg har haft et billigt Denon anlæg med højtalere som stort set ikke var værd at tale om. Men undervejs ting og anlæg som jeg på det tidspunkt til tider var overvældet over. Det er gået slag i slag.

Ind i mellem tager jeg faktisk mig selv i at tænke - whaw sikke et lækkert set-up du egentligt har. Det giver dig umådeligt mange gode billed- og lydoplevelser. Jeg kan tage mig selv i bare at sidde og kigge på set-uppet, og glæde mig over hvad jeg har. Jeg er kommet et stykke fra mit udgangspunkt.

På et tidspunkt her til aften tænkte jeg - hvad skal du nu, når du har modtaget din din nye Pioneer receiver? Ikke fordi at jeg regner med at den nye receiver er væsentligt, bedre og mere avanceret end den nuværende, men den passer bedre ind i mine øvrige Pioneer anlæg og med udsigt til højere el-afgifter, så er den nye knapt så effektslugende. Hva....skal jeg kigge efter en ny monitor? - næh det skal du ikke, for der findes pt ikke noget bedre....

Jeg ved det godt, at jeg kunne have en del bedre højtalere, og specielt mine baghøjtalere kan fås bedre. Men hvad pokker, mit set-up er i mit og i forhold til mit rum. og for mine øre og min pengepung rent luksus.

"Hother hvor pokker vil du hen med al det her nonsens?" Joh....jeg vil egentlig foreslå, at vi ind i mellem kigger på det vi har, glæder os over de nydelser vi oplever, og stiller os tilfreds med det udstyr vi har - i det mindste i en længere periode end det tidsrum vi plejer. Mange af os er så privilligerede at vi ind i mellem kan sige "Orv, nu kommer den eller den producent med dit og dat, den må vi have". 

Nej......træk lige vejret og nyd det du har, glæd dig over du har det.     



Redigeret af Hother - 13-April-2009 kl. 01:29
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2009 kl. 09:22

Hother, du har noget så i det du skriver. De fleste af os her på recordere.dk kender det, når der kommer noget nyt, enten det er nye skærme, blu-ray afspiller eller receiver. Så har man en indre uro over det, Og det første man tænker, hvor meget bedre er det i forhold mit "gamle" det næste - ville man ha råd til det og til sidst, hvordan får jeg over talt konen - til det er bare noget jeg ikke kan leve foruden. Må det også indrømme, at der ikke går en dag, hvor jeg ikke tænker på at det kunne være lækkert med en af de nye og spændende skærme, som kommer frem i disse tider. Men igen, må jeg sige til mig selv, når jeg ser en film af god kvalitet, så ser det faktisk slet ikke så ringe ud, det den kan præstere. Især efter at Otto har været hos mig og fået den kalibreret, så har den fået et utroligt løft. Og en ny skærm, ville måske på nogle områder blive bedre, mens andre ville blive værre, fordi skærmen ikke er kalibreret. Så min ældre Samsung plasma har overlevet indtil videre, på trods af utallige overtagelse angreb udefra.



Redigeret af kskruger - 13-April-2009 kl. 09:49
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2009 kl. 09:34

Hej John.

Ja men det har du fuldstændig ret i, og netop af den grund kører jeg lidt hårdt på når folk spørger efter noget der MÅSKE er en kende bedre end det de har, åbentlyst i jagten på det bedste, men som jeg plejer at skrive, så er det en kamp man ikke kan vinde.

Min filosofi er at få mest muligt for pengene, gerne købe brugt, demo, eller på anden måde få prisen ned så glæden bliver endnu større (idet man jo får mere kvalitet for pengene).

Nyd dit grej og lad være med at fortvivle hvis der kommer en ny model da den sansynlligvis ikke er vildt meget bedre end den du har, og selv om den nye model er væsentligt bedre, er det jo ikke ensbetydende med at dit er dårligt.

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Puma Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 596
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2009 kl. 09:45

Hej Hother

Jeg tror du har fået det som nogle kloge mennesker kalder et "klar syn"

Som jeg fortolker din konklusion vil jeg sige den har ofte strejfet mig når jeg har læst, at du har skiftet grej......fra det ene 50 "super plasma hvor klistermærkerne ikke er fjernet endnu.... Til et andet  50" super plasma fjensyn med 2 nye klistermærker.....Hvilket har efterladt mig med det spørgsmål hvad har Hother egentlig opnået ved denne investering i både tid og penge ud over et par nye klistermærker

Jeg er i øvrigt meget enig i din konklussion om at man skal huske at nyde de ting som omgiver en i hverdagen samt huske på, at ikke alle nyheder fra de store drenge i elektronik branchen giver markante forbedringer på de primære område så som lyd-  / billedkvalitet, men mere et udtyk for af man har tradition for at lancerer ny modeller med faste tidsrum.....

Man kan i den forbindelse godt få den tanke, at salgsfolkene årligt presser de kære udvilkingsfolk til, at finde på nogle nyt hvilket i sidste ende betyder at resulatet ikke bliver forbedring men mere blot et par små elektroniske kredsløb som får nogle frække navne af reklamefolkene..samt de tilhørende flotte klistermærker......

Mange af disse af disse lyd /billedoptimerings kredsløb vælger vi så som "kritiske"slutbrugere oven i købet, at slå fra at opnå den optimale billedkvalitet....

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2009 kl. 09:51
På 1,5 år har jeg haft et sony w3000, pan px80 og nu pio 5090H. denon 2105 er udskiftet med Onkyo TX-SR806. Min pan BD 50 skal snart udskiftets og har tilkøbt en oppo 983 dvdafspiller. vil gerne have nogle bedre højtaler på et tidspunkt. Ja nogen gange glemmer man nok og stoppe op. Der skal jo også være tid til at nyde, inden jagten går ind på noget bedre.
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2009 kl. 09:55

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

På 1,5 år har jeg haft et sony w3000, pan px80 og nu pio 5090H. denon 2105 er udskiftet med Onkyo TX-SR806. Min pan BD 50 skal snart udskiftets og har tilkøbt en oppo 983 dvdafspiller. vil gerne have nogle bedre højtaler på et tidspunkt. Ja nogen gange glemmer man nok og stoppe op. Der skal jo også være tid til at nyde, inden jagten går ind på noget bedre.

Der er jo ikke noget galt i a skifte til bedre grej Der hvor problemet ligger er hvis folk skifter til den nye model UDEN reelt at få forbedringer der kan ses/høres

 

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2009 kl. 10:07

Mange tak for Jeres kommentarer til mit filosofiske "Klarsyn". Det glæder mig, at I et godt stykke hen ad vejen kan følge min tankegang.

 

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 2149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2009 kl. 10:34

Hej Hother.

Tak for dit debat-oplæg. Jeg kan godt selv nikke genkendende til problematikken - om end nok mest i det små.

For selv om jeg ikke - som visse andre  - føler trang til at udskifte min skærm eller Surround Receiver hvert halve år, så gibber det da uvilkårligt i mig når jeg ser en ny projektor, lærred eller Blu-ray afspiller. (Er faktisk selv faldet i et par gange, på netop dén konto)

Mon ikke det har noget at gøre med, at græsset på den anden side af plankeværket altid synes lidt grønnere? Ja. Pudsigt, at det kan være så svært bare at være tilfreds med det, man har. 



Redigeret af musicus - 13-April-2009 kl. 12:19
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2009 kl. 10:34
[QUOTE=Hother]

Mange tak for Jeres kommentarer til mit filosofiske "Klarsyn". Det glæder mig, at I et godt stykke hen ad vejen kan følge min tankegang.

Edit: Jeg må så tilføje, at jeg har skam fået en lille forbedring hver gang jeg har skiftet et eller andet .... men var forbedring god nok i forhold til det forrige udstyr, og pengene der er benyttet, det er lige det. 

 



Redigeret af Hother - 13-April-2009 kl. 10:36
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
ghost-the-man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Status: Offline
Point: 1647
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2009 kl. 10:43
Hvor har du ret Hother,kender det alt for godt,nogle gange husker man ikke på hvor priviligeret man er,at man har alt det udstyr,har selv skiftet en del skærme ud de sidste pr år først px70 så px 80 nu er pio5090H og tabt en del penge hver gang,men dog forbedringer hver gang,men nu er det slut med at skifte ud for mit vedkomne,det sidste jeg vil bruge penge på nu,er til en ISF-kalibrering,og en justering af mit surrond,så jeg kan få det optimale ud af det jeg har.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2009 kl. 10:48
Oprindeligt skrevet af ghost-the-man ghost-the-man skrev:

Hvor har du ret Hother,kender det alt for godt,nogle gange husker man ikke på hvor priviligeret man er,at man har alt det udstyr,har selv skiftet en del skærme ud de sidste pr år først px70 så px 80 nu er pio5090H og tabt en del penge hver gang,men dog forbedringer hver gang,men nu er det slut med at skifte ud for mit vedkomne,det sidste jeg vil bruge penge på nu,er til en ISF-kalibrering,og en justering af mit surrond,så jeg kan få det optimale ud af det jeg har.

Præcis Jan, og jeg vil så tilføje, at de "sidste" penge du vil give ud, er rigtigt godt givet ud

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2009 kl. 10:48
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

[QUOTE=Hother]

Mange tak for Jeres kommentarer til mit filosofiske "Klarsyn". Det glæder mig, at I et godt stykke hen ad vejen kan følge min tankegang.

Edit: Jeg må så tilføje, at jeg har skam fået en lille forbedring hver gang jeg har skiftet et eller andet .... men var forbedring god nok i forhold til det forrige udstyr, og pengene der er benyttet, det er lige det. 

 

Ja men vi glæder os jo rigtigt meget til din anmeldelse af din kommende Receiver og her får vi jo alle sammen glæde af dine investeringer

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu