recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Glæden over sit set-up
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGlæden over sit set-up

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Sidsel80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 12-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 78
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2009 kl. 11:12
Nu er jeg jo ny herinde, men har fulgt lidt med gennem min mands snigen rundt herinde, vi bliver jo de heldige ejere af ofret for Hother's seneste udskiftning, altså Onkyo 706'eren :)

Den kommer til at udskifte en Denon 1509, så der kan man tale om en seriøs forbedring ;)

Da vi stadig er i den spæde fase, er der ingen tvivl om at jeg ønsker mig større højtalere, og det største problem er nok nærmest at stoppe hinanden 

Men men men, der er ingen tvivl om at vi løbende værdsætter det vi har, tror bare ikke vi er nået til klar-syns stadiet 

- Sidsel (der glæder sig forbasket meget til den nye receiver )
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2009 kl. 11:15

Se Henrik, nu kommer du jo ind på noget helt basalt. Én af årsagerne til at der er blevet skiftet ud ret ofte er jo også pga af mine anmeldelser. Jeg vil helst ikke have at man kan pege for meget fingre af det set-up der er blevet benyttet ved anmeldelsen.

Folk har med rette brokket sig over mine højtalere ved anmeldelse af en receiver. Og folk har med mere eller mindre urette brokket sig over at jeg kan lave en anmeldelse af en BD player med et 720p panel. (Forskellen er nemlig ret minimal).

Husk på, at en recordere.dk anmeldelse ikke kun findes på recordere.dk, men på no-time også f.eks. på HI Priser.

Så nu er jeg OGSÅ nået dertil, at nu mit set-up ikke længere er så up to date som folk vil have, så er det bare det.

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2009 kl. 11:19

Oprindeligt skrevet af Sidsel80 Sidsel80 skrev:

Nu er jeg jo ny herinde, men har fulgt lidt med gennem min mands snigen rundt herinde, vi bliver jo de heldige ejere af ofret for Hother's seneste udskiftning, altså Onkyo 706'eren :)

Den kommer til at udskifte en Denon 1509, så der kan man tale om en seriøs forbedring ;)

Da vi stadig er i den spæde fase, er der ingen tvivl om at jeg ønsker mig større højtalere, og det største problem er nok nærmest at stoppe hinanden 

Men men men, der er ingen tvivl om at vi løbende værdsætter det vi har, tror bare ikke vi er nået til klar-syns stadiet 

- Sidsel (der glæder sig forbasket meget til den nye receiver )

Hej Sidsel, det glæder mig at I glæder Jer, det kan I også roligt gøre. Jeres nye receiver er fænomonal. Benyttede den i går til at høre f.eks. Kings of Leons "Sex on fire", og jeres receiver får det hele med 

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2009 kl. 11:25
Netop en 508 med 720p, bliver jo kun slået af en pio. Netop full HD er godt til blu-ray, men det stå faktisk mindre godt på et almindelig SD-signal. Med mindre det er et tv med et rigtig godt full HD panel.
Ud over sort, stod dvd næsten lige så godt på mit gamle px80, som en g10. Mens Bluray stod langt bedre. grunden til alt stod lidt bedre på en g10, er et bedre panel ikke full HD.

så har aldrig forstået dem, som brokker sig over en test på et 720P panel

Redigeret af xcardman - 13-April-2009 kl. 11:28
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2009 kl. 13:21

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Netop en 508 med 720p, bliver jo kun slået af en pio. Netop full HD er godt til blu-ray, men det stå faktisk mindre godt på et almindelig SD-signal. Med mindre det er et tv med et rigtig godt full HD panel.
Ud over sort, stod dvd næsten lige så godt på mit gamle px80, som en g10. Mens Bluray stod langt bedre. grunden til alt stod lidt bedre på en g10, er et bedre panel ikke full HD.

så har aldrig forstået dem, som brokker sig over en test på et 720P panel

Der er jo rigtigt mange der lader sig forblænde af fine tal i oversigten over ydelse, men i den virkelige verden,s å ved vi jo at der er himmelvid forskel på eks. full-HD paneler,og af samme grund kan et pioneer 508 der ikke er full-hd ofte vise bedre billede end andre full-hd paneler.

 

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2009 kl. 13:46
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Netop en 508 med 720p, bliver jo kun slået af en pio. Netop full HD er godt til blu-ray, men det stå faktisk mindre godt på et almindelig SD-signal. Med mindre det er et tv med et rigtig godt full HD panel.
Ud over sort, stod dvd næsten lige så godt på mit gamle px80, som en g10. Mens Bluray stod langt bedre. grunden til alt stod lidt bedre på en g10, er et bedre panel ikke full HD.

så har aldrig forstået dem, som brokker sig over en test på et 720P panel

Der er jo rigtigt mange der lader sig forblænde af fine tal i oversigten over ydelse, men i den virkelige verden,s å ved vi jo at der er himmelvid forskel på eks. full-HD paneler,og af samme grund kan et pioneer 508 der ikke er full-hd ofte vise bedre billede end andre full-hd paneler.

 

Et Pioneer PDP-508XD viser faktisk meget ofte et langt bedre billede end et Full HD panel.

Så du har ganske ret, man skal ikke lade sig forblænde af tal og ydelser

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2009 kl. 13:46

Jamen jeg synes da det er dejligt at læse at du har fået et klarsyn John. Det kan vel i nogen grad forsvares at skifte ud, når det er til noget bedre. Men med din frekvens i udskiftning er det nok faldet en del for brystet, og der er da også lavet grin med det.

Men nu tror jeg egentlig også du er ved at have nået toppen af hvad der er muligt at stoppe ind i en lejlighed hvis du og naboerne også skal kunne være der. Og som du selv er inde på - stop op og nyd - det er meget den devise jeg selv lever efter. Har altid haft TV og Forstærkere i en halv menneskealder. Mit tøj bliver slidt inden det smides væk. Skal ikke ud at have nyt hele tiden.

Så det glæder mig hvis du er ved at indse dette

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2009 kl. 13:52
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jamen jeg synes da det er dejligt at læse at du har fået et klarsyn John. Det kan vel i nogen grad forsvares at skifte ud, når det er til noget bedre. Men med din frekvens i udskiftning er det nok faldet en del for brystet, og der er da også lavet grin med det.

Men nu tror jeg egentlig også du er ved at have nået toppen af hvad der er muligt at stoppe ind i en lejlighed hvis du og naboerne også skal kunne være der. Og som du selv er inde på - stop op og nyd - det er meget den devise jeg selv lever efter. Har altid haft TV og Forstærkere i en halv menneskealder. Mit tøj bliver slidt inden det smides væk. Skal ikke ud at have nyt hele tiden.

Så det glæder mig hvis du er ved at indse dette

Rene guldkorn Kampus

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Speednut Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-April-2008
Sted: Skive, Danmark
Status: Offline
Point: 295
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2009 kl. 17:06
Sjovt, jeg først faldt over denne tråd lige nu.

jeg sad lige for 5 minutter siden havde siddet og kigget på mit udstyr, og tænkt "er jeg egentlig tilfreds?"

Redordere og hifi sider generelt, er et farligt sted at opholde sig for ofte. Da jeg for ca. 4 år siden besluttede mig at jeg ville have ordentlig udstyr,begyndte jeg at søge på livet løst på nettet. Jeg faldt over dem alle. Recordere, Hifi4all, AVS, Avforums osv.

Hvad der startede med en simpel opgradering af surround til et ca. 10.000 kroner's surround sæt, er nu nået op over de 60.000 kr., da jeg selvfølgelig også skulle have ny skærm

Jeg ser tit på andre hjemmebioer herinde og bliver misundelig. Det virker som om, at alle får nyt hele tiden, og jeg føler mig udenfor

Jeg mangler stadig en sub, men tankerne er allerede gået i retning af nye højtalere. Overvejer om jeg skal skifte mit focal chorus surround ud med 2 Focal Electra 1007, og så købe center og baghøjtalere senere.

Problemet er, at jeg slet ikke har råd til det I øvrigt er min computers dage talte, da den nu er oppe i rekord stort 12 minutter om at starte helt op. Så den skal uden tvivl skiftes snart.

Så mange ønsker, så lidt penge...Damm you recordere.dk

Jeg burde næsten overveje at sløjfe mit internet.

Nogen der ved hvor man kan sælge sin nyre?


Redigeret af Speednut - 18-Maj-2009 kl. 17:08
Surround: Pioneer KRP-600M, Pioneer LX60, Pioneer BDP-LX71, Velodyne SPL 1200 Ultra, Focal Chorus surround.

Head-Fi: Sennheiser HD800, Red Wine Isabellina HPA LFP-V DAC/headamp
Til top
ghost-the-man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Status: Offline
Point: 1647
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2009 kl. 18:07
Du har helt ret,man skal passe på med at være for meget herinde hvis man ikke kan modstå fristelser,men nu har jeg besluttet at det må høre op med at købe nyt,men da jeg så Johns nye reciver,gav det sgu et lille gib i mig det ville være vildt at ha sådan en,men jeg har en ting som jeg godt kunne tænke mig,det var en total løsning med en universalfjernbetjening fra AV Precision,så konen har nemmere ved at betjene det hele.
Til top
Speednut Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-April-2008
Sted: Skive, Danmark
Status: Offline
Point: 295
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2009 kl. 18:59
Godt nok at sige stop.

Jeg ville ønske, at jeg havde samme selvbeherskelse. Men jeg plejer som regel til sidst, at give efter for fristelsen....desværre. Det eneste i mit setup, der med sikkerhed har opnået "Fredet" status er mit tv. Alt det anet, tør jeg ikke garanterer for

Da jeg fik fra all-in-one surround til mit nuværende, var det et fantastisk opløft af lyden. Min hjerne hjemsøger mig konstant med spørgsmålet "Hvis jeg nu går længere op i model, hvor meget mere kan jeg så blive forbavset?"

Det er en skrue uden ende


Redigeret af Speednut - 18-Maj-2009 kl. 19:02
Surround: Pioneer KRP-600M, Pioneer LX60, Pioneer BDP-LX71, Velodyne SPL 1200 Ultra, Focal Chorus surround.

Head-Fi: Sennheiser HD800, Red Wine Isabellina HPA LFP-V DAC/headamp
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2009 kl. 19:21
Oprindeligt skrevet af ghost-the-man ghost-the-man skrev:

Du har helt ret,man skal passe på med at være for meget herinde hvis man ikke kan modstå fristelser,men nu har jeg besluttet at det må høre op med at købe nyt,men da jeg så Johns nye reciver,gav det sgu et lille gib i mig det ville være vildt at ha sådan en,men jeg har en ting som jeg godt kunne tænke mig,det var en total løsning med en universalfjernbetjening fra AV Precision,så konen har nemmere ved at betjene det hele.

Ja, jeg kunne også godt tænke mig en fjernbetjening der nemt, overskueligt og brugbart bar kunne det hele.

Som tak for dit syn på min nye receiver får du et billede. Jeg har lige taget en masse af den ifm udarbejdelsen af anmeldelsesen af receiveren 

 

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu