recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Gode høretelefoner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Gode høretelefoner

 Besvar Besvar Side  <1 4567>
Forfatter
Besked
marcc05 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-April-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér marcc05 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2011 kl. 19:03
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

 
Jeg søger et In-Ear høretelefoner til omkring 3-400 kr. Jeg har de sidste par år brugt et par Sennheiser CX-400-II og må erkende de har tjent sit job godt og trænger til udskiftning.
 
På head-fi.org er der en gut ved navn 'ljokerl', der i en tråd har samlet reviews af lige omkring 200 IEM's:
 
http://www.head-fi.org/t/478568/multi-iem-review-193-iems-compared-shure-se215-munitio-teknine-added-9-01-11
 
De er inddelt i prisklasser og nederst finder du en tabel, hvor du kan sammenligne dem på en række parametre, såsom komfort, byggekvalitet, lydkvalitet etc. Det er efter min mening et rigtigt godt sted at starte, hvis man ønsker overblik og er på jagt efter nye IEM's. Dine Sennheiser er desværre ikke med, men lillebror'en CX-300 er der.
 
Søger du førstehåndserfaring, så vil jeg slå et slag for Head Direct HiFiMAN RE-0 til omkring 500,- (lidt over dit budget). De er også med i sammnenligningen på head-fi.org. De kan købes hos AmpCity i UK:
 
http://www.ampcity.co.uk/brands/hifiman/head-direct-re-0-in-ear-noise-isolating-headphones.html
Til top
Yascin Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 12-April-2010
Status: Offline
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Yascin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2012 kl. 15:25
Hej
Undskyld jeg lige sparker liv i en gammel tråd.
Hvad er forskellen på de 3 versioner der findes i Superlux hd-681
For jeg har tænkt mig at investerer i et par.


Redigeret af Yascin - 12-August-2012 kl. 15:28
Til top
Yascin Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 12-April-2010
Status: Offline
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Yascin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2012 kl. 15:45
Til top
Henrik_s Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik_s Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2012 kl. 22:36
Oprindeligt skrevet af Yascin Yascin skrev:

Hej
Undskyld jeg lige sparker liv i en gammel tråd.
Hvad er forskellen på de 3 versioner der findes i Superlux hd-681
For jeg har tænkt mig at investerer i et par.

Der er osse kommet nogle andre på banen, samme koncept som superlux mht fabrikken som laver dem.
Disse pro monitor headphones er de samme som fisher audios oo3 bare til en helt anden pris.
http://www.jaycar.com.au/productView.asp?ID=AA2065

mere om dem her http://hoved-fi.dk/viewtopic.php?f=11&t=1011




Redigeret af Henrik_s - 12-August-2012 kl. 22:37
Hovedtelefoner er sagen for tiden.........
Til top
Precious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2012
Sted: Ikast, Danmark
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Precious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2012 kl. 08:20
Hehe, dette var en sjov tråd at læse igennem selvom den er gammel! ;)

Jeg mangler selv et par nye hovedbøffer, men er virkelig i tvivl om hvad jeg skal købe. Jeg har altid været glad for Sennheiser og har haft disse modeller.

- Sennheiser RS 180 (virker endnu i stuen)
- Sennheiser HD 555 (plastikken kan ikke holde)
- Sennheiser HD 490 (slidt op)
+ et par Philips modeller som jeg ikke husker navnene på.

Efter mine 555 gik i stykker efter blot 6 måneder (der findes mange tråde på nettet om det) er jeg bange for at købe dem igen. RS 180 "ligner" den til forveksling, og kan sikkert også knække i plastikken.

De har lavet en ny HD558 med nogle forbedringer, men stadig hvor plastikken knækker i siderne. De har lavet en HD598 med meget bedre bass, men den knækker i sidderne.

Synes det er svært at finde et alternativ til ca. 500-1000 kr, dvs hvor komfort+lyd kvalitet ligger i top. Jeg skal hovedsageligt bruge den til musik og film.

Vil jeg hoppe ud over en bro bagefter, hvis jeg skifter fra sådan en type hovedtelefon(er) og til den meget omtalt superlux? (synes forresten heller ikke jeg kan finde nogen steder som sælger dem)
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2012 kl. 09:31
Thoman sælger superlux, og afhængigt af hvor du bor kan det da være at der er nogen der kan låne dig et par som du kan prøve. Alternativt er vel bare at købe dem, til den pris er der jo ikke meget at risikere.

/ask
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2012 kl. 09:36
Jeg synes det er meget interessant at ikke en eneste tog min udfordring op, og mødte op for at sammenligne mine Superlux med forskellige andre hovedtelefoner vi har i butikken. Jeg står ved mine udtalelser tidligere, jeg kunne ikke finde nogen hovedtelefoner i butikken der var ringere, og at sige at det er svært at finde noget der matcher under 1200,-, er ganske enkelt lodret forkert. Så må man sammenligne med det forkerte. Men det er lidt som om at denne type produkter primært er populære når man nøjes med at læse om hvor fantastiske de er, køber dem, og lader være med at lytte til de alternativer som de påstås at kunne slå.

Jeg har foræret dem væk, men burde kunne låne dem igen hvis nogen vil lytte til dem.

Iøvrigt, når jeg ser på byggekvaliteten, vil jeg påstå at det er lodret løgn at sige at det er en AKG med et andet navn på. Så hvis der er noget særligt "koncept" i Superlux, så vil jeg påstå det er at være billig kineser-kopi. Dem er der godt nok mange af i verden, og jeg forstår stadig ikke hvorfor lige præcist dén her billige kineser-kopi skal hypes mere end så mange andre billige kineser-kopier.

Men, som jeg også har skrevet før, i forhold til hvad man normalt får for under 200,-, så er jeg sikker på at det er en fantastisk hovedtelefon. Det er bare naivt at sige at det er svært at finde alternativer under 1200,-. Meget endda.


Redigeret af Otto J - 24-August-2012 kl. 09:41
Til top
Precious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2012
Sted: Ikast, Danmark
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Precious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2012 kl. 10:09
Jeg mente ikke at det er svært at finde et "alternativt" til superlux, jeg mener generelt det er svært at finde et par hovedtelefoner som folk roser på forums (ud over Sennheiser). Så at finde et alternativ til Sennheiser er svært :-)

Jeg havde håbet på at et par herfra blot havde pejet på et par og sagt "disse er totalt gode, og er de bedste blandt de 5 par jeg har ejet), men det er nok en smags sag og folk har vidt forskellige meninger og holdninger.

Nok grunden til at den store diskussion med superlux.
Til top
kena Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Maj-2006
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kena Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2012 kl. 11:05
Hovedtelefoner er meget individuelt, så du må bare ud at prøve nogle stykker. Grunden til at Sennheiser er så populære er nok deres store komfort. Jeg vil anbefale dig Sennheiser HD650, hvis du er villig til at handle brugt og kun vil lidt ud over budgettet. De bør koste 1200 til 1700 alt afhængig af stand osv.

Ellers kan jeg anbefale PANASONIC RP-HTF600-S som koster lidt under 30 £ inkl porto fra Amazon.co.uk. God komfort og rimelig neutral lyd. Min datter på 9 fik dem for nogle måneder siden, og hun har da ikke ødelagt dem endnu.

Men ellers prøv dig frem. På hoved-fi.dk bliver der jævnligt annonceret møder forskellige steder i landet hvor folk medbringer deres udstyr.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2012 kl. 11:56
Precious: jeg kan altså ikke lade være med at tænke, at hvis det havde været nok for dig at en enkelt tilfældig bruger kom med en skarp anbefaling, som du sikkert ikke ville kunne vurdere vægten af, hvorfor så ikke bare gå ind i et par butikker, lytte lidt og købe den du synes bedst om? Hvad er det vi andre forumbrugere skal fortælle dig, som du ikke selv kan finde ud af?
Til top
Precious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2012
Sted: Ikast, Danmark
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Precious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2012 kl. 07:32
Otto:

Jeg ligger mere i folks erfaringer end jeg ligger i teoritiske udmålinger.
Hvad jeg bruger folks feedback til er at blive gjort opmærksom på et produkt som jeg måske har overset eller overhørt. Derefter kan jeg gå ud og læse om den.

Hvis dette forum ikke er beregnet til at samle og dele erfaringer og diskutere produkter, så ved jeg ikke hvad det er til. Jeg kan godt selv finde ud af at søge på nettet, men jeg vil da langt hellere have feedback blandt recorders brugere end jeg vil søge på et andet hifi ekspert forum.

Har jeg misforstået forumets formål?
Til top
Laust Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-August-2012
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Laust Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2012 kl. 12:41
Selvfølgelig er det til at samle erfaringer.
Jeg har gjort mig mange erfaringer med forskellige høretelefoner, primært til at høre musik fra computeren. Jeg har altid sværget til Sennheiser og deres HD serie og vil anbefale at du samler et par håndøre mere så du kan få den slags kvalitet.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 4567>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu