recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDTV Selector fra TDC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHDTV Selector fra TDC

 Besvar Besvar Side  <1 22232425>
Forfatter
Besked
jabr Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 77
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2006 kl. 08:25
Oprindeligt skrevet af OTol OTol skrev:

Oprindeligt skrevet af jabr jabr skrev:

Kampen PAR - TRI i aften fra TV2 Zulu bliver optaget på HD bånd og sendes kl. 23.15 uden studie og kommentator. Her vil jeg også gerne have lidt feedback på kvaliteten. 

Jeg ser kampen nu, og kan ikke umidelbart se forskel på den og direkte sending i HD.

Hvor er den optaget, i tyskland eller i danmark?

Den er optaget i HD 1080i - i Danmark / TV Byen

Panasonic TX-P46G15, Sony KDL 46W4000, Panasonic DMR-EH55, Panasonic SC-BT100, Samsung SMT-H3126 PVR og Sagem 60.
Til top
alfaekko Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 12-September-2005
Sted: Roskilde
Status: Offline
Point: 34
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2006 kl. 08:43
CRC-POL var markant ringere i kvaliteten end de rigtige HD-kampe, og imponerede ikke synderligt i forhold til det analoge signal, omend det var en anelse bedre...........
Til top
OTol Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2006
Status: Offline
Point: 253
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2006 kl. 09:44
Oprindeligt skrevet af jabr jabr skrev:

Oprindeligt skrevet af OTol OTol skrev:

Oprindeligt skrevet af jabr jabr skrev:

Kampen PAR - TRI i aften fra TV2 Zulu bliver optaget på HD bånd og sendes kl. 23.15 uden studie og kommentator. Her vil jeg også gerne have lidt feedback på kvaliteten. 

Jeg ser kampen nu, og kan ikke umidelbart se forskel på den og direkte sending i HD.

Hvor er den optaget, i tyskland eller i danmark?

Den er optaget i HD 1080i - i Danmark / TV Byen

OK, så kan de jo godt hos DR. Håber de (politikerne) snart finder ud af, at HD virkelig er værd at satse på.

Ved du hvilke andre lande i europa, ud over Danmark, der også sender VM i HD.

Nu er Danmark jo ikke officielt med, da det "kun" sendes til en begrænset del af befolkningen.

Jeg er blot nysgerrig efter at høre hvor udbredt HD-TV egentligt er i europa.

Jeg ved godt at tidsplanen for HD i Danmark, først ligger efter 2010, når det analoge sendenet er lukket ned, men det kunne være interessant at høre hvordan det går andre steder.

Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2006 kl. 10:25
Sky Digital i England har netop startet deres HD system op her i år. De kører med 3-4 film-kanaler i HD, samt en HD-udgave af Sky One, Discovery og National Geographic, mener jeg.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
OTol Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2006
Status: Offline
Point: 253
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2006 kl. 10:57

OK, ja jeg ved godt der er nogle satelitkanaler der satser på HD, men det er jo stadig til et begrænset betalende publikum. Er der ingen af de store nationale TV stationer der er begyndt at eksperimentere med jordbaseret sendenet i HD? Hvad med Tyskland, som jo har lavet en stor satsning med at optage hele VM i HD, det må vel også kunne ses der? Frankrig plejer også at være med på det nyeste teknik.

Det kan vel ikke passe, at lille Danmark er et foregangsland på dette område. Hvad med resten af norden?

Det jeg mener med dette er , at teknikken er jo åbenlyst er på plads, så det må jo være et spørgsmål om vilje og økonomi for virkeligt at få gang i denne spændende fremtid inden for TV.

Til top
jabr Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 77
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2006 kl. 11:35
Oprindeligt skrevet af OTol OTol skrev:

OK, ja jeg ved godt der er nogle satelitkanaler der satser på HD, men det er jo stadig til et begrænset betalende publikum. Er der ingen af de store nationale TV stationer der er begyndt at eksperimentere med jordbaseret sendenet i HD? Hvad med Tyskland, som jo har lavet en stor satsning med at optage hele VM i HD, det må vel også kunne ses der? Frankrig plejer også at være med på det nyeste teknik.

Det kan vel ikke passe, at lille Danmark er et foregangsland på dette område. Hvad med resten af norden?

Det jeg mener med dette er , at teknikken er jo åbenlyst er på plads, så det må jo være et spørgsmål om vilje og økonomi for virkeligt at få gang i denne spændende fremtid inden for TV.

Sveriges Television (SVT) sender på sammen måde som os i Danmark; men i samarbejde med TV4 og Canal digital

 

 

Panasonic TX-P46G15, Sony KDL 46W4000, Panasonic DMR-EH55, Panasonic SC-BT100, Samsung SMT-H3126 PVR og Sagem 60.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2006 kl. 11:41
Oprindeligt skrevet af OTol OTol skrev:

Hvad med Tyskland, som jo har lavet en stor satsning
med at optage hele VM i HD, det må vel også kunne ses der? 



Optagelsen af VM foretages af HBS, der er et schweizisk firma. Bare fordi det
foregår i Tyskland, styres alt jo af FIFA, og det er jo f.eks. heller ikke tilladt
at servere tysk øl i nærheden af arrangementerne.

Men det sendes så vidt vides på en af de tyske HD satellitkanaler.

Derudover sender BBC det på deres eksperimenterende BBC HD kanal, og
det sendes også i HD i USA.

Redigeret af lunddal - 21-Juni-2006 kl. 11:41
Til top
agger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2006 kl. 00:07

hej

kan ikke orke læse alle sider igennem var ellers startet , men vil bare vide om i også har problem med  at  digital lyd på cmorehd og tekster mangler???? som vi har på stofa dekoder

hilsen agger

Til top
cbrdaniel Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 146
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2006 kl. 11:41
Oprindeligt skrevet af agger agger skrev:

hej

kan ikke orke læse alle sider igennem var ellers startet , men vil bare vide om i også har problem med  at  digital lyd på cmorehd og tekster mangler???? som vi har på stofa dekoder

hilsen agger

JA

Til top
agger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2006 kl. 12:44
Oprindeligt skrevet af cbrdaniel cbrdaniel skrev:

Oprindeligt skrevet af agger agger skrev:

hej

kan ikke orke læse alle sider igennem var ellers startet , men vil bare vide om i også har problem med  at  digital lyd på cmorehd og tekster mangler???? som vi har på stofa dekoder

hilsen agger

 

JA

 

tak gad vide om det bliver bedre  ???



Redigeret af agger - 22-Juni-2006 kl. 12:44
Til top
steger Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 354
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2006 kl. 13:56

Wow!

Jeg skal bestem IKKE investere i en HD selector box pt - ALLE brokker sig over den. Sikken en gang ****!

 

Kom nu med Danmark!!!

Til top
cloudy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 359
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2006 kl. 16:35
Oprindeligt skrevet af steger steger skrev:

Wow!

Jeg skal bestem IKKE investere i en HD selector box pt - ALLE brokker sig over den. Sikken en gang ****!

 

Kom nu med Danmark!!!



Det kan man heller ikke pt. da TDC har suspenderet salget af HDSelector. Uden sport, natur  eller musik i HD er der pt. kun filmkanalen Canal+HD, så HD selectoren er knap så attraktiv for tiden.


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 22232425>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu