recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til Gmail på iPhone
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til Gmail på iPhone

 Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til Gmail på iPhone
    Sendt: 25-Juni-2023 kl. 20:42
Jeg har en bekendt som gerne vil have sin Gmail på sin iPhone. Til det skal der bruges mailadresse og Google password. Passwordet kan hun ikke huske, og når man prøver at få det nulstillet/gendannet skal der oplyses enten mailadresse eller telefonnummer samt fornavn og efternavn. Herefter kommer svaret, at der ikke kendes nogen konto med de indtastede oplysninger.
Hvad f..... gør man så?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2023 kl. 20:44
Finder de rigtige oplysninger, eller opretter en ny mailkonto.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2023 kl. 22:37
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Jeg har en bekendt som gerne vil have sin Gmail på sin iPhone. Til det skal der bruges mailadresse og Google password. Passwordet kan hun ikke huske, og når man prøver at få det nulstillet/gendannet skal der oplyses enten mailadresse eller telefonnummer samt fornavn og efternavn. Herefter kommer svaret, at der ikke kendes nogen konto med de indtastede oplysninger.
Hvad f..... gør man så?

Flemming
Har hun den gmail konto på PC? 
Har hun nogensinde sendt en mail til en hun kender, som måske har modtaget mail liggende?
Der er måske en huskefejl i mailadresse stavning? Smile

Mvh. JørgenT
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2023 kl. 22:45
Det nemmeste er at lave en ny konto. Alt andet er en ørkenvandring uden resultat.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2023 kl. 07:41
Til Jørgen: Ja hun har den mailkonto på sin PC, og den virker fint.
Til Munch: Hvad sker der med gamle mails hvis man opretter en ny konto? Kan de overføres til den nye konto?

Hvorfor kan Google ikke tilsende hende et nyt password til den konto og mailadresse som allerede er aktiv hos dem? Udover den korrekte mailadresse kræver Google også andre oplysninger som hun brugte ved oprettelsen, men som hun åbenbart ikke kan huske længere. Er mailadressen alene ikke nok til at identificere hende? Et eventuelt nyt password vil jo kun blive sendt til hendes i forvejen valide mailadresse.

Edit: Jeg har nu læst denne vejledning https://www.apeaksoft.com/da/tips/forgot-gmail-password.html og vil prøve metoden med Firefox næste gang jeg er ved hendes PC. Måske er vi så heldige at passwordet er gemt på PC´en.

Flemming




Redigeret af fltk - 26-Juni-2023 kl. 08:14
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2023 kl. 10:53
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Til Jørgen: Ja hun har den mailkonto på sin PC, og den virker fint.
Til Munch: Hvad sker der med gamle mails hvis man opretter en ny konto? Kan de overføres til den nye konto?

Hvorfor kan Google ikke tilsende hende et nyt password til den konto og mailadresse som allerede er aktiv hos dem? Udover den korrekte mailadresse kræver Google også andre oplysninger som hun brugte ved oprettelsen, men som hun åbenbart ikke kan huske længere. Er mailadressen alene ikke nok til at identificere hende? Et eventuelt nyt password vil jo kun blive sendt til hendes i forvejen valide mailadresse.

Edit: Jeg har nu læst denne vejledning https://www.apeaksoft.com/da/tips/forgot-gmail-password.html og vil prøve metoden med Firefox næste gang jeg er ved hendes PC. Måske er vi så heldige at passwordet er gemt på PC´en.

Flemming



Ens mail er adgangen til alle mulige adgange og password. Så derfor kan man ikke bare sende et nyt password til den samme mail. 

Det er simpelhen et sikkerheds issue.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2023 kl. 11:15
Og jeg har oplevet så mange gange, at når man opretter noget med password man har i forvejen over på en ny enhed, så går det galt. Selv med Apple og iCloud har jeg været nødt til at lave nye konti..
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2023 kl. 12:08
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Og jeg har oplevet så mange gange, at når man opretter noget med password man har i forvejen over på en ny enhed, så går det galt. Selv med Apple og iCloud har jeg været nødt til at lave nye konti..

Hvis du ikke har styr på dine password. 

Men ellers jeg har nok den samme mail i 20-30 år. 
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2023 kl. 12:08
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Ens mail er adgangen til alle mulige adgange og password. Så derfor kan man ikke bare sende et nyt password til den samme mail. 


Det kan Google så godt hvis de også får de glemte oplysninger. Men en mailadresse er jo unik, og derfor er det kun rette modtager der får det nye password!!

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2023 kl. 12:11
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Og jeg har oplevet så mange gange, at når man opretter noget med password man har i forvejen over på en ny enhed, så går det galt.


Måske, men det er jo ikke det der er tale om her. Hun vil også bare gerne kunne se og og sende mails fra sin iPhone.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2023 kl. 12:18
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Og jeg har oplevet så mange gange, at når man opretter noget med password man har i forvejen over på en ny enhed, så går det galt.


Måske, men det er jo ikke det der er tale om her. Hun vil også bare gerne kunne se og og sende mails fra sin iPhone.

Flemming
Jo hun kan ikke få det til at virke på en ny enhed.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2023 kl. 12:20
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Ens mail er adgangen til alle mulige adgange og password. Så derfor kan man ikke bare sende et nyt password til den samme mail. 


Det kan Google så godt hvis de også får de glemte oplysninger. Men en mailadresse er jo unik, og derfor er det kun rette modtager der får det nye password!!

Flemming
Hvis du lige lader din telefon ligge eller lader din pc står åbent.

Så kan jeg lyn hurtig gå ind på Google og få et nyt password som kun jeg kender.

Ogmed adgang til din mail, så kan jeg stort set få adgang til alt, Facebook, etc. Mange steder er blevet bedre så det kræver 2 faktor godkendelse, men ikke alt.

Så derfor giver det god mening at du ikke bare lige kan skifte password.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu