recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til Gmail på iPhone
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til Gmail på iPhone

 Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2023 kl. 12:24
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Og jeg har oplevet så mange gange, at når man opretter noget med password man har i forvejen over på en ny enhed, så går det galt.


Måske, men det er jo ikke det der er tale om her. Hun vil også bare gerne kunne se og og sende mails fra sin iPhone.

Flemming
Jo hun kan ikke få det til at virke på en ny enhed.


Det har jeg nu ikke selv haft problemer med Wink.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2023 kl. 12:30
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Og jeg har oplevet så mange gange, at når man opretter noget med password man har i forvejen over på en ny enhed, så går det galt. Selv med Apple og iCloud har jeg været nødt til at lave nye konti..



Spøjst, mine mailadresser har fulgt mig i mange år efterhånden.
På samme vis med Apple og google konti.
Også ved skift mellem diverse ios enheder og udskiftning af et hav af computere.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2023 kl. 13:19
Jeg oplevede det senest for en god md siden, da min nye iPad 10 skulle installeres. Min iPad 7 var død, og den gamle iPad Air har kun iOS 12 og kunne ikke anvendes til kloning. Så det var den besværlige vej at få iPad 10 installeret, og herunder oprettelse af nye password hvor det kunne lade sig gøre.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2023 kl. 16:57
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Til Jørgen: Ja hun har den mailkonto på sin PC, og den virker fint.
...
Edit: Jeg har nu læst denne vejledning https://www.apeaksoft.com/da/tips/forgot-gmail-password.html og vil prøve metoden med Firefox næste gang jeg er ved hendes PC. Måske er vi så heldige at passwordet er gemt på PC´en.

Flemming
Hvis konto virker på PC burde kunne lade sig gøre at få nyt password. Smile
Mvh. JørgenT
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2023 kl. 19:49
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Hvis konto virker på PC burde kunne lade sig gøre at få nyt password. Smile


Hvordan, når Google ikke genkender hende selvom hun taster sin eksisterende, fungerende, Gmailadresse ind sammen med sit for- og efternavn? Måske du kan guide mig?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2023 kl. 20:10
Hvis hun har været logget på Gmail med Chrome, kan hun se sit password i Chrome.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2023 kl. 20:49
Hendes Gmail password kan ses i Firefox, men det er åbenbart ikke det samme som Google konto password.

Flemming 

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2023 kl. 22:19
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Hvordan, når Google ikke genkender hende selvom hun taster sin eksisterende, fungerende, Gmailadresse ind sammen med sit for- og efternavn? Måske du kan guide mig?

Flemming
Ved ikke om der er på samme måde i Firefox, men i google Chrome: Indstillinger -> Konto og import 
-> Kontoindstillinger: Skift adgangskode 
Her skal man indtaste gammel adgangskode for at ændre Smile 
Men der er et fluebensfelt man kan markere, så kan man se det gamle password (det kan man ihvertfald på min PC ) 
Lad mig høre hvad du finder. Smile
P.S. Der er også en "Har du glemt adgangskoden" - ved ikke helt hvad den gør, men nok noget med der sendes mail til konto med nyt password.


Redigeret af JørgenT - 26-Juni-2023 kl. 22:22
Mvh. JørgenT
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2023 kl. 05:49
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Hvordan, når Google ikke genkender hende selvom hun taster sin eksisterende, fungerende, Gmailadresse ind sammen med sit for- og efternavn? Måske du kan guide mig?

Flemming
Ved ikke om der er på samme måde i Firefox, men i google Chrome: Indstillinger -> Konto og import 
-> Kontoindstillinger: Skift adgangskode 
Her skal man indtaste gammel adgangskode for at ændre Smile 
Men der er et fluebensfelt man kan markere, så kan man se det gamle password (det kan man ihvertfald på min PC ) 
Lad mig høre hvad du finder. Smile
P.S. Der er også en "Har du glemt adgangskoden" - ved ikke helt hvad den gør, men nok noget med der sendes mail til konto med nyt password.

"Glemt adgangskode" sender en engangskode (Ikke et nyt password) som SMS til enten et mobilnummer, eller en alternativ email-adresse, man har givet Google, da man oprettede sin G-mail.
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
MacNerd1965 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-August-2022
Sted: 2900 Hellerup
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MacNerd1965 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2023 kl. 12:39
Hvis mailkontoen ikke er kendt af ret mange og ikke bruges generelt, så ville jeg lave en ny gmail konto.

Den er nem at sætte op i Apples Mail på en iPhone.
Til top
dieseldk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 335
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dieseldk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2023 kl. 19:45
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Jeg oplevede det senest for en god md siden, da min nye iPad 10 skulle installeres. Min iPad 7 var død, og den gamle iPad Air har kun iOS 12 og kunne ikke anvendes til kloning. Så det var den besværlige vej at få iPad 10 installeret, og herunder oprettelse af nye password hvor det kunne lade sig gøre.

Hvis det er Apple id/icloud du ikke kan få gang i fordi du ikke har en anden enhed, eller en som er rimeligt opdateret, til at bekræfte dit nye login/enhed bør du få tilføjet et telefonnummer eller backup mail som du kan få koden på i stedet for 
Til top
Jorgen E Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 14-April-2023
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jorgen E Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2023 kl. 00:17
Bare nogle hurtige indput:

1. Har hun ikke en browser der har husket hendes adgangskode.
2. Enheder der har adgang til Google mail skal godkendes i   opsætningen for Gmail.
3. Kode kan muligvis aflæseligt e-mailprogrammet der virker.
4. Med dette software har jeg tit hentet koder ud af Windows :




Redigeret af Jorgen E - 29-Juni-2023 kl. 00:18
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu