recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvor meget bedre er 4S (tror i?)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvor meget bedre er 4S (tror i?)

 Besvar Besvar Side  <1234 7>
Forfatter
Besked
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Status: Offline
Point: 1499
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2011 kl. 14:41
Mener det var en svensker i 80'erne der lavede det første tale/syntaks genkendelse ,der til dels virkede! Det translaterede udtalt engelsk ,til tekst på en monitor.

Redigeret af len61 - 09-Oktober-2011 kl. 14:42
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top
Bruger udmeldt 8 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 05-August-2008
Status: Offline
Point: 650
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2011 kl. 15:12
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Hey drenge!

Jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvor meget 4S betyder for mig i forhold til en 4'er... (snakker selvfølgelig iPhone)

Jeg har nu i snart to måneder gået rundt med en Sony Ericsson W880i fra 2007 og jeg er virkelig ved at gå amok!!! Jeg solgte jo min 4'er fordi jeg håbede på der kom en 5'er, men neeeej!

Så nu er jeg ude i at overveje blot at købe en 3GS eller en 4'er og have den indtil 5'ern kommer, men så tænker jeg også at så kan man jo bare blive ved med at vente, og vente...........

Hvor meget tror I ca. en 32gb uden abonnement kommer til at koste i Danmark via Apple Store? Og hvor meget plads skal jeg bruge med det nye kamera i 8 mega og 1080hd video? Bliver en 16gb ikke "for lille"?

Jeg har nemlig pt. lagt ca. 4.500 kr. til side som skal bruges på en ny telefon, og jeg er virkelig i et dillemma ...

Måske jeg også bare er desperat efter en smartphone igen, fordi den her gamle skod mobil jeg har nu er ved at tage livet af mig!!!

Hvad havde i gjort?
Købt en 4 eller ventet? (jeg har jo IKKE iPhone pt.)
Købt 4S i 16 eller 32gb?


Du kan jo bare se på Ipad og Ipad 2 da det er samme opgradering af hardware.
Ipad 2 er MEGET hurtigere end Ipad til de fleste ting. Det er sansynligvis samme ting man vil opleve.

For så vidt angår stemmestyring har den "gamle" Iphone også stemmestyring ala Google. Og de fungere lige dårligt. Siri er en langt mere intelligent stemmestyring som kan lære undervejs, men om det er brugbart i DK vil tiden vise.

Nogle af de nye funktioner virker kun på den nye Iphone 4s.

Endvidere håber jeg du er stærk i troen om dit valg af ny smartphone. Anima's forslag lyder besnærende, men er ikke specielt gennemtænkt når man
ser på det udstyr du har i forvejen.

Noget andet er at hvis du i forvejen havde en Iphone 4 kunne du måske "hoppe" en model over uden de store afsagn da IOS 5 jo dybest set
er kerne i det at have en Iphone, Ipad osv..

Generelt er specs. hos Iphone tilstrækkelige som Bentley's svar var når nogen
spurgte til motoeren's kræfter.
Til top
Bruger udmeldt 8 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 05-August-2008
Status: Offline
Point: 650
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2011 kl. 15:14
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Jeg havde nok købt en Android eller W7 phone fordi den nye iPhone ikke er ret meget bedre. 
Der er dog massere telefoner som folk køber som de mener er bedre end iPhone - så hvad med at prøve noget nyt?

Eller skal det absolut bare være Apple?

Prøver du igen at sælge en HTC Mozart med 8GB hukommelse ;-).
Til top
Bruger udmeldt 8 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 05-August-2008
Status: Offline
Point: 650
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2011 kl. 15:19
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Jamen det er fint nok at du er så stor tilhænger af Apple, men ja, iTunes er ikke det samme uden iPhone. På en Windows maskine er iPhone den eneste grund til at have iTunes installeret. 

Lige netop W7 mango tiltaler mig meget. Jeg kan rigtig godt lide interfacet og det skræmmer mig ikke at det Microsoft SW. Jeg synes generelt Microsoft software (især Windows) bliver gjort meget dårligere end det egentlig er. Det bliver nok min næste telefon. Højst sansynlig en Samsung..

Siri skulle efter sigende ikke være nyt. Der skulle have været til at finde til Android i et stykke tid. Er der nogen som har prøvet det i brug?



O beklager nu er det samsung. Anima gør dig selv den tjeneste at sætte dig lidt mere ind i tingene. Siri er ikke det samme som googles forsøg og du behøves ikke kun at have en Iphone for at have glæde af Itunes.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2011 kl. 15:19
Oprindeligt skrevet af act_dk act_dk skrev:

Siri var navnet på et firma Apple købte. Appen har derfor eksisteret på App Store allerede (og naturligvis før Apple købte).
 
Denne udgave kræver dog (ifølge Apple) at det er en A5 processor.
 
Altså at den nye Siri her slet ikke kan køre på de gamle telefoner.
 
Om det så skyldes at den er blevet så avanceret, at den kræver en hurtig dual core CPU, eller om det blot er for at sælge flere 4S'er vides ikke.
 
  /Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
JannickB Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-November-2008
Status: Offline
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2011 kl. 15:59
Det væsentlige / nye i Siri er ikke talegenkendelse, men dets "semi-ai" der kombinerer sprog forståelse med context informationer. I praksis går der nok nogle år inden den fulde værdi af Siri kan udnyttes herhjemme, da det kræver at den bliver koblet op mod forskellige interessante services (booking af bord, bio biletter, ...) med dækning af det danske område. 
Pioneer LX5090H | Emotiva RPA-2 | Emotiva XDA-1 | Dali Helicon 300 Mk2 | Dali Silver Wave Four | Sony PS3
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2011 kl. 16:03
Oprindeligt skrevet af Stenholt Stenholt skrev:

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Jeg havde nok købt en Android eller W7 phone fordi den nye iPhone ikke er ret meget bedre. 
Der er dog massere telefoner som folk køber som de mener er bedre end iPhone - så hvad med at prøve noget nyt?

Eller skal det absolut bare være Apple?
 
Prøver du igen at sælge en HTC Mozart med 8GB hukommelse ;-).

Øh, hvor kom den lige fra? Ja, jeg har skrevet jeg finder denne mobil interessant. Intet andet. Jeg har ikke nogle af de omtalte smartphones. Jeg prøver ikke at sælge noget. Ladiesman217 kunne jo måske finde en løsning ved at kigge på alternativerne, Hr. Stenholt

Oprindeligt skrevet af Stenholt Stenholt skrev:

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Jamen det er fint nok at du er så stor tilhænger af Apple, men ja, iTunes er ikke det samme uden iPhone. På en Windows maskine er iPhone den eneste grund til at have iTunes installeret. 

Lige netop W7 mango tiltaler mig meget. Jeg kan rigtig godt lide interfacet og det skræmmer mig ikke at det Microsoft SW. Jeg synes generelt Microsoft software (især Windows) bliver gjort meget dårligere end det egentlig er. Det bliver nok min næste telefon. Højst sansynlig en Samsung..

Siri skulle efter sigende ikke være nyt. Der skulle have været til at finde til Android i et stykke tid. Er der nogen som har prøvet det i brug?


 
O beklager nu er det samsung. Anima gør dig selv den tjeneste at sætte dig lidt mere ind i tingene. Siri er ikke det samme som googles forsøg og du behøves ikke kun at have en Iphone for at have glæde af Itunes.

Synes nu mere du begynder at komme i Apple-defence-mode. Har du noget imod at jeg skriver om Windows Phone og Android? Må man ikke det? - og må jeg ikke skrive hvad mine egne tanker går på når jeg skal købe min næste telefon?

Nu spurgte jeg også om nogle havde erfaringer med det software som fandtes på Android, a la "har nogen erfaringer med dette software og som kan fortælle om forskellene?". Gør dig selv den tjeneste at lade være med at svare på poster du tilsyneladende ikke gider læse ordentligt.

Oprindeligt skrevet af Stenholt Stenholt skrev:

. Anima's forslag lyder besnærende, men er ikke specielt gennemtænkt når man
ser på det udstyr du har i forvejen.

Clap
Endnu engang læser du kun det du vil. I OP's første post nævnes intet om hvilket udstyr som vedkommende har.  Hvordan skal jeg vide det på forhånd?

Til top
'DLG' Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2007
Status: Offline
Point: 463
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2011 kl. 19:08
Køb du bare en iP4S og vær glad for den indtil iP6 kommer (jeg tror man springer 5'eren over som med 2'eren). Så har du en fon du ved hva kan, og det spiller sammen med dit andet udstyr. Længere er den ikk. Smile
Niarn om en Mustang GT:
Den ser jo bare ud som om den har lyst til at slå dig ihjel ikk?
Det ligner bare en bil der har lyst til at flå hovedet af dig altså.
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2011 kl. 19:35
Hvis du ellers er tilfreds med designet, er der da masser fede forbedringer i 4s. F.eks. kameraet og AirPlay mirroring. Kun wimps springer en generation over ;-)
Til top
Vistrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1179
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2011 kl. 20:00
Hvis der er lige så stor forskel på 4s'eren ift. 4'eren, som der var på 3g og 3gs'eren, så synes jeg bestemt den nye er pengene værd. Der var en verden til forskel på 3g og 3gs'eren.

Jeg havde klart købt 4s'eren og specielt med det udstyr du har in mente.
LG C1 65"
Sonos Arc
Sonos Sub3
Apple TV 4K
PS5
Til top
tommy21 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Juni-2011
Status: Offline
Point: 123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2011 kl. 21:21
som jeg ser det er det den mindste opgradering endnu, iphone 1- iphone 3G der fik vi, ja 3G altså ret væsentligt, 3GS der fik vi en VÆSENTLIGT hurtigere telefon som virkelig kunne mærkes, iphone 4 fik vi helt nyt og tyndt design og super skærm, 4GS får vi nogle forbedringer som for mange er ligegyldige , bedre kamera ja flot, hurtigere processor øhh den er hurtig nok, siri ja på engelsk og er der nogen der har manglet det...? når det så er sagt sælger de sikkert masser af 4S til iphone 4 ejere alligevel men så er det vidst fordi msn bare skal ha det nyeste for at ha det
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2011 kl. 21:30

Jeg kan forstå at man var skuffet over der ikke var en iphone 5. Hvad er forskellen på iphone 5 og iphone4s (som jo var nyheden)? Er det kun udseendet, eller er der andre ting der "mangler"?

mvh Christian
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu