recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - IPbox og undertekster
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIPbox og undertekster

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
IPnørd Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-Marts-2009
Sted: Djibouti
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: IPbox og undertekster
    Sendt: 18-Marts-2009 kl. 16:56

Til Pendec:

Jeg kan se i et tidligere indlæg at du har en finger med i udviklingen af IP9 boksen - Citat:"Som ejere og delvis medudvikler på ip9 serien".

I denne egenskab vil jeg gerne spørge dig hvorfor DGS har så lidt focus på at få unterteksterne til at fungere korrekt på HD kanalerne - Vi får tit opdateringer (beta releases?), men der sker ikke meget mht. underteksterne.

Mine erfaringer:

  • IPbox 910 på Sat - DSG R9057 Firmware.
  • I denne release af softwaren skal undertekster (dansk) startes hver gang man ændre kanal!
  • Der er store problemer med gamle undertekster der slæbes med fra tidligere sete kanaler (Der anvender en anden font?). F.eks. Gå på C+ film HD og start danske undertekster - skift så til BBC HD og gør det samme her - Nu vil den sidst viste undertekst fra C+ Film kanalen poppe op hver gang en undertekst vises på BBC HD.

Jeg er selv Elektroingeniør og vurdere at disse bokse har et rigtig godt hardware design, men hvad nytter det, når DSG ikke får den basale funktionalitet på plads - Produktet ville ikke være sendt på markedet endnu, hvis det var udviklet her i DK!

MVH /

Til top
HQjben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 583
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2009 kl. 19:13
Oprindeligt skrevet af IPnørd IPnørd skrev:

Jeg er selv Elektroingeniør og vurdere at disse bokse har et rigtig godt hardware design, men hvad nytter det, når DSG ikke får den basale funktionalitet på plads - Produktet ville ikke være sendt på markedet endnu, hvis det var udviklet her i DK!

MVH /



Ahh, det er vidst så meget sagt. Hvis jeg nu fortæller dig at der er et firma der hedder Yousee, kan du jo selv søge 
Til top
IPnørd Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-Marts-2009
Sted: Djibouti
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2009 kl. 19:44

Oprindeligt skrevet af HQjben HQjben skrev:



Ahh, det er vidst så meget sagt. Hvis jeg nu fortæller dig at der er et firma der hedder Yousee, kan du jo selv søge 

Ok - men det gør det bestemt ikke mere acceptabelt!

Når et produkt lanceres bør den grundlæggende funktionalitet være på plads - I dette tilfælde: Vise både Mpeg4 og Mpeg2 kanaler med korrekte undertekster uden hakken og lignende. Ekstra funktionalitet som Harddisk optager, Medie server osv. kan så til nød opdateres hen af vejen.

Det svare vel til at købe en ny bil, hvor lyset ikke virker før en software-opdatering om et halvt år måske bringer tingene på plads

MVH / IPnørd.

 

Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2009 kl. 23:47

jeg har talt med DGStation omkring den "gamle" dvb undertekst som hænger ved.. jeg mener dog ikke jeg har set problemet sidst jeg testede det for dem altså i 90xx svn udgivelserne?

nå, men det kan da være de alligevel ikke fik det rettet..

Jeg vil checke og konfrontere min koreanske venner med problemet :-)

De kan godt, når det skal være, så ja, det er lidt mærkeligt de ikke fik dette rettet alligevel. nu når de ellers ser helt rigtige ud.

 

Til top
IPnørd Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-Marts-2009
Sted: Djibouti
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2009 kl. 15:50

Ja, når de virker ser de OK ud. 

Men hvorfor skal man vælge undertekster påny hver gang man skifter kanal?

På TV2 Film HD er der angivet Dansk undertekst to gange, men ingen af dem fungerer

MVH / IPnørd



Redigeret af IPnørd - 19-Marts-2009 kl. 15:51
Til top
Briandk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 15-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2009 kl. 16:18

Underteksterne på Tv2 film hd røg med 8873.

Jeg har ikke testet for nyeligt men før hængte underteksterne kun, når man skiftede fra kanal med dvb undertekst til kanal med dvb undertekst, hvis man skiftede over en normalt tekstet kanal imellem, så var undertekst ok.

Jeg har bibeholdt 8873, som kører godt, synes jeg.

Brian

Til top
Hardy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Marts-2006
Status: Offline
Point: 57
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2009 kl. 19:49

Jeg har haft en IPBox 910HD i en uges tid som supplement til min trofaste DM7000. Jeg kører med NLB 9047 og har flg. erfaringer:

  • Ingen DVB undertekster på optagelser
  • Hængende undertekster observeret på BBC HD
  • Ingen undertekster på TV2 film HD (uanset hvilken af de to muligheder jeg vælger)
  • Undertekster skal slås til efter hvert kanalskift
  • Undertekster på HD kanaler kommer normalt lidt for tidligt

Ved købet var jeg klar over, at status er som Dreambox for flere år siden - men det bliver forhåbentligt bedre...

Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2009 kl. 22:13

- TV Film HD problem har jeg sendt dem detajler og specifik dvbsub capture af, dog har de lidt ignoreret problemet. og ja, de fik en capture af begge settings som kan vælges på denne HD kanal.

- Undertekster skulle altså være tilstede har jeg ladet mig fortælle men! indstillingerne som skal til for at vise dem ved afspilning har jeg ikke rodet med.. Før 9047 var mistanken at man skulle vælge andet undertekst sprog for at få dem på når man afspillede en optagelse.
Der er stadig min en lille gåde at det virker for nogle personer og ikke andre :-)
Pt bruger jeg ikke undertekster som ikke er der, er lidt routineret i film unden tekster, så det hænger lidt ved og derfor vælger jeg ikke dvbsub knappen så tit.

Jeg vil gøre dem opmærksom endnu en gang på problemet med undertekster som ikke forsvinder fra deres "sub" buffer, når man skifter til anden hd kanal. og sætte den "sure" maske på her.

- Problemet med den "early show" undertekst, tror jeg lidt selv hænger sammen med at dette ikke er tilfældet på alle kanaler, og derfor kræver det måske en non-standard indstilling for at forsinke dem, som måske påvirker andre kanaler. Det er et gæt.
Det er forklaret at igennem afspilning på pc via VLC, fungerer de perfekt, så årsagen er lidt sløret.

Til top
Briandk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 15-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2009 kl. 09:42

Jeg prøvede igår aftes med BBC HD på 8873, der hængte undertekster ikke, hvis jeg lavede stop på alm kanal indimellem, så det er nok noget med 9047. Jeg husker at på en tidligere var der også noget lignende.

Jeg synes dog at have læst at det er problem undertekster på optagede udsendelser at de ikke kan vises, jeg ved ikke om folk har prøvet andre sprog der. Jeg har ikke prøvet det, da jeg sjældent bruger undertekster.

Ja, de måtte gerne løse de undertekst issues. Ligeledes ville det være rart at man selv kunne vælge, om man ville have undertekster fast, via menu, som før. Eller om man ville vælge hvergang som på 9047.

 

 

Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2009 kl. 11:54

har fået ny test sw! håber den måske afhjælper problemerne.

This image is test sw for 2 points

1. subtitle bugs

pkt. 2 er urelevant for dette..

 

Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2009 kl. 23:13

så er den nye beta testet, og i denne (r9131), er optagelser med undertekster på HD kanaler ok, og de kan vælges under afspilning af det optagede.

de gamle undertekster på HD kanaler hænger ikke på og vises når man skifter til ny HD kanal.

ved ikke om det gælder almindelig Teletext undertekster endnu.

 



Redigeret af pendec - 23-Marts-2009 kl. 23:14
Til top
Briandk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 15-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2009 kl. 08:39

Det lyder godt.

I 8873 tager den teletekst undertekst med i optagelser. Men ingen dvb kommer med.

Er der kommet undertekster med på tv2film hd?

Er der fastvalg aft undertekster i 9131 beta, eller er det samme som i 9047?

 

 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu