recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - IPbox og undertekster
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIPbox og undertekster

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
Hardy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Marts-2006
Status: Offline
Point: 57
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2009 kl. 21:54

Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Mener du stadig at der er meget arbejde i Ipbox'en ?
Hvis bare NLB's image kan få optagelser til at virke igen så er jeg glad.

Nej, det var måske lidt firkantet sagt... Jeg har haft Ipbox i under en måned, og allerede det første image (NLB 9047) kørte rimelig anstændigt. Det er primært underteksterne, som udfordrer - og sådan var det også med Dreambox i starten.

Med hotfix til 9207 slipper man nu for at slå undertekster til efter hvert kanalskift, og DVB undertekster bliver optaget. Nogle gange kniber det dog med at få gang i DVB undertekster på visse kanaler, og jeg ser stadig hængende undertekster. Det er mindre ting, som jeg forventer bliver rettet - men nok til at jeg ikke ville anbefale Ipbox til folk, som ikke kan lide at lege (eller har forstand på det)...

Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2009 kl. 22:03
Oprindeligt skrevet af Hardy Hardy skrev:

 Det er mindre ting, som jeg forventer bliver rettet - men nok til at jeg ikke ville anbefale Ipbox til folk, som ikke kan lide at lege (eller har forstand på det)...

hmmm.. kan jeg spørge hvilken alternativ til vores danske boxe som ikkke kan noget som helst, eller de alternative som kræver et CA modul får at køre med kanalerne, og dermed forøge udgifterne.. hvilken anden boks gør det enklere? udover dem som koster mere og bruger CA modul, måske..

jeg har sat en ip910 og ip91 for et par ældre (set udfra +15 +20 år ) end mig selv, og de kan INTET linux, de ser bare kanaler..
det kører 99% helt almindeligt for dem, og jeg hører da at menu og andre funktioner er enklere..

måske skal der startes en "konfig" service hvor man kan sende sin boks til opsætning, så får man en 100% løsning tilbage, der bare virker :-)

Men alt ialt, ja, linux boxe er ikke bare lige især når man bare roder lidt med dens ekstra funktioner, og den har jo nogle ekstra funktioner..
Jeg kan sige at det her "panel", har jeg besluttet at gå helt udenom et par steder, og forklaret de skal slukke og tænde HVIS det sku være nødvendigt.

Til top
Hardy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Marts-2006
Status: Offline
Point: 57
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2009 kl. 23:37

Tjah, jeg skulle måske have skrevet "vil ikke anbefale endnu", fordi der mangler et par småting, som kræver en eller flere opdateringer. Men det er da tæt på - og jeg er helt enig i, at den burde være ok til "ukyndige", når den først er sat op...

Og jeg valgte selv Ipbox som HD-box frem for Dreambox, som jeg ellers er vældig glad for. Jeg synes, at deres DVI udgang er lidt halvkikset, og mens DM8000 virker urimeligt dyr, føler jeg min ikke helt tryg ved DM800, fordi den er så kompakt. (Hvis den kan køre stabilt med harddisk uden blæser, burde en 910HD også kunne klare det - og det kan den måske også...)

Til top
Hardy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Marts-2006
Status: Offline
Point: 57
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2009 kl. 09:20

En tilføjelse til tidligere indlæg: Tråden her ligger jo under kabel TV, men jeg bruger min Ipbox til satellit. Det har vel ingen væsentlig betydning i forhold til håndtering af DVB undertekster?

Jeg har i øvrigt bemærket, at Enigma2 viser mindre undertekster end NLB/DGS - og det ser ud til, at den store udgave er opskaleret (dvs. at Enigma2 viser den originale udgave...)?

Underteksterne sidder i øvrigt lige i skabet med Enigma2, hvor det med r9207 somme tider kniber med at få gang i dem, og der ses stadig hængende undertekster nu og da...

Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2009 kl. 13:19
Oprindeligt skrevet af Hardy Hardy skrev:

En tilføjelse til tidligere indlæg: Tråden her ligger jo under kabel TV, men jeg bruger min Ipbox til satellit. Det har vel ingen væsentlig betydning i forhold til håndtering af DVB undertekster?

Jeg har i øvrigt bemærket, at Enigma2 viser mindre undertekster end NLB/DGS - og det ser ud til, at den store udgave er opskaleret (dvs. at Enigma2 viser den originale udgave...)?

Underteksterne sidder i øvrigt lige i skabet med Enigma2, hvor det med r9207 somme tider kniber med at få gang i dem, og der ses stadig hængende undertekster nu og da...

Det lyder som om at enigma2 er tæt på at være helt klar.

Jeg tror ikke at der en den store forskel om det er S eller C, for det er tunerne der er forskellen, og ikke resten af softwaren (tror jeg).

.....
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2009 kl. 16:54
Oprindeligt skrevet af Hardy Hardy skrev:

Jeg har i øvrigt bemærket, at Enigma2 viser mindre undertekster end NLB/DGS - og det ser ud til, at den store udgave er opskaleret (dvs. at Enigma2 viser den originale udgave...)?

efter sigende skulle E2 ikke bibeholde 1080i hvis du har valgt dette, men skifte til den opløsning som udsendelsen er i, som jo er rimlig ok for de fleste. så det skulle kun være en fordel, især hvis man bruger SCART udgang, så kan man nemlig leve med at 1080i ikke smides ud over scart stikket, men resten gør.

og ja, undertekster er vist bedre i e2, om de viser mindre er vel et spørgsmål om du har aktiveret teletext og dvbsub?

Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2009 kl. 23:12

Dejligt hvis ipbox'en kunne nøjes med at levere den opløsning ud som den modtager i stedet for at scalere billedet.

 

.....
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2009 kl. 23:19
Oprindeligt skrevet af Hardy Hardy skrev:

En tilføjelse til tidligere indlæg: Tråden her ligger jo under kabel TV, men jeg bruger min Ipbox til satellit. Det har vel ingen væsentlig betydning i forhold til håndtering af DVB undertekster?

Jeg har i øvrigt bemærket, at Enigma2 viser mindre undertekster end NLB/DGS - og det ser ud til, at den store udgave er opskaleret (dvs. at Enigma2 viser den originale udgave...)?

Underteksterne sidder i øvrigt lige i skabet med Enigma2, hvor det med r9207 somme tider kniber med at få gang i dem, og der ses stadig hængende undertekster nu og da...

Så jeg ikke skal søge nettet tymdt, når du nu ved det.

Hvilken Enigma2 firmware bruger du til din 9000?

.....
Til top
Hardy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Marts-2006
Status: Offline
Point: 57
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2009 kl. 23:43
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Det lyder som om at enigma2 er tæt på at være helt klar.

Tjah, der er lidt hakkeri med AC3 lyd, men det ser da ud til at gå fremad...

Til top
Hardy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Marts-2006
Status: Offline
Point: 57
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2009 kl. 23:56
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Oprindeligt skrevet af Hardy Hardy skrev:

Jeg har i øvrigt bemærket, at Enigma2 viser mindre undertekster end NLB/DGS - og det ser ud til, at den store udgave er opskaleret (dvs. at Enigma2 viser den originale udgave...)?

efter sigende skulle E2 ikke bibeholde 1080i hvis du har valgt dette, men skifte til den opløsning som udsendelsen er i, som jo er rimlig ok for de fleste. så det skulle kun være en fordel, især hvis man bruger SCART udgang, så kan man nemlig leve med at 1080i ikke smides ud over scart stikket, men resten gør.

og ja, undertekster er vist bedre i e2, om de viser mindre er vel et spørgsmål om du har aktiveret teletext og dvbsub?

Størrelsen hænger ikke sammen med formatet - og på HD kanalerne bibeholdes 1080i for både 720p og 1080i. Og det med størrelsen gælder kun for DVB subs (dvs. HD kanaler) - E2 bruger jo sin egen font på SD kanalerne, som er væsentlig pænere end tekst-tv typerne (hvis man ellers kan lide lyseblå).

Men på HD kanalerne fylder E2's undertekster altså kun halvt så meget...

Til top
Hardy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Marts-2006
Status: Offline
Point: 57
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2009 kl. 00:01
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Så jeg ikke skal søge nettet tymdt, når du nu ved det.

Hvilken Enigma2 firmware bruger du til din 9000?

Det er nu en 910HD, men pt. leger jeg med E2_Tideglo_031_mod_PKT_34 - dog kun på usb.

Til top
Scubaghost Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Marts-2007
Sted: Norsjælland
Status: Offline
Point: 1176
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2009 kl. 00:02
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu