recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Købsanbefaling ønskes - medieboks/PVR
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKøbsanbefaling ønskes - medieboks/PVR

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
DanKBH Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-April-2010
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Købsanbefaling ønskes - medieboks/PVR
    Sendt: 21-April-2010 kl. 18:28
Hej jeg er helt ny på dette forum og kunne godt bruge et god råd fra nogle af jer erfarne gutter herinde :-)

Jeg er ude efter en mediebox som kan afspille avi/iso/mkv og gerne img. filer.

Den skal også helst kunne optage tv programmer (analog hybridnet en gang imellem, så ikke nødvendig med stor hd, gerne en lille SSD eller mulighed for at kunne optage på en usbstick.

Har kigget lidt på WD TV/live men den har ingen pvr funktion.
Har også kigget lidt på TVIXér men det virker som enten en lille streamer uden pvr eller også den store topmodel som er overkill til mit brug.

Jeg har ikke brug for at streame fra netværk.

Er der en gylden middelvej??

Er der en afspiller som kan anbefales.

På forhånd tak for hjælpen.
mvh
Dan
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2010 kl. 18:38
 
 Tja, hvad med en lille Media PC.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
DanKBH Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-April-2010
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2010 kl. 19:07
Hej Niels, ja det kunne være en god mulighed, men jeg vil helst undgå at skulle boote et OS op, logge på , lukke ned osv.
Er heller ikke sikker på om man kan timerrecorde hvis enheden ikke er startet op.
Har kigget på en asus Eee box , men den har ikke tv tuner. Jeg skal også kunne sætte den til et tv uden HDMI.
Ja - jeg ved det- jeg er total oldschool :-))

Dan
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2010 kl. 19:22
 
  TV Tuner problemet kan løses med en USB Stick modtager, de fås også til Digital TV, og det er jo at foretrække, men de duer ikke til lavtopløsnings skærme. Du skal mindst have en opløsning på 1024x768 via VGA/HDMI.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu