recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - købt  vare ikke modtaget ? 
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketkøbt vare ikke modtaget ? 

 Besvar Besvar Side  <1 891011>
Forfatter
Besked
Poplic Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 367
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2009 kl. 21:56
Oprindeligt skrevet af mikkelfrost mikkelfrost skrev:

hey  ja så er der opdatering :)

den er stadig ikke dukked op hos mig og der er ikke sendt bevis for afsedt eller efterlysning hos post dk hvor man ved efterlysning får  en kvitering på mail eller i hånden på post hustet så der er vare enten at videre senden den eller scandse den ind og sende den sammen med det påstået bvis for den er sendt . længer er den ikke

og det iretermig meget at der ikke er kommet nogle af delene  .

jeg vil meget gerne løse det er her med fx at slå halv skade som der er en der forslår og så er den pot ude af væreden men da sælger ikke svare mig så er det svært at komme igennem med noget .

nogle syntes det er æavt at snakke med politiet om det her men jeg gik der ned først og fremste for at finde ud af hvad jeg skulle gøre og hvordan jeg skulle for holde mig til det og jeg følger bare de råd jeg fik der nede og jeg har en aftale med ham om at sker der ikke noget så skal jeg komme og snak med dem så tager de de næste skridt .


jeg er ked af at det er blived til det men da der ikke er samarbejs villighed fra sælgers side ja så må kjeg jo sætte hårdt mod hårdt . men hade han været mere nede på joren og kommet med løsning forslag så var drt hele løst letter .

så mit forslar er stadig til sælger at vi slå halv skade .  og kommer vidre i at bytte sælge købe her inde som jeg stadig har tængt mig at gøre ,

M


Det virker da lidt som om du ikke har læst med på de sidste sider af debatten. Siden du skrev sidst har sælger selv meldt sig på banen og givet sin side af historien. - Efter min mening en yderst troværdig forklaring, og jeg må sige, når jeg holder din og sælgers versioner sammen, så forstår jeg ganske udmærket Kampus' argumentation og reaktion.
Jeg havde sgu handlet fuldstændig lige sådan og lukket af for yderligere dialog.

God tur til politiet. Jeg håber ikke, der kommer mere ud af den bagatel, for jeg synes dybest set, politiet burde bruge tiden på mere alvorlige og tiltrængte sager.
Den time du spilder en politimands tid kunne han jo bruge på at opklare voldtægt eller skyderi... Sætter tingene lidt i perspektiv.....


Redigeret af Poplic - 20-September-2009 kl. 21:58
Pioneer PDP436FDE & PDPLX5090H
Onkyo TX-SR705
Harbo SUB10 & 5 x SAT10
PS2 - PS3
QNAP-TS 439 Pro
AppleTV
Zaptor
Til top
mikkelfrost Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2009 kl. 13:45
nu er det sådan at sælger skal bevis at han har sendt elleres så har jeg ret til at ophæve købet og få mine penge til bage og jeg holder mig da til at jeg ikke syntes det er en bagatel for jeg vil da ikke smide 194 kr ud af vinduet .

jeg forstå heller ikke at en sælger her inde ville snyde og slet ikke for de kr det handler om men jeg har ret til at se bevis på de er sendt eller få mine kr retur og det står jeg fast på .

så må sælger tage den med post dk hvis han har sendt dem det er ikke mit problem, og slet ikke hvis han ikke vil bevise de er sendt .

jeg er stadig villig til at lukke det hele hvis han vil slå halv skade . længer er den ikke   og de er helle ikke dukked op i dag :(
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2009 kl. 14:21

altså prøv nu lige at tage nogle af de råd du har fået herinde til dig, ellers er det vist bedre bare at stoppe tråden.

Du har truet personen med at melde sagen til Politiet, du har sågar skrevet du allerede har været nede ved dem.

Du udviser med dette en relativ agressiv indgang til en problemstilling som "måske" kunne/skulle være taklet anderledes, hvis ønsket var en mindelig løsning, især fordi sælgeren joda normalt plejer at agere seriøst her i forummet og iøvrigt er både flittig skriver men også velanset blandt flere brugere som også har handlet med hende flere gange end du har, så skulle der da ikke være grund til at tro andet.

Jeg ville selv som sælger selv være meget tilbageholdende i sådan en situation hvis jeg følte sådan en udmelding mod min person især hvis jeg iøvrigt har handlet ærligt og er ærlig af natur, og min lyst til iøvrigt at kommunikere med sådan en person kunne ligge på et meget lille sted.

Jeg tror du er ved at score selvmål, ihvertfald hvis denne tråd skulle være et redskab til en løsning.

Hvis målet var at advare mod sælger, tror jeg måske flere efterhånden ser det som en advarsel mod dig som køber.

Dette skal ikke ses som et personangreb men et forsøg på at komme med nogle relevante og alternative argumenter på hvorfor der måske ikke sker så faens meget, udover det at pakken er efterlyst (som der nok ikke kommer det store ud af), jeg syntes bare dine indlæg lyser langt væk af enten så gør du sådan eller også gør jeg sådan... lidt for meget stok og alt for lidt diplomati og det kommer du ingen vejne med som tingene står lige nu.

Mvh

René
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2009 kl. 15:05
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Jeg tror du er ved at score selvmål, ihvertfald hvis denne tråd skulle være et redskab til en løsning.

Hvis målet var at advare mod sælger, tror jeg måske flere efterhånden ser det som en advarsel mod dig som køber.

Er svært at være uenig i dette. Lad os håbe brevet dukker op.

mvh Christian
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2009 kl. 15:19

Oprindeligt skrevet af mikkelfrost mikkelfrost skrev:

nu er det sådan at sælger skal bevis at han har sendt elleres så har jeg ret til at ophæve købet og få mine penge til bage og jeg holder mig da til at jeg ikke syntes det er en bagatel for jeg vil da ikke smide 194 kr ud af vinduet .

jeg forstå heller ikke at en sælger her inde ville snyde og slet ikke for de kr det handler om men jeg har ret til at se bevis på de er sendt eller få mine kr retur og det står jeg fast på .

så må sælger tage den med post dk hvis han har sendt dem det er ikke mit problem, og slet ikke hvis han ikke vil bevise de er sendt .

jeg er stadig villig til at lukke det hele hvis han vil slå halv skade . længer er den ikke   og de er helle ikke dukked op i dag :(

Først og fremmest, gør op med dig selv hvordan DU ville bevise, at DU havde sendt et brev - det kan du typisk ikke. Der er INTET krav om at nogen som helst skal kunne bevise man har afsendt et helt normalt brev, for man kan IKKE bevise det Mikkel. Du kan heller ikke, og derfor har du krav på.........INTET.

Flere af os, incl. mig selv, har mistet film købt her på siden. Og jeg føler mig hverken snydt eller bedraget. Jeg synes at det er ærgeligt, men kunne aldrig finde på at mistænke medlemmet her på siden, endsige true sælger - aldrig i livet!

Og jeg mener ligesom rhsin, at du i den grad har scoret selvmål. 

Jeg håber blot, at den snart "Er fesset ind" Mikkel - i al venskabelighed.

 



Redigeret af Hother - 21-September-2009 kl. 15:25
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1435
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2009 kl. 15:22
Må sige sagen har taget en drejning nu og hvis der var en der straks begyndter at snakke om politi osv så ville jeg nok også begynde at ignorere køberen indtil jeg hørte fra postdk.

Sådan som køber er stormet frem nu her og ikke helt har skrevet alt i sit første indlæg, så ville jeg nok være ligeglad med hvad han kræver af det ene og det andet.
Til top
Nikodk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Status: Offline
Point: 1836
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2009 kl. 16:06

faktisk lidt vildt at en tråd som denne allerede fylder 10 sider...

Jeg bliver også nødt til at støtte sælger her.

Det kan ikke bevises om der er "slikket på frimærker" eller ej. Så længe filmne sendes som alm. brev, så er der ikke noget at gøre. Sandsynligheden for at brevet dukker op efter så lang tid er vist lille.

Hvis jeg nogensinde skulle komme ud for at køber insisterer på at jeg kører til posthuset og betaler for en indleveringskvittering, så vil jeg hellere lade være med at sælge. Det tager simpelthen for lang tid at komme på posthuset blot for sådan en kvittering. Det gør desuden hele forsendelsen for dyr, for så stor margen op til nye film er der jo heller ikke altid på disse brugte film.

Jeg har vel efterhånden gennemført små 50 handler via recordere (både køb og salg), og har aldrig haft problemer. (en enkelt gang har en sælger til mig været yderst tålmodig, da der lige kom skoldkopper hos mine unger, samt en lille operation til mig i vejen (tak til Vasif fordi han havde tålmodighed )

Og til trådstarter - glem denne lille uheldige oplevelse, og glæd dig over at her er et forum, hvor man yderst sjældent (om ikke aldrig) læser om at brugere har snydt hinanden. Og så læs lige tråden igennem en gang mere, for der er et par gode inputs til hvad man ellers kan gøre for at undgå misforståelser fremover.

Måske vil du også opdage, at sælger faktisk er en pige, og at hun som status er nu har skrevet 9123 beskeder her på forum, hvilket vist normalt ikke kendetegner folk der vil snyde på et forum som dette.

Som andre skriver, så har du vist i afmagt over den manglende pakke overreageret lidt, og måske bør du lige bekræfte denne overreaktion, så du kan komme videre her på forum. Som det er nu, tror jeg at mange af de brugere der har læst denne tråd vil afholde sig fra at handle med dig fremover, da de ikke ønsker en lignende oplevelse, hvis der er noget der svigter.



Redigeret af Nikodk - 21-September-2009 kl. 16:16
Til top
Poplic Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 367
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2009 kl. 17:10
Oprindeligt skrevet af Nikodk Nikodk skrev:

faktisk lidt vildt at en tråd som denne allerede fylder 10 sider...

Jeg bliver også nødt til at støtte sælger her.

Det kan ikke bevises om der er "slikket på frimærker" eller ej. Så længe filmne sendes som alm. brev, så er der ikke noget at gøre. Sandsynligheden for at brevet dukker op efter så lang tid er vist lille.

Hvis jeg nogensinde skulle komme ud for at køber insisterer på at jeg kører til posthuset og betaler for en indleveringskvittering, så vil jeg hellere lade være med at sælge. Det tager simpelthen for lang tid at komme på posthuset blot for sådan en kvittering. Det gør desuden hele forsendelsen for dyr, for så stor margen op til nye film er der jo heller ikke altid på disse brugte film.

Jeg har vel efterhånden gennemført små 50 handler via recordere (både køb og salg), og har aldrig haft problemer. (en enkelt gang har en sælger til mig været yderst tålmodig, da der lige kom skoldkopper hos mine unger, samt en lille operation til mig i vejen (tak til Vasif fordi han havde tålmodighed )

Og til trådstarter - glem denne lille uheldige oplevelse, og glæd dig over at her er et forum, hvor man yderst sjældent (om ikke aldrig) læser om at brugere har snydt hinanden. Og så læs lige tråden igennem en gang mere, for der er et par gode inputs til hvad man ellers kan gøre for at undgå misforståelser fremover.

Måske vil du også opdage, at sælger faktisk er en pige, og at hun som status er nu har skrevet 9123 beskeder her på forum, hvilket vist normalt ikke kendetegner folk der vil snyde på et forum som dette.

Som andre skriver, så har du vist i afmagt over den manglende pakke overreageret lidt, og måske bør du lige bekræfte denne overreaktion, så du kan komme videre her på forum. Som det er nu, tror jeg at mange af de brugere der har læst denne tråd vil afholde sig fra at handle med dig fremover, da de ikke ønsker en lignende oplevelse, hvis der er noget der svigter.

Tak for et sobert og velskrevet indlæg. Jeg kunne ikke være mere enig.

Pioneer PDP436FDE & PDPLX5090H
Onkyo TX-SR705
Harbo SUB10 & 5 x SAT10
PS2 - PS3
QNAP-TS 439 Pro
AppleTV
Zaptor
Til top
mikkelfrost Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2009 kl. 18:07
nu er jeg ikke ude efter at svine sælger til og jeg har måske været for hård i statrten men det var efter 8 dage uden at min film kom frem til mig .

det er sælges ansvar i privat salg at den kommer frem til køber eller kan bevise at det er sendt og da der ikke er sket nogle af dele i nu så har jeg ret til at få mine penge retur og så må sælger stå med det tanb det giver ikke køber .

så jegstår fast påat få mine penge igen eller en løsning hvor vi slår halv skade .  eller han kan også vælge at lade mig vælge 2 andre film som erstatning for de 2 der er ' tabt" i posten

og da jeg ved jeg har retten på min side kan jeg ikke se hvad der er forkert i at bruge den og gå til politiet  som jo er der til at hjælpe mig og til at løse det så er det jo glart jeg går til dem for hjælp.

det er findt nok at sælger har lavedm mange handler her inde men det giver jo også ansvar over for dem der køber af ham .

rigtig dårlige handel først snyder han mig for exsrtra porto og nu for hele varebeløbet  - om det så er ham der ikke har sent eller post dk der har dem er mig lige meget . jeg har betalt for vare jeg ikke har fået .

og da han ikke kan / vil bevise de er sendt så må han finde en løsning det giver sig selv jo



Til top
LGR01 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 546
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2009 kl. 18:20
Har sælger snydt dig på portoen? Det kunne jeg ikke læse i dine tidligere indlæg.
Leif
Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1435
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2009 kl. 18:28
Oprindeligt skrevet af mikkelfrost mikkelfrost skrev:

nu er jeg ikke ude efter at svine sælger til og jeg har måske været for hård i statrten men det var efter 8 dage uden at min film kom frem til mig .

det er sælges ansvar i privat salg at den kommer frem til køber eller kan bevise at det er sendt og da der ikke er sket nogle af dele i nu så har jeg ret til at få mine penge retur og så må sælger stå med det tanb det giver ikke køber .

så jegstår fast påat få mine penge igen eller en løsning hvor vi slår halv skade .  eller han kan også vælge at lade mig vælge 2 andre film som erstatning for de 2 der er ' tabt" i posten

og da jeg ved jeg har retten på min side kan jeg ikke se hvad der er forkert i at bruge den og gå til politiet  som jo er der til at hjælpe mig og til at løse det så er det jo glart jeg går til dem for hjælp.

det er findt nok at sælger har lavedm mange handler her inde men det giver jo også ansvar over for dem der køber af ham .

rigtig dårlige handel først snyder han mig for exsrtra porto og nu for hele varebeløbet  - om det så er ham der ikke har sent eller post dk der har dem er mig lige meget . jeg har betalt for vare jeg ikke har fået .

og da han ikke kan / vil bevise de er sendt så må han finde en løsning det giver sig selv jo





Hvordan skal det bevises? En kvittering kan ikke bruges, en postkvittering kan ikke bruges, ikke engang et pakkenummer med din adresse kan bruges, der kan jo være sendt hvad som helst.

Så du vil egentligt bare have penge igen uanset hvad og det kan jeg godt forstå sælger ikke vil være med til sådan som sagen er kørt indtil nu.

Når du accepterer at få sendt som brev, så accepterer man vel et eller andet sted også risikoen for at brevet ikke ankommer.


Redigeret af bibihest - 21-September-2009 kl. 18:30
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2009 kl. 18:36

Kære Mikkelfrost.

Du må gøre det du mener er nødvendigt ud fra dit synspunkt, men du får ikke megen støtte herfra, så spring du ud i et privat søgsmål eller lad det ligge.

Med venlig hilsen

 

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 891011>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu