recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LTE netværk, hvor er begrænsningen?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LTE netværk, hvor er begrænsningen?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 802
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: LTE netværk, hvor er begrænsningen?
    Sendt: 28-Maj-2018 kl. 14:44
Leger lidt med et Oister abb sat i en Huawei B315 router

Får 40/20 - ping 25ms, testet vha. kablet ATV4K direkte i router

Hvordan får jeg det bedre? (det er jo den sjove del LOL)

Har leget med placering af router - tror den er optimal

Antenner? har købt de originale, men de er stadig på vej med posten Angry
Men har også kig på dem her; https://www.av-connection.dk/?PGr=10453

Router en cat4 - 150mMbps, er den en begrænser?

Eller er ovenstående hvad man kan forvente i 2018 med cirka 5 km til masten, der jo er en 3 mast (tåbeligt teleselskabs navn iøvrigt ;))

Kan spare cirka 100kr/md ift Hiper hvor jeg får 80/30 - men 40/20er jo fin fin til at streame tv osv, downloader stort set aldrig store filer Big smile
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2018 kl. 15:09
Jeg hiver flere steder 135 / 60 via TDC på min iPhone, så mon ikke du burde kunne få mere hastighed?

Hvad kan du trække på din mobil samme sted?
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 802
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2018 kl. 15:12
TDC kører med et andet setup end 3 :(

Jeg har ikke Oister/3 som telefon abb, men på en Ipad med Oister simkort mener jeg det var cirka det samme som det jeg kan trække nu 
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2018 kl. 15:53
Du kan på absolut INGEN måde stille et spm om "det er noget du kan forvente" - problemet er at der er så mange ting der har indflydelse på signalet, som vi ikke har en jordisk chance for at kunne verificere. Der findes et dækningskort med mastepositioner. Der angives "mulig" dækning både indendørs og udendørs.. Det bør du nok kigge lidt på selv. Desuden afhænger det utroligt meget af hvor mange enheder der forbinder til selvsamme mast, men i høj grad også den fysiske position. (jeg bor eks vis på toppen af en bakke, og da jeg havde oister (som brugte 3's master) så havde jeg langt til en mast, og den lå dækket bag en skov - med det resultat jeg stort set ikke kunne få forbindelse indendøre. TDC har så 2 master der er tættere på og den ene er højere oppe end 3's - med det resultat at jeg nu har ganske let ved at få forbindelse, og selvom der er ret mange nye boliger, så er de ikke overbefængte endnu, så jeg har mulighed for en ganske stor båndbredde.

Vi kan sagtens tale teori, men det faktum at båndbredden afhænger så meget af de helt specifikke vilkår som er omkring dit hjem, gør vi ikke bare kan sige ja eller nej.
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 802
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2018 kl. 16:13
ok, så langt er jeg egentlig med

Tænkte bare det nytter intet med store smarte antenner hvis router har et maks på 40 :-)

Det var også mest hvis der nu sad en med samme antenner og kunne sige - det hjalp helt vildt på mit setup, eller det gjorde ingen forskel...
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2018 kl. 17:09
LTE klarer op til 150mbit/s ved 2x2 antenner. altså vil den ikke være nogen begrænsning når dine abonnementer ligger så meget lavere som de gør. Routeren i sig selv har et maks på 150mbit/s https://consumer.huawei.com/dk/smart-home/b315/

Men dit abonnement hos Oister er jo netop ikke ubegrænset. De skriver jo netop downloads mellem 8-35mbit og up fra 2-24mbit. Så uanset hvad, vil du ikke kunne få højere båndbredde da det abo de har på bredbånd er throttled til at køre maks 35-40mbit - med andre ord, så er du allerede "på fuld fart" https://www.oister.dk/mobilt-bredband/oister-bredband/oisterinternet-160gb/?info=

Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 802
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2018 kl. 20:22
se det var “god” info

Det havde jeg slet ikke set, men så er jeg da fri for at rode mere med eksterne antenner

Hastigheden er god nok til Netflix Dolby Vision

Og konen har ikke opdaget skiftet fra Hiper til Oister ;-)

Så indtil videre er det godkendt herfra - håbede dog jeg kunne trække lidt mere data ned, sådan bare fordi jeg godt kan lide at rode med det - til et vist punkt, og derefter skal det bare virke, ALTID Big smile
Til top
skandshus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skandshus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2018 kl. 21:53
Oprindeligt skrevet af JaAndersen JaAndersen skrev:

se det var “god” info

- håbede dog jeg kunne trække lidt mere data ned, sådan bare fordi jeg godt kan lide at rode med det - til et vist punkt, og derefter skal det bare virke, ALTID Big smile

Så er en fast linje nok mere fornuftigt 

Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 802
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2018 kl. 22:14
enig, men nu vil jeg lige teste det lidt mere

Har jo 14 dage at teste i og skulle det mod forventning ik virke ja så kommer det retur 😀
Til top
Branchekender Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2014
Status: Offline
Point: 353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Branchekender Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2018 kl. 09:40
Oprindeligt skrevet af JaAndersen JaAndersen skrev:

Router en cat4 - 150mMbps, er den en begrænser?


Ja, det er en begrænsning. Oister kan levere højere hastigheder, men det kræver et cat6 modem.
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 802
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2018 kl. 11:56
Hmm, købte de 2 store antenner (maximum ta-1000) og fik dem installeret på loftet, det hjalp ikke på hastigheden - men håber det giver lidt mere stabilitet som jo faktisk er vigtigere :-)

Var forbi en 3 butik idag (Oister kører jo på 3's net) så tænkte jeg spørger lige dem mht cat6/cat4 router... Tror dog ikke rigtig ekspedienten forstod spørgsmålet da han snakkede 2.4vs5ghz signal

Havde endda spurgt ham inden om han var god til bredbånd, hvilket han bekræftede ;)

Men når Oister kun kører på 1800mhz ifølge mastedatabasen, så kan min logik ikke se hvorfor en cat6 router vil gøre noget bedre?

Der er jo kun en frekvens den skal fange??

(Hygger mig stadig med LTE internet - det fungerer overraskende godt, så nu er det "kun" optimering)
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2018 kl. 12:05
Husk at montere antenner i rette vinkel.

Husk at antenner har godt af frisk luft.Wink

Du kan se et billede af dem monteret på en mast her.

Er cat 4 og cat 6 ikke en kabel standard?



Redigeret af Mufti - 02-Juni-2018 kl. 12:06
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu