recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mac mini vs. NAS, iPad, Apple TV, WD TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mac mini vs. NAS, iPad, Apple TV, WD TV

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Desperate Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Desperate Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2013 kl. 06:43
Jeg ville gå efter "Setup 2", dog med en lille ændring.

Jeg ville gå efter en NAS som kan transcode videofiler til Apple TV. Det burde findes som en NAS løsning. Selv har jeg en Pogoplug, som transcoder alle videofiler som efterfølgende kan afspilles på Apple TV (via iPod touch, iPhone eller iPad). Jeg vil dog ikke anbefale Pogoplug, da der må findes noget bedre.
Til top
Schjelde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 695
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schjelde Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2013 kl. 07:35
Har hverken i det ene eller andet men overvejer en atv til nas streaming og netflix, har i dag en dune til streming men den kan ikke netflix. Kan Atv finde ud af truehd og master eller kun de gamle formater ?
Sony AF8 65
Onkyo 676
HDFury Vertex 2
ATV4K
B&O A9
Sonos rundt i huset
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2013 kl. 09:16
altså som afspiller til film, ville jeg da os klart tage afspiller som æder det hele, du slipper for at skal kne..e dine bluray filer total, bare for at få dem til at afspille på en atv, synd og skam synes jeg.
Til top
python Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-December-2010
Status: Offline
Point: 83
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér python Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2013 kl. 10:24
Da RPI almindeligvis kører Linux, kommer netflix ikke at køre på den. Skal Netflix så køre direkte fra NASen, eller hvordan vil du få den at køre ?
Til top
python Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-December-2010
Status: Offline
Point: 83
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér python Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2013 kl. 10:28
Er der ikke noget med at Airplay ikke virker med alle apps ? Jeg tror at jeg har hørt noget i retning af at f.eks. viaplay kan ikke afspilles med airplay. Hvis det er sandt, så er setup 2 vel et problem, idet at fremtidlige streaming løsninger, er et hit 'n' miss, idet at du ikke ved om de kan spilles på hverken wd eller kan airplayes.
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skalle06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2013 kl. 11:11
Oprindeligt skrevet af Treated Treated skrev:

altså som afspiller til film, ville jeg da os klart tage afspiller som æder det hele, du slipper for at skal kne..e dine bluray filer total, bare for at få dem til at afspille på en atv, synd og skam synes jeg.

Tja. Jeg foretrækker slet ikke at kne..e de blu-rays, der er specielt flotte visuelt - f.eks. den seneste Batman. De får lov til at blive afspillet fra skiven og ellers stå og være flotte på hylden. Gider ikke bruge plads på en 1:1 rip af sådanne titler. Andre film har jeg intet imod et mindre kvalitetstab, og synes det er næsten umuligt at se. Har f.eks. lige rippet 'Ted' fra blu-ray, og ved den kan jeg altså ikke se noget væsentligt kvalitetstab. 

De fordele der er i forhold til AirPlay, homesharing til iPad/iPhone, hurtig og problemløs trådløs streaming til ATV's i hele huset osv. opvejer for mig den lille ekstra tid, det tager at lægge filerne i iTunes format. Det tager trods alt kun 5-15 min. at omkode en større MKV fil til .m4v i f.eks. Subler. At ATV så også er en god Netflix streamer, god til podcast samt lydløs og strømbesparende hjælper også.

Men der er selvfølgelig forskel på, hvor villig man er til at gå på kompromis for at få andre fordele, og om man overhovedet er villig til at gå all-in på Apple og iTunes. Jeg har været igennem HTPC, WDTV og Boxee Box og synes samlet set, at ATV løsningen er den bedste for mig.






Redigeret af Skalle06 - 13-Januar-2013 kl. 11:28
Til top
LBA75 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-September-2006
Status: Offline
Point: 484
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LBA75 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2013 kl. 14:18

[/QUOTE]
Jeg har prøvet PAVTUBE som er et udmærket stykke software, Pavtube er klart det hurtigeste program til at ripper og konvertere BD til ATV etc. Men billede kvaliteten er ikke så god som den bliver med f.eks. Handbrake, pavtube har en toggle preset til ATV med 2 lydspor hvor det ene er AC3 5.1 og det andet er et stereo spor, selve AC3 sporet er låst, man kan ikke se og ændre på dennes indstillinger, kun spor 2 kan man ændre indstillinger på, som jo her er stereosporet.

Med Handbrake derimod, kan man lægge flere lydspor som kunne være 2stk. AC3 Dolby Digital 5.1 og et enkel stereo spor, flere film har idag både et Dansk og Engelsk AC3 Dolby Digital 5.1 som der kan skiftes i mellem på ATV, men iPad/ iPod/ iPhones spiller ikke AC3, derfor er et stereospor nødvendig hvis man vil se sine film på disse gadgets. Tekster har jeg valgt at være forced, da jeg ikke kender til nogen mulighed hvor man kan slå tekster fra og til på sine iGadgets, som man kan på ATV.

Jeg ripper med MAKEMKV og konvertere med Handbrake hvor film bliver lagt i en kø så det passer sig selv, begge er gratis programmer, MAKEMKV er vist stadig i Beta version og derfor stadig gratis. Kvaliteten med Handbrake er bare i orden, man skal godt nok tæt på skærmen "60" hvis man skal se forskel i forhold til originalen. Lyd sporerne kan man sende pass-through med Handbrake, eller konvertere dem til andre formater. Da ATV pt. kun kan sende pass-through på AC3 5.1 benyttes denne, ellers konvertere jeg Core Audio eller DTSHD MA til AC3 Dolby Digital 5.1 640Kbit i Handbrake. Jeg har endnu ikke prøvet om CoreAudio sporet på en BD som jo er på 1.5Mbit, at sende det pass-through via handbrake, og så se om det ryger i gennem ATV så det kan dekodes på sin amp, det må jeg lige have tested på et tidspunkt
[/QUOTE]






Lyder som om at du har stål kontrol over dette.........

Vil gerne teste overgang til 100% apple setup, så kunne godt tænke mig en lille guide for dummies i denne tråd, så jeg kan teste selv herhjemme.

Har en Intel i5 computer, som bare venter på at komme igang Wink

Tænker at rippe med MakeMKV..... er der nogle specielle setting, jeg må tage højde for?
Skal vel være 1:1 med de undertekster og lydspor jeg ønsker?
Altså danske undertekster, AC3 5.1 lyd på dansk, engelsk og så stereo spor?

Konvertere med "handbrake"...... vil du ikke venligst remse setting op, så man kan starte med det korrekte udgangspunkt?
Skal stores på min NAS, streames af en MacMini, og jeg vil gerne have bedst mulig kvalitet til mine ATV 2 & ATV 3.
Du snakker jo om coreaudio og 640kbit..... det er lidt ukendt for mig.

Kunne du mini guide i de setting som må til for bedste resultat??


På forhånd tak 
;VH
LBA75


Redigeret af LBA75 - 13-Januar-2013 kl. 14:31
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu