recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NAS Nye harddiske, hvilke?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNAS Nye harddiske, hvilke?

 Besvar Besvar Side  <1 567
Forfatter
Besked
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 956
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2010 kl. 20:28
Har lige et tillægsspørgsmål hvis jeg må - når HDD spinder ned, går den så i dvale eller er den bare på standby. og hvor meget skåner man den i denne tilstand? tænker mere på hvis den er tænd 24/7 men hvor den måske 3/4 af tiden ikk arbejder så holder denvel også en del længere?
har en synology 107+......
 
EDIT: Nå, kan næsten forstå på Assistant/settings at det er "dvale" den går i - er det så "næsten" som slukket og uden slidtage?? Shocked


Redigeret af Stay_Bamboocha - 04-Marts-2010 kl. 08:22
Til top
mfog Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-Marts-2010
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2010 kl. 21:12
Oprindeligt skrevet af sommelle sommelle skrev:

Med de seneste firmwares skulle problemerne med WD20EADS være løst. Har du prøvet at opgraderer til den nyeste firmware? Upload hastigheden til NASen er på min øget med 20-30% efter at jeg installerede den nyeste Smile


Har netop for et par dage anskaffet min første NAS - en Synology DS110j isat en Western Digital 2 TB hd (WD20EADS-00R6B0 firmware 01.00A01).

Jeg har fundet at jeg er ramt af LCC-problemet med denne disk ...! LCC stiger med ca. 100/h. når den ikke bliver tilgået! Pt. er Power_On_Hours = 47 og Load_Cycle_Count 805.

Derfor ville jeg være glad for at høre hvilken firmware opdatering der har løst problemet? Eneste 'fix' jeg har kunne læse om er at sætte WD Idle 3 timeren [http://www.synology.com/support/faq_show.php?q_id=407〈=dan]. Men det har jeg ikke mulighed for da jeg kører mac.

Desuden får jeg kun 20 - 25 mb/sek. når jeg skriver til NAS'en. Vil det også kunne blive bedre? Kører gigabit netværk (véd godt at mange faktorer spiller ind når vi taler netværkshastighed).

Redigeret af mfog - 20-Marts-2010 kl. 21:21
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2010 kl. 11:06
Oprindeligt skrevet af Thomasl Thomasl skrev:

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af LBA75 LBA75 skrev:

Er eneste forskel mellem WD EARS or EADS modellerne henholdsvis 64 og 32 md cache?


Nej, der er andre forskelle. EARS har 4096 bytes sektorer, hvor EADS har 512 bytes ligesom 99% af alle harddiske (det gør at data kan pakkes på 10% mindre diskoverflade, hvilket WDC får brug for når de skal markedsføre 3 TB diske). Det bør ikke have nogen betydning på en Linux box (som en NAS), siger WDC og andre (Tom's Hardware) i hvert fald, men på Windows XP skal disken formatteres på en bestemt måde, ellers reduceres performance (der står noget på diskens label om dette).

For at gøre forvirringen total fortæller EARS dog OS'et at den har 512 byte sektorer (hold tungen lige i munden nu: logisk er der 512 bytes per sektor, men fysisk er disken organiseret med 4096 byte sektorer...).

Du er opmærksom på at de billige Caviar diske (EADS, EARS) ikke er specielt velegnende til RAID setup? Det skulle gælde både EARS og nyere udgaver af EADS?
 
Jeg har to WD20EADS i Raid-1 på en NAS (TS-219P).
Håber da ikke det skulle være et problem. De er godkendte af QNAP, og jeg har da læst herinde et sted, at med Raid1 på f.eks. TS-219P, er der ingen problemer.
Bare lige så vi ikke skræmmer folk helt fra at købe disse diske.
 
Men du snakker måske udelukkende f.eks. Raid5 ?
Qnap opdatere og deres firmware til at kunne håndtere forskellige diske bedst muligt.
Opdatere din firmware, så er du hvertfald helt sikker.
Du får også lidt flere funktioner med den nye firmware :-)
Jeg har opdateret min og det køre bare.
.....
Til top
LBA75 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-September-2006
Status: Offline
Point: 484
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2010 kl. 16:23
Oprindeligt skrevet af LBA75 LBA75 skrev:

Er eneste forskel mellem WD EARS or EADS modellerne henholdsvis 64 og 32 md cache?


Vil de 5400 RPM som disse 2TB diske kører med have nogen negativ virkning i en NAS performance?


Mvh


Hej igen.....

Fik ikke svar på mit spørgsmål nummer to ovenfor....... så prøver lige igen....Vil de 5400 rpm som nogle 2TB diske kører med have nogen negativ virkning i NAS performance??


Skal til at købe enten en Synology DS710+ eller en DS1010+....... vil det være fornuftigt at starte med en DS710+ og så senere udvide med en DX510.... eller vil den DX510 give nogen form for flaskehals i et senere raid 5 setup??

De er på Synologys gode liste....nogen der kender dem??


Mvh
LBA75  
Til top
LBA75 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-September-2006
Status: Offline
Point: 484
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2010 kl. 23:20
Nå...endte op med disse Hitachi Ultrastar, og de kører umiddelbart som en drøm på min DS1010+



Mvh
Til top
bygork Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2010 kl. 09:03
 Hej
 
Jeg står for ville købe en NAS og har bestemt mig for Synology DS-410J  og havde egentlig bestemt mig for samtidigt at sætte 1 stk WD Caviar Green WD20EARS 2 TB til at starte med.  Men eksisterer der stadig problemer med WD Caviar Green WD20EARS 2 TB  og Synology DS-410J  eller er der tale om et optimalt valg?
 
På forhånd tak
 
vh
 
Bygork
Til top
jugglerq Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-September-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 696
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2010 kl. 09:24
jeg har en sådan disk WD20EARS 2 TB, det er den mest lydløse 3.5" disk jeg nogensinde har haft den har ingen vibrationer, jeg kan slet ikke høre den. jeg ved godt det er lidt of topic men hvis man skal have flere i en NAS så ville jeg fortrække at jeg ikke kunne høre den, om der er problemer med den sammen med Synology DS-410J  vil jeg lade andre svarer på.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 567
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu