recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Onkyo 607 vs. Denon 2808
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOnkyo 607 vs. Denon 2808

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2009 kl. 15:47
Oprindeligt skrevet af Tanaburs Tanaburs skrev:

Det er ikke muligt at lave en kort tråd hvor der diskuteres ét mærke frem for et andet

Jeg går og venter på Denons nye modeller for at sammenligne dem med Onkyo, det er smart at den nye 607 har en hdmi indgang på forsiden og generelt lyder det til at man får mere for pengene med Onkyo hvor Denon måske er lidt dyrere fordi der ikke er så mange der sælger dem.

Såden ser det ihvertfald ud når man sammenligner specs.



det har du helt ret i, men her har trådstarter jo allerede en denon 2808.
så havde du vil heller ikke købt en 607, hvis du havde en 2808 i forvejen

 



Redigeret af xcardman - 01-Maj-2009 kl. 15:49
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2009 kl. 17:08
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:



Så med udgangspunkt i ovenstående, så er Pioneer BDP-LX 71 en helt anden kvalitet end den kommende Oppo BD-83 ? Kom nu Naiera det er sgu for tyndt grundlag .



Nej, det har jeg aldrig skrevet. Det er helt og holdent noget du finder på, tydeligvis i mangel på et fornuftigt argument. Alle og enhver ved jo, at når man putter flere penge i en receiver, så er der mere kraft i den, og produkter som dem Onkyo og Denon sender på gaden ér jo rimeligt sammenlignelige hvad den slags angår.
Til top
Shiva Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 803
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2009 kl. 18:25

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:



Så med udgangspunkt i ovenstående, så er Pioneer BDP-LX 71 en helt anden kvalitet end den kommende Oppo BD-83 ? Kom nu Naiera det er sgu for tyndt grundlag .



Alle og enhver ved jo, at når man putter flere penge i en receiver, så er der mere kraft i den, og produkter som dem Onkyo og Denon sender på gaden ér jo rimeligt sammenlignelige hvad den slags angår.

Dvs. at du konkluderer, 2808'eren er en anden klasse fordi pris og kvalitet altid stemmer overens? Det er da noget vås. De skal vel sammenlignes på specs/ydelse og derefter pris, så hvor er det lige, at Denon'en har mere kraft og som andre skriver, er flere klasser over? Dertil vil jeg gerne se en seriøs anmeldelse, der underbygger ovenstående "klasse bedre" argument.

Jeg er skam ikke inkarneret Onkyomand, men købte netop efter value for money parameteren og fandt netop ingen Denon reciever indenfor mit budget, der var bare i nærheden af at matche min 706'er.

Omvendt kan andre jo så konkludere, at Onkyo'en er uovertruffen i value for money fordi "det ved alle og enhver jo". Sådan kan man da slet ikke argumentere.



Redigeret af Shiva - 01-Maj-2009 kl. 18:34

Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2009 kl. 18:34
Oprindeligt skrevet af Shiva Shiva skrev:

Dvs. at du konkluderer, 2808'eren er en anden klasse fordi pris og kvalitet altid stemmer overens?


Jeg har aldrig skrevet at pris og kvalitet altid hænger sammen, men i det her tilfælde mener jeg det er åbenlyst at de to ting gør.
Til top
Shiva Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 803
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2009 kl. 18:40

Muligt at jeg er stæreblind, men hvorfor skulle det være åbenlyst?


Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2009 kl. 18:42
Oprindeligt skrevet af Shiva Shiva skrev:

Jeg er skam ikke inkarneret Onkyomand, men købte netop efter value for money parameteren og fandt netop ingen Denon reciever indenfor mit budget, der var bare i nærheden af at matche min 706'er.


Jeg kan overhovedet ikke se hvad den oplevelse har af relevans for denne tråd. Denne tråd handler om at OP har en Denon til over 7k, som han overvejer at skifte ud med Onkyos mindste model med understøttelse af HD-lyd. Skulle man lave nogen fornuftig sammenligning skulle man have fat i Denon AVR-2309 eller 1909 (eller tilsvarende større modeller fra Onkyo, selvfølgelig); så ville der være noget at diskutere. Som du kan se på side 1 er jeg ikke den eneste i tråden der mener at man ikke kan sammenligne Denon AVR-2808 og Onkyo 607, så kunne du ikke lade være med at lade som om at jeg er den ENESTE i verden der har den holdning du tilsyneladende er oppe i det røde felt over?

Oprindeligt skrevet af Shiva Shiva skrev:

Omvendt kan andre jo så konkludere, at Onkyo'en er uovertruffen i value for money fordi "det ved alle og enhver jo". Sådan kan man da slet ikke argumentere.


Det er overhovedet ikke det samme som det jeg skrev at 'alle og enhver' ved. Mener du seriøst ikke, at jo flere penge man putter i en receiver, jo mere kraft får man normalt? Jeg synes ærligt talt at det er temmelig søgt at argumentere imod dét. Igen har vi her, som nævnt, også at gøre med mærker hvor modellerne i de forskellige prisklasser er rimeligt sammenlignelige.
Til top
Shiva Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 803
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2009 kl. 19:10

Pak nu gulvbassen væk og svar på det jeg spørger om i stedet for dreje diskussionen over på noget andet. Det er for sølle.

Jeg har ingen intentioner om at OP skal skifte reciever. Det har jeg aldrig kommenteret på og enig i, at det vil være dumt. Jeg bad bare om en forklaring på, hvorfor en dyrere 2808'er med samme eller ringere specs skulle være klasser bedre/over/indsæt superlativ osv. end en tilsvarende Onkyo.


Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2009 kl. 19:16
Du spørger jo ikke om noget jeg ikke svarer på. Og siden hvornår har 2808'eren samme eller ringere specs? Én ting er antallet af HDMI-indgange, men det er jo også det der med power til lyden, DACs, osv...

Og nu snakker vi jo IKKE om en tilsvarende Onkyo. Vi snakker om en Onkyo der er væsentligt billigere. Den Denon der svarer til Onkyo 607 må, som nævnt, være AVR-1909 eller 2309.



Redigeret af Naiera - 01-Maj-2009 kl. 19:17
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2009 kl. 19:21
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:



Så med udgangspunkt i ovenstående, så er Pioneer BDP-LX 71 en helt anden kvalitet end den kommende Oppo BD-83 ? Kom nu Naiera det er sgu for tyndt grundlag .



Nej, det har jeg aldrig skrevet. Det er helt og holdent noget du finder på, tydeligvis i mangel på et fornuftigt argument. Alle og enhver ved jo, at når man putter flere penge i en receiver, så er der mere kraft i den, og produkter som dem Onkyo og Denon sender på gaden ér jo rimeligt sammenlignelige hvad den slags angår.


Så må du gerne fortælle mig hvad det er du mener, det er dig som kom med argumentet, frit omskrevet: Denon er bedre da den er dyrere!

Så nej jeg mangler ikke noget argument, eftersom jeg ikke har påstået noget som helst.

Prisen på et produkt afspejler ikke altid hvad der er brugt af kroner på materiale og udvikling. Prestige/brand udgør en meget stor del af prisen på et produkt vil jeg mene.

Sjovt nok er en af de parametre man ofte skæver til nemlig vægten, højere på Onkyoen end på Denon´en, det plejer jo ofte at antyde der er brugt bedre materialer.

Jeg har ikke set nogen deciderede test´s af Onkyo TX-SR 607, men deres modeller plejer at klare sig ganske flot.

Til top
Shiva Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 803
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2009 kl. 19:34

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Du spørger jo ikke om noget jeg ikke svarer på. Og siden hvornår har 2808'eren samme eller ringere specs? Én ting er antallet af HDMI-indgange, men det er jo også det der med power til lyden, DACs, osv...

Og nu snakker vi jo IKKE om en tilsvarende Onkyo. Vi snakker om en Onkyo der er væsentligt billigere. Den Denon der svarer til Onkyo 607 må, som nævnt, være AVR-1909 eller 2309.

Nå, så er vi tilbage ved prisen igen. Tror bare jeg stempler ud her...



Redigeret af Shiva - 01-Maj-2009 kl. 19:35

Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2009 kl. 19:38
Og så vil jeg lige korrigere mig selv : Denon vejer ca. 2 kg mere.

Men ellers følger jeg Shiva ud .
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2009 kl. 19:56

eftersom specs måles forskelligt af forskellige producenter er de strengt taget ikke brugbare som sammenligningsgrundlag.

grundlaget må basalt set være den features/funktioner man skal bruge ift pris.

der er jo heller ingen pointe i at sammenligne en ferrari med en knallert30.

 

Eneste universelle løsning er nu engang at lytte til enhederne op i mod hinanden i en klassisk a/b test, det er det eneste der vil give et brugbart resultat.

Crown - there is no substitute.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu