recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Bærbare medie afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Rippe DVD til itunes
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Rippe DVD til itunes

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2012 kl. 19:36
Oprindeligt skrevet af Vistrup Vistrup skrev:

Tak for hjælpen gutter!

Det ser ud til det virker - Hvilket format skal jeg rippe til, når det skal over på en ipad? Mp4 eller mkv?

Og hvad med codec? Bare H264x264?



Hvilket program bruger du?



Venlig hilsen
KB
Til top
Rough Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 13-April-2009
Sted: Måløv, Denmark
Status: Offline
Point: 379
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rough Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2012 kl. 21:09
Oprindeligt skrevet af Vistrup Vistrup skrev:

Tak for hjælpen gutter!

Det ser ud til det virker - Hvilket format skal jeg rippe til, når det skal over på en ipad? Mp4 eller mkv?

Og hvad med codec? Bare H264x264?



Hvilket program bruger du? Handbrake har Presets til  iPad, -pod, -phone, Apple Tv 123 mm
Philips 6907 42" / Samsung YouSee boks
Panasonic BD 30 / Apple TV
Argon DA2 / KEF 5001
NuForce Icon / B&W 601
24" Imac / Mac mini
Til top
Vistrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1179
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vistrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2012 kl. 21:33
Jeg fandt ud af det selv. Hentede presets til ipad.

Nu håber jeg bare at jeg får rippet det hele på alle skiverne, og ikke bare enkelte kapitler. Jeg har:

1. Scannet dvddrevet
2. Rippet lortet uden at pille ved noget, bortset fra presets.

Man kan jo gå ind og vælge alle kapitler enkeltvis... Håber jeg har gjort det rigtigt.
LG C1 65"
Sonos Arc
Sonos Sub3
Apple TV 4K
PS5
Til top
LBA75 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-September-2006
Status: Offline
Point: 484
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LBA75 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2012 kl. 11:27
Hvilket program endte du med at benytte?
Til top
Vistrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1179
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vistrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2012 kl. 17:44
Handbrake.

MEN - den har kun rippet et enkelt afsnit pr skive. Hvad gør jeg galt?? Det er en haster..

PFT!
LG C1 65"
Sonos Arc
Sonos Sub3
Apple TV 4K
PS5
Til top
Guyver Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 240
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guyver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2012 kl. 18:28
Mht. Anydvd og rip af dvd, så læs lige dette, før man går igang. Det er godt begravet på deres forum.

http://forum.slysoft.com/showthread.php?t=328

Meningen er at man benytter anydvd sammen med f.eks. clonedvd2. Selve rip funktionen i anydvd er lavet til Blu-Ray (og HD-DVD). Anydvd's job er at arbejde i baggrunden og f.eks. fjerne regionskoder og evt. beskyttelse.

Et lille snip af teksten:
"Rip to image" should typically not be used with dvds; that feature was implemented mostly for Blu-ray and HD-DVD users. And it's no coincidence that Blu-rays and HD-DVDs do not contain structural protection.

Læs det hele for at forstå den fulde sammenhæng.

Dermed ikke sagt at det ikke virker, men slysoft fraråder det fordi man kan opleve problemer med at afspille materialet hvis struktur beskyttelsen ikke er fjernet helt.

Jeg tog ikke chancen med over 500 skiver og valgte at bruge Clonedvd2 og Anydvd sammen. Har intet jeg ikke kan afspille.

Redigeret af Guyver - 28-November-2012 kl. 18:30
Til top
Krjstoff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 678
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Krjstoff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2012 kl. 09:55
Ved godt jeg er lidt sent ude, men jeg har rippet hele min dvd-samling på ca. 250 stk. med MakeMKV uden nogen form for problemer. Den tygger sig direkte gennem kopibeskyttelse og al den slags.

Man kan vælge lige præcis hvilke spor fra skiven man vil rippe og på den måde sikre sig at man få alle afsnit med ud, når man f.eks. ripper serier.

Hvis jeg derefter har haft behov for at lægge tingene ind i iTunes har jeg brugt handbrake til at tilpasse filerne.

Især Handbrakes que-funktion har jeg har rigtig stor glæde af, da jeg på den måde kunne sætte den til at konvertere en masse film mens jeg alligevel ikke var hjemme.

Derudover har Handbrake et iPad-preset, som gør at man overhovedet ikke behøver bekymre sig om at få indstillet alting, så det passer ind i Apples lille nicheverden.

Blot mine 25 øre.

(Kombinationen virker også perfekt med Blu-rays).


Redigeret af Krjstoff - 29-November-2012 kl. 09:59
| Synology DS412+ | ATV4 | PS4 | Onkyo 507 | System Audio 2.1 | Logitech Smart Control |
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu