recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Roku
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Roku

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
technology Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér technology Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Roku
    Sendt: 12-Marts-2013 kl. 07:20
Hej

Jeg leder efter en erstatning til min boxee box.
Jeg har set at Roku har lanceret en ny model ( roku 3 http://www.roku.com/ )
Er der nogle af jer der ved hvor man kan købe sådan en fætter. Kunne være super hvis det var i EU
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2013 kl. 07:34
Roku er endnu kun i meget få lande udenfor USA, så dit bedste bud er nok at hente den fra England. Amazon UK burde få den. De har hvert fald Roku 2-modellerne.
Til top
technology Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér technology Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2013 kl. 07:36
Hej

Tak for svar.
Læste lige at man ikke kan ændre DNS direkte i roku 2.
Så skal nok lige undersøge 3eren lidt mere ( skal virke med unlock )
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2013 kl. 11:40
En Roku kan ikke umiddelbart erstatte en Boxee Box. Den streamer ikke lokalt indhold fra starten. Man kan downloade Plex, men det har jeg dårlige erfaringer med. Det er dog lang tid siden jeg prøvede sidst.

Som nævnt har man, indtil videre, ikke kunnet ændre DNS-indstillingerne på Roku, så Unblock Us-adresserne skal ligge i routeren. Det er selvfølgelig et godt spørgsmål, om det bliver ændret med den nye software, men jeg tvivler. De har haft meget lang tid, til at tilføje sådan en feature.

Vi har i øvrigt en længere tråd om Roku, hvor du måske kan finde svar på eventuelle spørgsmål du skulle have.


Redigeret af Naiera - 12-Marts-2013 kl. 11:48
Til top
technology Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér technology Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2013 kl. 13:42
Det er utroligt at det skal være så svært og samle det hele i en box
Synes nu ikke mine krav på netflix, pandora, vudu og nas adgang og så vilde :-)
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2013 kl. 13:51
Næh, det er det heller ikke. WD TV Live har det hele, men Roku er en noget mere lækker pakke.
Til top
Neobi/q Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juli-2010
Sted: Haslev
Status: Offline
Point: 355
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Neobi/q Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2013 kl. 13:23
Jeg har selv Roku i hele hytten.

Hvis du bare bruger den lokalt med Plex. Så kører det efter min mening eminent :)

Men hvis du vil benytte filmtjenster såsom Netflix, HBO osv så er det noget skidt. 
Du er nød til at lave DNS tricket i din router. Men fordi Roku bliver aktiveret ved hjælp af din IP er du så nød til at deaktivere den igen hos Roku, det gør så at du ikke kan benytte Plex eller Roku-store :/

Så du har 2 valg ;) enten en god Plex afspiller eller en god Netflix afspiller. 
Roku fans verden over håber at det en dag bliver muligt at få begge i en, som det er i USA :p

Vh Morten
Lukker jeg lort ud. Så skriv en pm. Det er altid rart at lære noget nyt
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2013 kl. 13:37
Tror ikke helt jeg forstår det med Ruko. Hvorfor virker den ikke til Netflix, hvis du bruger Plex? Hvis du bruger en VPN eller Unblock US, så laver du jo netop ikke om i din IP, men bare din DNS?
Til top
Neobi/q Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juli-2010
Sted: Haslev
Status: Offline
Point: 355
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Neobi/q Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2013 kl. 13:50
Det er også lidt lakrids ;)

Normalt for at aktivere sin Roku og få den til at virke, så skal man registrere den hos Roku. Der tager den ud fra IP. og en normal DNS ændring virker ikke til det. Derfor mister du muligheden for at tilgå Neflix appen, for at få den tilbage skal man så af registrere den hos Roku, og derved mister man adgangen til Roku-store. Det vil sige at når du laver en af registrering af din rokus så nulstiller boksen selv, og du mister derfor din plex app.

Beamer har også prøvet at forklare det her 
Lukker jeg lort ud. Så skriv en pm. Det er altid rart at lære noget nyt
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2013 kl. 14:03
Oprindeligt skrevet af Neobi/q Neobi/q skrev:

Men hvis du vil benytte filmtjenster såsom Netflix, HBO osv så er det noget skidt. 
Du er nød til at lave DNS tricket i din router. Men fordi Roku bliver aktiveret ved hjælp af din IP er du så nød til at deaktivere den igen hos Roku, det gør så at du ikke kan benytte Plex eller Roku-store :/


Det problem er jeg aldrig løbet ind i. Jeg har haft Unblock Us DNS-erne i min router, og fint benyttet Plex og Roku-butikken.

Plex virkede bare ikke så godt, så jeg endte med at droppe det til fordel for en Boxee Box, som nu er blevet erstattet med en WD TV Live.
Til top
Neobi/q Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juli-2010
Sted: Haslev
Status: Offline
Point: 355
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Neobi/q Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2013 kl. 14:41
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

 
Det problem er jeg aldrig løbet ind i. Jeg har haft Unblock Us DNS-erne i min router, og fint benyttet Plex og Roku-butikken.

Plex virkede bare ikke så godt, så jeg endte med at droppe det til fordel for en Boxee Box, som nu er blevet erstattet med en WD TV Live.

Nej problemet er ligger også i at du i danmark ikke har Netflix i roku-store på trods af DNS ændring. Så du kan sagtens have plex og roku-store du mangler bare alle de store film tjenester i roku-store
Lukker jeg lort ud. Så skriv en pm. Det er altid rart at lære noget nyt
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2013 kl. 15:14
Jamen hvordan har du så fået Netflix på den?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu