recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SA Mantra 60
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

SA Mantra 60

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1384
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim olsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2010 kl. 13:58
Oprindeligt skrevet af TommyBoy TommyBoy skrev:

ellers kan dem der laver forstærker i hvert fald ikke :-)
Hvis de spændinger du opgiver er RMS under belastning ??
.
 
Du snakker uden om, ja det er det. faktum er at jeg har fundet eksempler på at du tager fejl. din teori holder ikke.
 
Oprindeligt skrevet af TommyBoy TommyBoy skrev:

så kan du selv regne effekten ud og se at de opgivede watt tal ikke passer noget steder.
Nu er det også sådan at de opgivede effekter kan være ved både 4 og 8 ohm,
dette kan tit drille folk, og gøre det svære at sammenligne.
 
Hvis du havde gidet at bruge 2 minutter på at dobbelttjekke mine tal og opgivelser, ville du se at begge dele er 8 ohm målt. Du kan netop ikke regne ud, for som du selvpointere, så findes det perfekte tabsfri kredsløb ikke.
 
Oprindeligt skrevet af TommyBoy TommyBoy skrev:

men det er altid sådan at jo højere spænding de kan levere ved samme ohmske belastning
jo flere watt bliver det også, det kan ingen ikke lave om på.
 
det har jeg heller ikke påstået. jeg har påpeget at du tager fejl når du påstår at en forstærker med flere watt altid kan leverer mere spænding. det er ikke altid tilfældet. og så har jeg fundet to eksempler på det.
 
Oprindeligt skrevet af TommyBoy TommyBoy skrev:

ægte watt.. hvad er det for noget ??
watt er bare watt, en effekt der levere energi og varme og høj lyd,
men det er rigtigt at nogle forstærkere at opgivet ved klippe punktet
og andre under klippe punktet, dvs en sådan forstærker kan levere de opgivede effekter
og samtidig levere lyd der ikke klippes eller forvrænger.
 
jeg håber ikke at det skal forestille at du lever af at rådgive omkring audio. Ægte watt er en betegnelse for at opgivelsen er målt, og ikke beregnet, og at strømforsyningen er stærk nok til at understøtte udgangstrinnet. vi er enige, i teorien er watt watt, men eftersom at producenterne måler meget forskellige, statisk modstand beregnet kontra målt med en reaktiv belastning med 100 % duty cycle. det giver to meget forskellige værdier, især i forhold til hvad man opgiver til forbrugerne, så derfor har forbrugerne ikke helt forkert fået en opfattelse af at der er forskel på watt. i teorien er watt watt, i praksisk desværre ikke. 
 
 
Tommy, du mener det godt nok, men dine udsagn er stærkt præget af en idealiseret og teoretisk tilgang, og meget lidt praktisk erfaring med forstækere, ellers ville du eks. vide at langt de fleste standardkonstruktioner på markedet, uasnet samlet effektopgivelse, sjældent har en strømforsyning der er i stand til at leverer mere end 63 volt. uanset om der så står 4 eller 400 watt i specifikationerne.
Crown - there is no substitute.
Til top
TommyBoy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Maj-2010
Sted: Denmark Balleru
Status: Offline
Point: 722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TommyBoy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2010 kl. 15:32
>jeg har påpeget at du tager fejl når du påstår at en forstærker med flere watt altid kan leverer
>mere spænding. det er ikke altid tilfældet. og så har jeg fundet to eksempler på det.
 
det eneste du har bevist er at opgivelserne ikke er målt eller beregnet ens,
det er jo ikke samme firma bag disse grejer.
Det er vi helt vandt til, hvis man vil vide hvad ens forstærker kan i virkeligheden
må man måle det selv.
 
Det vil ALTID være sådan at en forstærker der kan levere flere watt ved samme belastning
også kan levere flere volt, det er helt ok med mig hvad du tror, vi andre lever af at vide.
Flere volt tilrådighed giver mere headroom.
AE4000 Onkyo TX-SR608 BD390 SA Mantra 60 + Mantra 10AV 7:4
Lissau Truecolor ISF 100" fastramme Plano
Film skal ses i biografen - derhjemme :-)
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1384
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim olsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2010 kl. 15:41
TommyBoy, nu begynder du at blande generelle regler ind i tingene.
 
Der er forskel på argumenter og fakta, så lad være med at blande headroom og andet ind i det, for det er slet ikke det der bliver diskuteret.
 
Din påstand er at flere watt = flere volt. Jeg har fundet beviser for noget andet, så din opgave er nu at bevise din påstand, i stedet for at affeje mig med at jeg tager fejl da det er to forskellige firmaer.
 
Du har jo selv sagt at man kun kan måle watt på en måde, så enten har du løjet i dit seneste eller i dit forrige indlæg, begge dele kan ikke være sande samtidigt.
 
ps, hvis jeg husker korrekt, så har en crown cts 1200, 2x 600 watt, 120 volt på udngange, mens en crown ref2 på 2x255 watt har 185 volt på udgangen. samme producent og målemetode.


Redigeret af kim olsen - 25-Juni-2010 kl. 15:47
Crown - there is no substitute.
Til top
TommyBoy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Maj-2010
Sted: Denmark Balleru
Status: Offline
Point: 722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TommyBoy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2010 kl. 15:53
du har intet bevist ved at finde nogle tilfældige tal på en hjemmeside,
du har ikke efter målt eller checket noget som helst selv.
og der er ingen hoved eller hale i de volt og de watt opgivelser du disker op med,
men det er ikke din fejl, det er bare sådan at det bliver opgivet.
 
Jeg kan let bevise min påstand :
10V belastet med 1 ohm = 10 A og det giver 100 W
20V belastet med 1 ohm = 20 A og det giver 400 W
Dette er elementær ohms lov, der altid gælder, og beskriver at flere watt
betyder højere spænding, når man har samme belastning,
jeg opgiver at forklare dette yderligere.
AE4000 Onkyo TX-SR608 BD390 SA Mantra 60 + Mantra 10AV 7:4
Lissau Truecolor ISF 100" fastramme Plano
Film skal ses i biografen - derhjemme :-)
Til top
TommyBoy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Maj-2010
Sted: Denmark Balleru
Status: Offline
Point: 722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TommyBoy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2010 kl. 15:55
PS: de volt som crown opgiver, er det peak ? eller pp ? eller RMS ?
for det giver ikke nogen mening på min lommeregner :-)
og vi må også vide ved hvilken belastning de måler de effekter du beskriver ?
og om effekterne er peak, eller pp, eller rms ?
samt iøvrigt ved hvilkent forvrængring man måler rms effekten ved, det er ikke altid oplyst.
AE4000 Onkyo TX-SR608 BD390 SA Mantra 60 + Mantra 10AV 7:4
Lissau Truecolor ISF 100" fastramme Plano
Film skal ses i biografen - derhjemme :-)
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1384
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim olsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2010 kl. 20:24

du snakker uden om igen. svar så på hvilket et indlæg du taler usandt i, kan eller kan man ikke måle watt på mere end en måde?

hvis man ikke kan, så er det jo ligemeget hvilken producent der er tale om. Hvis man kan, så er dit indlæg omkring ægte watt meningsløst.
 
 
Oprindeligt skrevet af TommyBoy TommyBoy skrev:

PS: de volt som crown opgiver, er det peak ? eller pp ? eller RMS ?
for det giver ikke nogen mening på min lommeregner :-)
og vi må også vide ved hvilken belastning de måler de effekter du beskriver ?
og om effekterne er peak, eller pp, eller rms ?
samt iøvrigt ved hvilkent forvrængring man måler rms effekten ved, det er ikke altid oplyst.
 
8 ohm, rms, kontinuerligt, 0,05%thd
 
Oprindeligt skrevet af TommyBoy TommyBoy skrev:

du har intet bevist ved at finde nogle tilfældige tal på en hjemmeside,
du har ikke efter målt eller checket noget som helst selv.
og der er ingen hoved eller hale i de volt og de watt opgivelser du disker op med,
men det er ikke din fejl, det er bare sådan at det bliver opgivet.
 
Godt, så for at du kan få ret så lyver alle producenter konsekvent, for at understøtte et tilfældigt individ på et tilfældigt dansk forum?
 
Oprindeligt skrevet af TommyBoy TommyBoy skrev:

Jeg kan let bevise min påstand :
10V belastet med 1 ohm = 10 A og det giver 100 W
20V belastet med 1 ohm = 20 A og det giver 400 W
Dette er elementær ohms lov, der altid gælder, og beskriver at flere watt
betyder højere spænding, når man har samme belastning,
jeg opgiver at forklare dette yderligere.
 
1: det forudsætter at strømforsyningen kan holde til det. det kan den ikke på mange konsumforstæekre, hvilket bringer mig tilbage til udgangspunktet, at din påstand er teoretisk, idet at det jo passer i teorien, men ikke i praksis. din påstand ville holde vand hvis man havde tilføjet "under visse forudsætninger", hvor de forudsætninger var at resten af forsærkeren opfører sig som det er teoretisk muligt.
 
2: ingen alminelig konsumforstæker holder til 1 ohm, næsten alt hardclipper eller lukker ned under 2-2,5Ohm, nogle gange endda mere, hvilket jo netop er problemet da man så brænder en masse energi af som varme. Det er mig uforståeligt at du med dine høje karaktere, store viden, og store brancheerfaring ikke ved noget der er så elementært. Hertil kommer at næsten ingen beskyttelseskredsløb vil acceptere en så lav modstand.
 
 
din retorik er mig uforståelig, du kan ikke producere bevis for at din teori holder i virkeligheden, du svarer konsekvent ikke på modargumenter, og alle andre snyder og bruger forkerte målemetoder når det ikke falder ud til din fordel. Det her er et diskussionsforum, men du er åbenlyst ikke interesseret i dialog eller diskussion, men udelukkende i at have ret og blive klappet på skulderen for din store viden og erfaring.
 
Lad mig endnu en gang komme med et eksempel, videreført fra før.:
samme teknologi, samme type forstærker (grounded bridge), samme målemetode, produceret samme årstal:
powertech 3.1: 540 watt per kanal, 100 volt på udgangen,
Studio ref: 355 watt per kanal, 185 volt på udgangen.
 
 
Beaklager meget for hijack af tråden, det var ikke tilsigtet.
Crown - there is no substitute.
Til top
TommyBoy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Maj-2010
Sted: Denmark Balleru
Status: Offline
Point: 722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TommyBoy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2010 kl. 22:05
>powertech 3.1: 540 watt per kanal, 100 volt på udgangen,
>Studio ref: 355 watt per kanal, 185 volt på udgangen.
 
100V i 8ohm bliver til 12.5A og 1250 Watt
185V i 8ohm bliver til 23.1A og 4278 Watt
du kan selv se at de LYVER et sted, de opgivede ting passer ikke sammen.
AE4000 Onkyo TX-SR608 BD390 SA Mantra 60 + Mantra 10AV 7:4
Lissau Truecolor ISF 100" fastramme Plano
Film skal ses i biografen - derhjemme :-)
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1384
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim olsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2010 kl. 12:19
Oprindeligt skrevet af TommyBoy TommyBoy skrev:

>powertech 3.1: 540 watt per kanal, 100 volt på udgangen,
>Studio ref: 355 watt per kanal, 185 volt på udgangen.
 
100V i 8ohm bliver til 12.5A og 1250 Watt
185V i 8ohm bliver til 23.1A og 4278 Watt
du kan selv se at de LYVER et sted, de opgivede ting passer ikke sammen.
 
Du svarer stadigt ikke på mine spørgsmål, du forholder dig ikke til modargumentationen, og du forholder dig ikke til at din teoretisk perfekte virkelighed ikke holder i - virkeligheden. Du er åbenlyst kun interesseret i at få ret, så hvad med at stoppe her da det åbenlyst ikke fører noget godt med sig.
 
PS: det passer udemærket, min gamle powertech flåede husets sikringer temmeligt mange gange da den trækker fuld strøm i et splitsekund når den starter op. Min ref har sin egen gruppe, så den har endnu ikke givet nogle problemer, men jeg har endnu heller ikke kørt den helt ud endnu.
 
 
 
Crown - there is no substitute.
Til top
dolce24 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-Februar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dolce24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2011 kl. 01:32
Hej Tommyboy.

Jeg kan se du kører Onkyo TX-NR 808
sammen med SA Mantra 60. Er din erfaring god med det setup, sa jeg også overvejer at skulle have SA mantra 60 sammen med min Onkyo TX-NR 808

På forhånd tak for svar
Onkyo TX-NR 808, JBL TI-5000, JBL L Center, Samsung 46" / series.
Til top
TommyBoy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Maj-2010
Sted: Denmark Balleru
Status: Offline
Point: 722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TommyBoy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2011 kl. 10:29
oh hej Dolce24
jeg har ikke set at du har skrevet til mig her før nu,
har du købt grej ? hvad blev det ?
det er ikke en 808 jeg har, men en TX-SR608
jeg er MEGET glad for de mantra 60 højtalere, helt klart det bedste jeg kunne få fat i til den pris.
 
Jeg vil dog ikke klassifisere TX-SR608 som nogen hiend hifi forstærker,
den er billig, og set i forehold til funktioner og prisen og specifikationerne,
ja så er det er meget godt køb der gør mange glade, men der er flere børnesygdomme i 608
og den er lidt for lille og svag til at kunne håndtere de mantra 60 helt ud hvor de bør høre hjemme,
jeg har prøvet at låne forstærkere flere klasser dyre og kraftigere, og ja det kan høres :
ægte jord kølet lykke.
AE4000 Onkyo TX-SR608 BD390 SA Mantra 60 + Mantra 10AV 7:4
Lissau Truecolor ISF 100" fastramme Plano
Film skal ses i biografen - derhjemme :-)
Til top
dolce24 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-Februar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dolce24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2011 kl. 10:34
Hej Tommyboy.
 
Det blev til udskiftning af front og center højttalere. Jeg har købt XTZ 99,36 som fronter og XTZ 99,26 som center. Et rigtig godt setup til prisen imo.
 
 
Onkyo TX-NR 808, JBL TI-5000, JBL L Center, Samsung 46" / series.
Til top
TommyBoy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Maj-2010
Sted: Denmark Balleru
Status: Offline
Point: 722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TommyBoy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2011 kl. 10:38
oh ja ! XTZ bør man også huske at checke ud, meget af det har også imponeret mig,
surt man ikke kan have 100 højtalere på lager :-)
jeg elsker ellers at daffe rundt og se/høre på højtalere.
AE4000 Onkyo TX-SR608 BD390 SA Mantra 60 + Mantra 10AV 7:4
Lissau Truecolor ISF 100" fastramme Plano
Film skal ses i biografen - derhjemme :-)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu