recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Se signalstyrke på ANDRE teleudbydere?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Se signalstyrke på ANDRE teleudbydere?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 611
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JENC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Se signalstyrke på ANDRE teleudbydere?
    Sendt: 07-September-2022 kl. 10:29
Hej

Datteren er udvekslingsstudent i USA og den udbyder vi fik valgt til hende, har ikke så god en dækning på High School, som deres dækningskort ellers viste.

For ikke at få valgt en anden udbyder/carrier med samme problem, tænkte jeg det vil være smart at få mål hvilken udbyder der faktisk har den bedste signalstyrke. Jeg kan ikke finde en app der gør det. Hun har iPhone 11.

- findes der en app der kan vise signalstyrken på alle de carriers/udbydere, som telefonen kan se der er?

Det er således ikke signalstyrken på det abonnement/sim-kort hun aktuelt bruger. Men alle de øvrige udbydere som telefonen kan se der er. Og det er ikke Wifi (skolen tillader ikke opkobling til deres wifi)
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2022 kl. 11:11
var det ikke blot at spørge side manden i klasselokalet ?

Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 611
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JENC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2022 kl. 11:19
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

var det ikke blot at spørge side manden i klasselokalet ?

Det har jeg forsøgt at få datteren til. Men når man er ny udvekslingsstudent i et fremmed land i en helt ny klasse, på et andet sprog, er det ikke lige at få gjort. En teenage datter kommunikerer mere som "Det virker bare ikke, far. Gør noget" LOL

Hvis det er muligt, tænkte jeg det vil være godt at få de faktiske tal frem. 

Jeg kunne så også forestille mig, at en pæn del af de øvrige teenage piger på skolen reelt ikke ved hvilket abonnnement/udbyder de faktisk har (?)
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4266
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2022 kl. 11:44
Slå roaming til! Og så står det oppe i venstre side af display hvem udbyder er, og i højre side hvad signalstyrken er.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 611
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JENC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2022 kl. 12:30
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Slå roaming til! Og så står det oppe i venstre side af display hvem udbyder er, og i højre side hvad signalstyrken er.

Hun har allerede et amerikansk abonnement. Jeg tænker det ikke tillader roaming. (og hvis det gør vil det sikkert være til en skyhøj pris).

Så det er tilsvarende, at jeg sidder med min telefon i Danmark. Har abonnement ved Oister, så det kører på 3's netvæk. 
Er der så en app der kan vises hvad signalstyrken er på de andre netværk der er i området. YouSee, Telia, Telenor.  Selv om man ikke er connected til disse netværk. 
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4266
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2022 kl. 13:09
Nå jeg tænkte det kunne være en mulighed, hun skal jo ikke ringe! Bare se hvem der dukker op og hvor høj signalstyrke.

Har ikke kendskab til den app du efterlyser. Har du prøvet at søge i appstore?


Redigeret af Munch - 07-September-2022 kl. 13:10
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2022 kl. 13:18
Nu er min iPhone på engelsk, men Settings app -> Mobile Data -> Network Selection -> Automatic: Fra.

Nu kan man manuelt skifte imellem teleudbydernes netværk og dernæst se signalstyrken oppe i hjørnet af skærmen.
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2022 kl. 13:26
Måske kan https://www.cellmapper.net/ hjælpe?
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4266
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2022 kl. 15:55
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Nu er min iPhone på engelsk, men Settings app -> Mobile Data -> Network Selection -> Automatic: Fra.

Nu kan man manuelt skifte imellem teleudbydernes netværk og dernæst se signalstyrken oppe i hjørnet af skærmen.
Det må så hedde på dansk: indstillinger - mobilnetværk - valg af netværk - slå slideren fra på automatisk, så kommer de mobile netværk som er inden for rækkevidde og kan vælges individuelt til kontrol af signalstyrke.


Redigeret af Munch - 07-September-2022 kl. 15:56
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2022 kl. 07:23
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Nu er min iPhone på engelsk, men Settings app -> Mobile Data -> Network Selection -> Automatic: Fra.

Nu kan man manuelt skifte imellem teleudbydernes netværk og dernæst se signalstyrken oppe i hjørnet af skærmen.

Det må så hedde på dansk: indstillinger - mobilnetværk - valg af netværk - slå slideren fra på automatisk, så kommer de mobile netværk som er inden for rækkevidde og kan vælges individuelt til kontrol af signalstyrke.


Andre selskaber kan kun vælges hvis nuværende udbyder har en roamingen aftale med de andre selskaber.
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2022 kl. 09:23
Det er lidt en omstændig måde at tjekke hvilket selskab der er bedst. Spørg i stedet hvilket selskab andre bruger på stedet. Almindelige telefonlinjer er generelt meget ringe i USA. Brug FaceTime eller lignede med data. Det gør jeg altid.
Som prepaid abonnement synes jeg at T-mobile har en god dækning. Dog skal man være opmærksom på at der bruges andre frekvenser, hvilket kan give nedsat datahastighed. Det er dog ikke noget problem for nyere iPhones.
Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 611
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JENC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2022 kl. 09:23
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Nu er min iPhone på engelsk, men Settings app -> Mobile Data -> Network Selection -> Automatic: Fra.

Nu kan man manuelt skifte imellem teleudbydernes netværk og dernæst se signalstyrken oppe i hjørnet af skærmen.
Når jeg afprøver det herhjemme i DK (på iPhone), bliver de øvrige udbydere godt nok vist, men jeg kan ikke vælge dem. De bliver ikke aktiveret når jeg forsøger at vælge. Det er på YouSee/TDC abonnement, så YouSee tillader nok ikke indenlandsk roaming - hvilket jeg faktisk antog at ingen udbydere gør.

Og jeg antager ligeledes at indenlandsk roaming i USA heller ikke er aktivt. 

På listen over udbydere der kommer frem, 3, telia, telenor, osv, er der ikke angivet signalstyrke (iPhone)


Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu