recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Indstillinger af TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Startindstillinger Panasonic 55VT50
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Startindstillinger Panasonic 55VT50

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Sanez Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-April-2008
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sanez Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Startindstillinger Panasonic 55VT50
    Sendt: 05-Juli-2012 kl. 15:58
Hej

Jeg har investeret i et Panasonic TX-P55VT50.
Jeg er lidt nervøs for burn-in mm.

Er der nogen som kan anbefale indstillinger mm. til de første par 100-200 timer.?

Er det stadigvæk nødvendigt og køre med specielle indstillinger de første timer?

På forhånd tak for hjælpen Smile
Til top
javilha Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-April-2012
Sted: kbh
Status: Offline
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér javilha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2012 kl. 18:22
Du skal ikke være nervøs for at bruge dit nye tv. Du skal blot lade være med at lade tv'et stå på et fast billede i meget lang tid, men her har Panasonic dog indbygget lidt beskyttelse i form af det selv dæmper lys niveauet meget ned efter ti minutter uden ændringer i billedet, altså still billede. Her får du mine valg af indstilling til billedet. Se om du kan lide det.
Kontrast 40
Lys 0
Farve 25
skarphed 5
Farvetemp "normal"
Farvestyring "til"
P-NR "fra"
På indgangene er X.V.-Colour "automatisk
Billede indstil her har jeg valgt "normal", men "biograf" kan snilt anvendes i særlige situationer.
                                                                               Smile  
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
Til top
Sanez Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-April-2008
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sanez Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2012 kl. 18:28
Super.
Mange tak for hjælpen  Smile
Til top
javilha Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-April-2012
Sted: kbh
Status: Offline
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér javilha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2012 kl. 18:47
Husk dog lige, at indstillingerne skal laves for dvb-c, dvb-t og analog, samt indgangende. Du laver nemlig kun ændringer et sted ad gangen, ikke for det hele. Derfor kan du have forskellig billede indstillinger, hvis dette er ønsket. Smile
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2012 kl. 20:06
Oprindeligt skrevet af Sanez Sanez skrev:

Hej

Jeg har investeret i et Panasonic TX-P55VT50.
Jeg er lidt nervøs for burn-in mm.

Er der nogen som kan anbefale indstillinger mm. til de første par 100-200 timer.?

Er det stadigvæk nødvendigt og køre med specielle indstillinger de første timer?

På forhånd tak for hjælpen Smile
Hej og tillykke med dit nye tvSmile
Jeg vil anbefale dig at læse denne test
MVH
 
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2012 kl. 20:27
Oprindeligt skrevet af javilha javilha skrev:

Du skal ikke være nervøs for at bruge dit nye tv. Du skal blot lade være med at lade tv'et stå på et fast billede i meget lang tid, men her har Panasonic dog indbygget lidt beskyttelse i form af det selv dæmper lys niveauet meget ned efter ti minutter uden ændringer i billedet, altså still billede. Her får du mine valg af indstilling til billedet. Se om du kan lide det.
Kontrast 40
Lys 0
Farve 25
skarphed 5
Farvetemp "normal"
Farvestyring "til"
P-NR "fra"
På indgangene er X.V.-Colour "automatisk
Billede indstil her har jeg valgt "normal", men "biograf" kan snilt anvendes i særlige situationer.
                                                                               Smile  
Kontrast indstilling på 40, er nærmest direkte skadeligt ved et helt nyt plasmatv. Du udsætter tv'et for langt større risiko, i forhold til retention og dermed burn in.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2012 kl. 20:31
Det var også derfor jeg henviste til flatpanelsSmile...Billedindstillingen " normal " er heller ikke for god. ...
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
javilha Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-April-2012
Sted: kbh
Status: Offline
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér javilha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2012 kl. 21:08
Her kan jeg da så lige tilføje, at min indstillinger er lavere end standard indstillingen fra fabrikken. Der er på intet tidpunkt øget noget, tværtimod. Og der har ikke været noget overhovedet. Alt er den skønneste orden. Så lav nu ikke dommedags profetier ud af det. Big smile Hvis jeg resetter tv'et, kommer der meget mere lys og farve på. Smile
 
 
Kan da lige sige, at de 36 i forhold til mine 40, er da ikke stor og mit er som sagt dæmpet i forhold til standard. Smile


Redigeret af javilha - 05-Juli-2012 kl. 21:17
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xcardman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2012 kl. 21:14
tag nu bare de indstillinger fra  flatpanels
så er du også sikker at skærmen rykker en smule hele tiden
ikke noget du ser, men er livs vigtig for et nyt panel

kan ikke lige huske hvad der hedder, noget med obi et og andet skal være slået til
det er den vist ikke i THX
håber en anden lige kan huske det

men kontrast på 40 og normal i de første 200 timer, aldrig i livet
godt nok heller ikke når det har kørt 10000 timer




Redigeret af xcardman - 05-Juli-2012 kl. 21:16
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2012 kl. 21:16
Det hedder ORBITER
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xcardman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2012 kl. 21:17
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det hedder ORBITER

tak netop og den skal være slået til
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2012 kl. 21:38
Oprindeligt skrevet af javilha javilha skrev:

Her kan jeg da så lige tilføje, at min indstillinger er lavere end standard indstillingen fra fabrikken. Der er på intet tidpunkt øget noget, tværtimod. Og der har ikke været noget overhovedet. Alt er den skønneste orden. Så lav nu ikke dommedags profetier ud af det. Big smile Hvis jeg resetter tv'et, kommer der meget mere lys og farve på. Smile
 
 
Kan da lige sige, at de 36 i forhold til mine 40, er da ikke stor og mit er som sagt dæmpet i forhold til standard. Smile
Du bruger ikke optimale indstillinger, hvis det er et korrekt billede du ønsker. En kontrast på 40, er også uhensigtsmæssigt, hvis burn in risiko skal minimeres.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu