recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Stofa digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stofa HD-dekoder og HDMI kompatible TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStofa HD-dekoder og HDMI kompatible TV

 Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 9 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 30-November-2005
Status: Offline
Point: 2048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2007 kl. 22:31

Producent/Modelnummer: 

Sony KDL-S40A11E

Din fejlbeskrivelse:

Der er ingen lyd via HDMI uanset lydprofil, men fint billede.

Component: Både lyd og billede er fint.

Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2007 kl. 12:48
Kunne vi ikke lige indføre denne regel: Inden man rapporter en fejl skal man have testet alle HDMI lyd indstillinger (A-D) og checket samsung boksen ikke står til digital surround lyd hvis ens fjernsyn ikke understøtte dette. (Understøtter det tilsluttede TV ikke Dolby Digital, vælg da PCM for at udsende lyden via HDMI) Se vejledningen på http://www.stofa.dk/showpage.php?mid=265 - side 28 (side 33 i pdf'en) - Jeg har set flere her i forummet hvor disse småting har løst lyd problemerne.

Desuden har mange producenter en mulighed for software upgrade af fjernsynet - jeg har 2 kammerater med Phillips hvor det har løst deres HDMI problemer. Jeg vender tilbage med listen og andre fjernsyn jeg kender til - jeg tror jeg fremover tager min Samsung boks med rundt når jeg er på besøg hos folk

Producent/Modelnummer: Samsung: LEXXF71 serien

Fejlbeskrivelse: Ingen fejl at melde

Audio indstillinger: Audio A - PCM



Redigeret af Mike S. - 28-Januar-2007 kl. 14:31
Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2007 kl. 12:49
Oprindeligt skrevet af TheBig.... TheBig.... skrev:


Jeg kan meddele at Hitachi 42PD6600 IKKE virker med lyden over HDMI, eller anden tilslutning, sammen med Samsung HD Dekoderen fra Stofa.

Virker slet ingenting på det?
Til top
kenneth4200 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 396
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2007 kl. 13:13

Mike S. >>>

Tilføjet til listen.

Det med at man kan opdater sit tv, det kan jeg ikke på mit billige tv, det er kun på de dyre tv, de har gjort det muligt at man kan opdater, så derfor tror jeg heller ALDIG at samsung får fixet HDMIporten, da fejlen måske ligger hos philips, i deres driver på HDMI porten.

Men har klaget til philips, og de siger igen og som altid at det er samsung´s boks der er noget galt med.

Men hvordan kan det så være at de udsender updates til deres tv, som så løser problemmet med samsung hd boksen ?

Det hænger ikke sammen..

De burte have lavet det sådan så alle tv kunne opdateres.

I stedet for det kun er de dyre tv til 15 - 20.000 kr...

 

Til top
TheBig.... Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 204
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2007 kl. 13:40
Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

Oprindeligt skrevet af TheBig.... TheBig.... skrev:


Jeg kan meddele at Hitachi 42PD6600 IKKE virker med lyden over HDMI, eller anden tilslutning, sammen med Samsung HD Dekoderen fra Stofa.

Virker slet ingenting på det?

Nej, der er ingen lyd, kun billede, har prøvet med alle tilslutninger og indstillinger både på tv og dekoder, tvet er røget retur, kigger efter ny model (Panasonic) håber det vil virke.  

Til top
Mollerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 566
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2007 kl. 13:45
Du skaikke købe et Panasonic PV60 det virker heller ikke med HDMI lyd.
Til top
TheBig.... Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 204
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2007 kl. 14:03

Jeg kan kun stille mig selv det  hvordan Stofa kan sælge en Samsung Dekoder der ikke virker på HDMI med lyd til en masse tv der sælges, hvad glæde har man af et tv og skal modtage HDTV og HDMIen ikke virker.

Man burde rejse sagen hos forbrugerrådet, dette kan ikke være lovligt.

Har kig på Panasonics nye model TH-42PX77U eller TH-42PX75U hvis den heller ikke kommer til at virke, så  

Til top
kenneth4200 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 396
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2007 kl. 14:22

TheBig.... >>>

Hvis du nu køber et samsung tv, så er jeg næsten sikker på det virker

Hvis ikke har samsung et problem :)

Men der er ikke så meget af gøre, håber de stadig arbejder på en løsning, men tiden går og der sker ingen ting, så måske der ikke sker mere ved dette problem ?

Lad mig sige det sådan, jeg vil ikke give min HD dekoder tilbage, bare fordi HDMI porten ikke virker, det er den for god til hehe.

Men forventer at det bliver lavet, så det virker 100 %...

Men ikke noget vi kan bestemme..

Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2007 kl. 14:28
øhhh TheBig... En masse TV? Der er hvis lige 3-4 stykker indtil videre og desuden gjorde fyren i butikken en masse ud af at fortælle mig de anbefalede Component tilslutning da der kunne være problemer med HDMI.

Så vidt jeg kan se og har hørt så er det vist også kun "ældre" typer fjernsyn der har problemerne. HDMI standarden var ikke så 100% standardiseret i starten - der var timing problemer som man også ser det lige nu med visse typer fjernsyn sammen med PS3, nogle fjernsyn forventer HDCP handshaket oftere end andre etc. Det kunne være vi skal prøve at tilføje fjernsynets produktions dato på vores rapporter - de fleste har det stemplet ved stregkoden/serie nummeret på bagsiden.

Nå ja når man rapportere at et fjernsyn virker skulle man måske også skrive hvilke HDMI audio indstilling man bruger og det mec PCM/Digital - sådan:

Producent/Modelnummer: Samsung: LEXXF71 serien

Fejlbeskrivelse: Ingen fejl at melde

Audio indstillinger: Audio A - PCM


Redigeret af Mike S. - 28-Januar-2007 kl. 14:32
Til top
agger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2007 kl. 15:06

hej mike s

er der der ikke problem med philips pf9731 også og den er da ikke gammel ?????

hilsen agger

Til top
TheBig.... Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 204
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2007 kl. 16:38
Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

øhhh TheBig... En masse TV? Der er hvis lige 3-4 stykker indtil videre og desuden gjorde fyren i butikken en masse ud af at fortælle mig de anbefalede Component tilslutning da der kunne være problemer med HDMI.

Så vidt jeg kan se og har hørt så er det vist også kun "ældre" typer fjernsyn der har problemerne. HDMI standarden var ikke så 100% standardiseret i starten - der var timing problemer som man også ser det lige nu med visse typer fjernsyn sammen med PS3, nogle fjernsyn forventer HDCP handshaket oftere end andre etc. Det kunne være vi skal prøve at tilføje fjernsynets produktions dato på vores rapporter - de fleste har det stemplet ved stregkoden/serie nummeret på bagsiden.

Nå ja når man rapportere at et fjernsyn virker skulle man måske også skrive hvilke HDMI audio indstilling man bruger og det mec PCM/Digital - sådan:

Producent/Modelnummer: Samsung: LEXXF71 serien

Fejlbeskrivelse: Ingen fejl at melde

Audio indstillinger: Audio A - PCM

Det er ikke kun 3-4 stykker, der er rigtig mange forskellige mærker og både LCD og Plasma, det har været fremme i over et ½ år, at der er problemer, det er ikke kun dem i dette forum der ikke virker. Det gør det ikke bedre at Stofa er klar over problemet, og stadig sælger en dekoder der ikke virker 100%  

Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2007 kl. 17:14
agger: Så vidt jeg ved så virker det fjernsyn da? Men jeg er ikke 100% sikker - men jeg mener jeg så det køre hos Fona i Aalborg med StofaXtra dekoderen på dernede. Men alle de Phillips jeg har rodet med har vi fået det til at virke med. Hvilken software version har dit fjernsyn lige pt?

The Bigg - de lover hvis ikke man kan bruge HDMI og det åbne spørgsmål er jo om det er fjernsynet eller samsung boksen der giver problemer - måske nogle af dem der har problemer kan prøve at teste med en DVD med HDMI eller noget andet HDMI udstyr - gerne noget hvor producenten af afspilleren er forskellig fra tv producenten.

Stofa er vel netop klar over problemet og anbefaler jo vel netop derfor kun component, det er ihvertifald hvad jeg hører fra dem jeg kender derinde.


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu