recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tastaturtoner ved MitID.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tastaturtoner ved MitID.

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Tastaturtoner ved MitID.
    Sendt: 27-Juli-2023 kl. 20:36
Hej.
Når jeg bruger MitID på telefonen er der nogle ret høje tastaturtoner. Men jeg kan ikke finde nogen steder hvor jeg kan slå det fra. Der er ikke tastaturlyd på når jeg skriver sms f.eks.

Nogen, der har prøvet det og har fundet ud af at slå det fra?
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2023 kl. 07:40
Har du prøvet at sætte telefonen på lydløs, eventuelt slå tastaturlyde fra?

Flemming


Redigeret af fltk - 28-Juli-2023 kl. 07:41
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2023 kl. 07:50
Det giver jo ingen mening at skulle sætte telefonen på lydløs. Indstillinger for tastaturtoner har jeg selvfølgeligt tjekket og den står til "ingen".

Prøvede lige at sætte telefonen på lydløs og logge ind med MitID - det virker faktisk hvad angår tastaturtonerne i MitId når man skriver sin adgangskode. Men det giver jo ingen mening at man skal sætte telefonen på lydløs, hver gang man skal bruge sit MitID.   Confused
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2023 kl. 08:05
Brug fingeraftryk, eller ansigt som id i stedet for kode - så siger den ikke noget.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2023 kl. 08:12
Som udgangspunkt vil jeg hellere bare bruge koden.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2023 kl. 08:22
Fordi du helst vil gøre det mest besværlige?

Appen er sådan at der er toner på, når du taster, det kan du ikke lave om på.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2023 kl. 08:27
Nå, det er fordi MitID app'en er lavet sådan? Det er da mærkeligt at man ikke selv kan vælge om der skal være tastaturtoner på. Altså for mig synes jeg det er lige så nemt at skrive en adgangskode - det har jeg det fint med. Det synes jeg ikke er mere besværligt end ansigtsgenkendelse. Men det er heller ikke så meget det - jeg synes det er principielt mærkeligt at man ikke selv kan vælge om der skal være tastaturtoner på.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2023 kl. 09:30
FaceID eller finger aflæser så gør man livet nemt for sig selv.

Hvordan kan man syntes det er lige så nemt med 4 indtastninger.

At så få syntes noget ænder ændrer nok ikke udviklingen.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2023 kl. 09:41
Hvad mener du med 4 indtastninger, der er da kun én. Det er som sagt heller ikke så meget det - det er bare principielt mærkeligt at de laver app'en så man ikke selv kan vælge om man vil have tastatur toner eller ej. Men jeg har fået svar på mit spørgsmål, så jeg ved hvorfor nu, men jeg har lov til at synes at det er mærkeligt at det er sådan.  Smile
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2023 kl. 09:55
Tror folk forveksler kode til at åbne for MitID app, og kode der skrives i feltet på Netbank for at omstille til godkendelse på MitID.

Det er helt rigtigt at bruge ansigt eller finger ID, hvad tlf nu tilbyder, for at åbne MitID appen. 

Men på Netbank skal koden skrives hver gang.

Argh! Er det kun MitID appen du bøvler med at taste koden, så se at få finger eller ansigt ID slået til, det er det eneste rigtige Wink


Redigeret af Munch - 28-Juli-2023 kl. 10:00
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2023 kl. 10:02
Ja, det jeg tænker på er på mobilen, ikke i netbank (altså jeg bruger computer til netbank).
Jeg er ikke interesseret i ansigts ID, jeg var interesseret i hvorfor der er tastaturtoner, i MitID.  Smile
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2023 kl. 10:06
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Ja, det jeg tænker på er på mobilen, ikke i netbank (altså jeg bruger computer til netbank).
Jeg er ikke interesseret i ansigts ID, jeg var interesseret i hvorfor der er tastaturtoner, i MitID.  Smile
Ja det kan jeg ikke hjælpe dig med, da jeg har kørt med ansigts ID fra start. Benytter iøvrigt også ansigts ID til “Min Læge”, “Medicinkortet”, “Sundhedskortet” m.fl. Livet er for kort til at huske koder Wink

Og iøvrigt kan koder hackes, det kan ansigts ID ikke.


Redigeret af Munch - 28-Juli-2023 kl. 10:09
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu