recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tastaturtoner ved MitID.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tastaturtoner ved MitID.

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2023 kl. 10:30
Ja koder er lidt "gammeldags" og usikkert.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2023 kl. 14:05
Koden til dit MitID er der uanset om du bruger biometri eller ej, så den er hverken mere eller mindre usikker.

Biometri gør bare, at du slipper for at skulle taste koden.
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2322
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2023 kl. 19:19
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Brug fingeraftryk, eller ansigt som id i stedet for kode - så siger den ikke noget.


Klaus

Kan man bruge fingeraftryk eller ansigtsgenkendelse til MitID hvis man ikke har slået det til som kode for at låse telefonen op? Jeg ville gerne slippe for koden, men er ikke i stand til at slå det til, da jeg ikke har kode af nogen art på min telefon.

Hvad har jeg overset?
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2023 kl. 22:06
Interessant nok spørgsmål. Ikke fordi jeg tror at jeg vil bruge ansigts id, men jeg har heller ikke kode på min telefon.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2023 kl. 22:23
Det er dejligt uden kode, for taber du din telefon, eller nogen stjæler den, kan enhver bruge den….

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2322
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2023 kl. 22:54
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Det er dejligt uden kode, for taber du din telefon, eller nogen stjæler den, kan enhver bruge den….

Klaus

Ja, men det er jo mit valg. Jeg har aldrig haft kode på en telefon og har aldrig tabt min telefon eller fået den stjålet. Jeg tror ikke jeg kender nogen der har været ude for det. 


Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4261
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2023 kl. 23:41
Jamen for søren da, man tænker slet ikke over det når ansigts ID arbejder på en iPhone. Dumt at ha fri adgang til hele dit liv der ligger på en tlf.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2023 kl. 01:46
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Det er dejligt uden kode, for taber du din telefon, eller nogen stjæler den, kan enhver bruge den….

Klaus

Ja, men det er jo mit valg. Jeg har aldrig haft kode på en telefon og har aldrig tabt min telefon eller fået den stjålet. Jeg tror ikke jeg kender nogen der har været ude for det. 



Har du heller aldrig fundet en mobil på gaden? Det har jeg - op til flere gange - kun én af dem, var der kode på. De er alle - (pånær én, som ikke havde noget batteri) kommet tilbage til retmæssige ejere - mobilossen uden batteri, var ejer ikke interesseret i at få igen... Vi snakkede da sammen en gang, men han kom aldrig efter den. Med et lånt batteri, fik jeg lidt numre ud af den, og prøvede at ringe fra den.
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2322
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2023 kl. 07:22
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:


Har du heller aldrig fundet en mobil på gaden? Det har jeg - op til flere gange - kun én af dem, var der kode på. De er alle - (pånær én, som ikke havde noget batteri) kommet tilbage til retmæssige ejere - mobilossen uden batteri, var ejer ikke interesseret i at få igen... Vi snakkede da sammen en gang, men han kom aldrig efter den. Med et lånt batteri, fik jeg lidt numre ud af den, og prøvede at ringe fra den.

Nej, aldrig.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2023 kl. 08:36
Jeg må sige at jeg har den samme oplevelse som kaizer. Har én gang for mange år siden glemt min bærbare computer i en langturs bus, men fik den heldigvis tilbage (har heller aldrig haft kode på min computer). Mobiltelefon har jeg aldrig tabt eller mistet og har heller aldrig set nogen, der var tabt el.lign. Tror måske det handler om at passe almindeligt godt på sine ting. Selvfølgeligt kan man aldrig sige aldrig - men jeg fik min første mobil hhv. computer i midt 90'erne / lidt over midt 90'erne, så det er da en pænt god statistik.  Smile
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2023 kl. 08:49
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Jeg må sige at jeg har den samme oplevelse som kaizer. Har én gang for mange år siden glemt min bærbare computer i en langturs bus, men fik den heldigvis tilbage (har heller aldrig haft kode på min computer). Mobiltelefon har jeg aldrig tabt eller mistet og har heller aldrig set nogen, der var tabt el.lign. Tror måske det handler om at passe almindeligt godt på sine ting. Selvfølgeligt kan man aldrig sige aldrig - men jeg fik min første mobil hhv. computer i midt 90'erne / lidt over midt 90'erne, så det er da en pænt god statistik.  Smile

Det var nu nemt at få dem afleveret, da der var diverse betalingskort i etuiet... Så var det bare at smide skidtet ind til det pengeinstitut, som havde udstedt kortet! Den ene af telefonerne, der ringede ejeren til den - jeg tog den - du ved godt hvad jeg mener!LOL Og der blev aftalt tid og sted. Så var dén skid slået!!
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2023 kl. 10:29
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:


Har du heller aldrig fundet en mobil på gaden? Det har jeg - op til flere gange - kun én af dem, var der kode på. De er alle - (pånær én, som ikke havde noget batteri) kommet tilbage til retmæssige ejere - mobilossen uden batteri, var ejer ikke interesseret i at få igen... Vi snakkede da sammen en gang, men han kom aldrig efter den. Med et lånt batteri, fik jeg lidt numre ud af den, og prøvede at ringe fra den.

Nej, aldrig.
Jeg har fundet en enkelt for et par år siden, også uden kode. 
Men ejer havde spærret nummeret/SIM kort, så kunne ikke ringe fra den.
Men telefonbog i den have MOR indkodet - så hende ringede jeg til, og fik hende til at kontakte sønnen. Wink
Mvh. JørgenT
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu