recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tastaturtoner ved MitID.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tastaturtoner ved MitID.

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2023 kl. 14:37
Jer der får en QR kode på telefonen, prøv at vælge mobilt websted, tror jeg det hedder på Android. 

Venlig hilsen
KB
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2322
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2023 kl. 14:46
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Jer der får en QR kode på telefonen, prøv at vælge mobilt websted, tror jeg det hedder på Android. 


Ja, men det virker helt tilfældigt når det sker. Jeg afbrød godkendelsen og startede igen på samme side. Så virkede det.
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 264
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2023 kl. 14:52
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Jer der får en QR kode på telefonen, prøv at vælge mobilt websted, tror jeg det hedder på Android. 

Som standart vil Chrome på en Android-mobil være indstillet til brug med mobil.
En anden indstilling af browser kræver, at man aktivt vælger en ændring, men det er der nok nogen, der gør - måske uden at forstå konsekvenserne.
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2322
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2023 kl. 15:35
Oprindeligt skrevet af Erik K Erik K skrev:

Du kom mig i forkøbet..
Prøv at åbne en side, hvor du skal bruge MitID for at logge på - f.eks. netbank eller Skat, evt. på en PC. Her indtaster du brugernavn og åbner så MitID-appen på telefonen. Så vidt jeg husker, får man første gang man vil bruge biometri en valgmulighed i dette trin, hvor man kan vælge biometri. Sådan husker jeg det, men er ikke sikker.

Jeg får ikke mulighed for at tilgå indstillinger hvis jeg skal logge ind et sted med MitID.

Eboks.dk - log på privat - log på hos Digital Post på e-boks - skriver mit bruger ID - trykker fortsæt. Trykker nu på åbn MitID app. Så åbnes mitID applikationen og jeg taster min kode. Slider til højre for godkend. Bliver godkendt, mitID applikationen lukkes og jeg er nu logget ind på e-boks.

På intet tidspunkt kan jeg tilgå indstillingerne. 

Jeg har også prøvet at undlade at trykke på Åbn MitID app, og åbne den manuelt. Her kan jeg godt gå ind i indstillingerme, men det ændrer ikke noget.

Jeg har skrevet med MitID support.

Han starter med at skrive, at jeg måske har mere end en bruger på MitID, og at det derfor er slået fra. Jeg er den eneste bruger på mit MitID. 

 Herefter fik jeg en guide, hvor der står:

  • Åben MitID appen
  • Tryk på tandhjulet i venstre hjørne
  • Vælg "Godkend med biometri"
  • Indtast din PIN-kode
  • Registrer biometri.
Bemærk pkt. 3…. Jeg havde givet ham besked på at jeg ikke kunne vælge Godkend med biometri. 
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 264
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2023 kl. 23:53
Din OnePlus er så ny og med android 13, at det næsten ikke kan være den, der er skyld i, at det ikke virker.
Det er jo gætteri med løsninger, når man ikke selv sidder med telefonen, men jeg prøver næste gæt:

Er MitID-appen opdateret til nyeste version, ellers prøv en opdatering. Nyeste version er 3.1.1
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2322
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2023 kl. 04:35
Oprindeligt skrevet af Erik K Erik K skrev:

Din OnePlus er så ny og med android 13, at det næsten ikke kan være den, der er skyld i, at det ikke virker.
Det er jo gætteri med løsninger, når man ikke selv sidder med telefonen, men jeg prøver næste gæt:

Er MitID-appen opdateret til nyeste version, ellers prøv en opdatering. Nyeste version er 3.1.1

Den er opdateret til 3.1.1
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 264
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2023 kl. 13:53
Prøv at rydde cache i appen
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2322
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2023 kl. 15:06
Oprindeligt skrevet af Erik K Erik K skrev:

Prøv at rydde cache i appen

Er gjort; ingen forskel.

Lidt mere kommunikation med deres support.

Igen beder de mig om at slå Godkend med biometri til. Det er som om jeg taler for døve ører, for jeg har nu gjort opmærksom på at det ikke er muligt 3-4 gange.
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 264
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2023 kl. 17:21
For at sikre at der ikke ved en fejl er oprettet to brugere af MitID-appen på din telefon, så prøv at logge ind på mitid.dk.
Under Identifikationsmidler kan du klikke på SE og så se de enheder, der er aktiveret.
Din OnePlus må kun være vist en gang og så kan der være tidligere telefoner og/eller en kodeviser.
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2322
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2023 kl. 17:24
Oprindeligt skrevet af Erik K Erik K skrev:

For at sikre at der ikke ved en fejl er oprettet to brugere af MitID-appen på din telefon, så prøv at logge ind på mitid.dk.
Under Identifikationsmidler kan du klikke på SE og så se de enheder, der er aktiveret.
Din OnePlus må kun være vist en gang og så kan der være tidligere telefoner og/eller en kodeviser.

Ja, der er to aktive identifikationsmidler - min OnePlus og min iPad.


Redigeret af kaizer - 21-August-2023 kl. 17:25
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 264
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2023 kl. 18:20
Hvis din iPad ikke kan bruge biometri, så kan det måske være årsagen.

Har din iPad mulighed for biometri, så prøv evt. at ændre det på den - måske fingeraftryk, det er ligegyldigt, bare biometri kan aktiveres.
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2322
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2023 kl. 18:32
Oprindeligt skrevet af Erik K Erik K skrev:

Hvis din iPad ikke kan bruge biometri, så kan det måske være årsagen.

Har din iPad mulighed for biometri, så prøv evt. at ændre det på den - måske fingeraftryk, det er ligegyldigt, bare biometri kan aktiveres.

Jeg kan godt få det til at virke nu på telefonen med fingeraftryk. Så snart jeg havde indstillet fingeraftryk var Godkend med biometri sort, og jeg kunne slå det til. Det virker stadig ikke med ansigt.

Tilgår jeg mitID indstillingerne på iPad, er der en lille hængelås ud for Godkend med biometri og trykker jeg på teksten skrives der "ikke muligt" eller lign. Om det skyldes at jeg ikke har aktiveret fingeraftryk, ved jeg ikke. Måske den ikke har  det.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu