recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TDC Selector HD - Generel debat
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTDC Selector HD - Generel debat

 Besvar Besvar Side  <1234 148>
Forfatter
Besked
allando Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 380
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2006 kl. 21:06

Oprindeligt skrevet af Abolsen Abolsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Ofte - er som jeg oplever C-more HD, næsten alle film. Men trailere er ofte i HD. Jeg må så erkende at jeg ikke ser alle film på C-more, men hver gang jeg har zappet over til kanalen, har det ikke været HD


Jeg har endnu ikke set en film på C More HD der ikke var i HD.

Hvordan kan der være så forskellig opfattelse?

Til top
Irgens Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 11-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2006 kl. 21:33
Oprindeligt skrevet af sge_tdc sge_tdc skrev:

Oprindeligt skrevet af HighDef HighDef skrev:

Til TDC

Hvornår kan vi der ikke har HD-selectoren forvente, at et færdigt produkt bliver sendt ud i handlen?

Snakker vi dage, måneder eller måske endda år?

Jeg ønsker ikke en eksakt dato, men nærmere en guideline til hvad vi skal regne med.

På forhånd tak for svar!

Hej HighDef,

Det kan jeg ikke endnu udtale mig om - Vi skulle meget gerne få et overblik over problemerne og løsningsmulighederne i løbet af de næste par uger. Jeg skal nok melde tilbage så snart jeg har mere konkret info.

Men sådan personligt vurderet snakker vi ihvert fald ikke år, men nok heller ikke dage. Mit gæt lige nu (og jeg understreger at det kun er et gæt) snakker vi nok et eller andet sted mellem 1-2 måneder.

-Steen

Hej Steen,

Os potentielle kunder mangler bare lige et tilbud fra jer indtil Sagem 81 er tilbage. Ved en midlertidig løsning og senere ombytning kan vi jo som kunder betaler nu og ikke først om 2-11 måndeder :-)

VH Jan

Venlig hilsen
Jan
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2006 kl. 21:36
Jeg fornemmer, at der en forskel i opfattelsen af HD. For mig er HD et meget detaljeret billede, som nærmest er 3D-agtig. Jeg kan også sige det på en anden måde, det jeg har set på C-More - ud over trailerne - er på ingen måde med en bedre billedkvalitet end det man ser på øvrige digitale kanaler via Selectoren. Nærmere kan jeg nok ikke komme.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
allando Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 380
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2006 kl. 21:56

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg fornemmer, at der en forskel i opfattelsen af HD. For mig er HD et meget detaljeret billede, som nærmest er 3D-agtig. Jeg kan også sige det på en anden måde, det jeg har set på C-More - ud over trailerne - er på ingen måde med en bedre billedkvalitet end det man ser på øvrige digitale kanaler via Selectoren. Nærmere kan jeg nok ikke komme.

Det lyder ikke godt. Så kan jeg ikke se formålet med HD selector. Er der andre der kan komme med deres erfaringer?

Til top
saturn Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 08-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2006 kl. 22:15

Det lyder ikke godt. Så kan jeg ikke se formålet med HD selector. Er der andre der kan komme med deres erfaringer?

[/QUOTE]
Til top
saturn Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 08-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2006 kl. 22:32

Jeg har for nylig set ”The Ternimal” og ”Blade Trinity”. Begge var uden tvivl send i HD og ikke en upscaling af SD.  Det er rigtigt at ikke alle film er i bedste kvalitet. Men jeg synes faktisk de fleste er ok. Især nyere film er tip top og uden tvivl en oplevelse i HD og bedre en DVD.

Prøv at få en HD demo på en projector. Jeg ved ikke om du bliver "blown away".... men jeg tror du bliver imponeret.

Til top
warp Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2006 kl. 22:04
Jeg har set 5th element i en HD udgave, det er altså bare en grum forskel fra en DVD eller værre...

Man spotter bedst den forbedrede kvalitet i HD ved stor scener hvor kameraet er zoomet ud og filmer f.eks byer, traffik, landskaber m.m. og specielt også når der er tekst på billedet, vil man nok kunne opdage at det står langt tydeligere end i dvd m.m.

Man kan diskutere om "The Terminal" er en bedre film pga. HD, men det var da en bedre oplevelse.. Ikke mindst en motivator til at se den ;)
Til top
Zaragon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 630
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2006 kl. 09:21

Hermed overføres lidt af den af admin bortcensurerede debat fra tråden "TDC Softwareproblemer" af 5/9 mellem kl. 16:20 - ca. 21:30

Forum: Digital TV
Emne: TDC Selector HD - Softwareproblemer
Besked fra: Ally

Oprindeligt skrevet af Zaragon Zaragon skrev:

..måske er den langsom, men ÆRLIG TALT, jeg kan godt forstå Don... det ER altså MEGET, MEGET længe vi har slidt håret af pga. langmodighed med denne boks... det er til at få lange.... øhhh... NEGLE.. af!!, fejl-fejl-fejl her og dér og allevegne, og det bli'r jo VED! -nogle ting rettes, andre nye fejl kommer til... og imens sidder man så her med een kanal i HD, der ovenikøbet (ikke TDC's fejl) p.t. nu kun sender 2 film pr. aften.. (i går ventede jeg forgæves på ROME, som ellers var annonceret i Canal-bladet til kl. 20:05)... det er jo helt ad Hækkenfelt til det her... Jeg kaster også snart håndklædet i ringen - tålmodighed er en dyd, men alting får en ende.. og en regnorm, den har to (ref.: Shu-bi-dua). Jeg synes, TDC burde ta' Sagem (som de nu bebrejder), ALVORLIGT I SKOLE, og TILBAGEKALDE alle boksene, og viderereturnere dem til Sagem! ...så må vi vente min. ½ år, og så håbe at TDC har fundet en bedre leverandør... jaja - nu står jeg så til tæv og til skue, men det er et frit land (endnu), og det er så altså just my 2-cents for now....


Du får ikke tæv af mig Jeg er totalt enig. Jeg har opgivet, og har for 2-3 uger siden (lige før brevet blev annonceret) returneret boksen. Jeg venter blot på mine penge.

Jeg skal da have en selector igen en dag, men IKKE 81-boksen i dens nuværende form... hverken hardwaremæssigt eller softwaremæssigt. Den har jeg mistet al tillid til. Fandeme om jeg vil have den grimme madkasse indenfor dørene igen! Så hellere undvære. Optimalt for mig vil være, hvis TDC finder en anden, og mere troværdig, leverandør til deres Selectorer. Hvis Sagem kommer med en "ICAD91", der er designet til det moderne højteknologiske hjem, og som vel at mærke er gennemtestet, og ikke har den nuværendes begrænsninger (f.eks. RGB/HDMI problematikken), så er jeg klar. Ikke før.

Hele denne sag er kedelig for TDC og Sagem, og ikke mindst for os forbrugere, der i god tro købte boksen. TDC har fået pluspoint fra mig for deres aktivitet herinde, men mange minuspoint for deres generelle håndtering af sagen. Men jeg har da lært en masse TDC-ansatte at kende igennem de sidste par måneder

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2006 kl. 13:26
På en tysk hjemmeside fremgår det, at Philips er på vej med en HDTV "Selector" (DCR9000). Den kommer den til at koste 309 Euro. Om den kan erstatte Sagem 81, kunne jeg ikke afgøre udfra de tekniske detaljer der er tilgængelige (viaacces?) Er der nogen der har kendskab til den  nævnte model?
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bendix Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2006 kl. 13:29

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

På en tysk hjemmeside fremgår det, at Philips er på vej med en HDTV "Selector" (DCR9000). Den kommer den til at koste 309 Euro. Om den kan erstatte Sagem 81, kunne jeg ikke afgøre udfra de tekniske detaljer der er tilgængelige (viaacces?) Er der nogen der har kendskab til den  nævnte model?

Jeg har også luret lidt på den, den burde kunne virke den har da de rigtige specs. Jeg har spurgt en som er på IFA messen om han kunne høre nærmere om den..

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2006 kl. 13:31
Hej Bendix, det lyder spændende, er du hurtig til at melde tilbage??
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Zaragon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 630
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2006 kl. 13:45
...også jeg har luret en del på den nye Philips-boks... der er kun een ting, som jeg er usikker på: Har den CA-modul-indgange? Dens satellit-søstermodel har, men jeg har ikke set noget om dette, når man læser specs på kabel-modellen...
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 148>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu