recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Youseeboksen i Kontant tirsdag aften
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketYouseeboksen i Kontant tirsdag aften

 Besvar Besvar Side  <1 17181920>
Forfatter
Besked
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2009 kl. 16:48

avh

Men selvom det skyldes kabling eller andre ting, det er vel YouSee's skyld, jeg mener YouSee har vel overtaget ALT vedrørende service _____   At jeg så mener problemerne alene ligger i MPEG4 formatet, er ris til min egen ____

Til top
Anders2400 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-December-2008
Status: Offline
Point: 127
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2009 kl. 18:09

"Se bare alt den ballade der var omkring den manglende zoom funktion og generelt set den manglende forståelse blandt bruger for hele aspekt ratio spørgsmålet. Mange fatter det slet ikke."

Sidste punktum specielt er manglende respekt og forståelse for andres opfattelse. I øvrig var zoom funktionen lavet for meget, meget længe siden, så det har sikker ikke være et væsentligt klagepunkt.
Bemærk venligst at jeg ikke er uenig i din kritik af udsendelsen. Slet ikke. Kun af den bedrevidende "tone" du anlægger. Det er jo ikke første gang, at du udtrykker dig om zoom.

[/QUOTE]

Ja, jeg er i hvert fald ude af den her tråd, da jeg blot ser mig som almindelig forbruger med lidt teknisk interesse. Så jeg 'tør' ikke komme med flere indlæg i denne tråd, da jeg ikke er sikker på jeg kan opfylde nedenstående krav:

1. Tale og skrive fejlfrit dansk
2. Have nok teknisk indsigt til at kunne udtale mig
3. Have en studenterhue, der strammer tilstrækkeligt
4. Være overvejende enig med Kandersen

Jeg mener, at det er ok at sende en bruger på 'sommerferie'. Men når man derefter kommenterer brugerens indlæg med ord som 'Vrøvl' og vedkommende ikke længere har mulighed for at tage til genmæle, ja så mener jeg ikke det er helt fair.

Panasonic TH-42PX80EA - AirTies 7310 - Onkyo TX-SR608 - Sony PlayStation 3 250GB - Logitech Harmony One - ASUS K53SM-SX164V - Fibia 100/100 Mbit
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2009 kl. 18:35
Oprindeligt skrevet af Anders2400 Anders2400 skrev:

"Se bare alt den ballade der var omkring den manglende zoom funktion og generelt set den manglende forståelse blandt bruger for hele aspekt ratio spørgsmålet. Mange fatter det slet ikke."

Sidste punktum specielt er manglende respekt og forståelse for andres opfattelse. I øvrig var zoom funktionen lavet for meget, meget længe siden, så det har sikker ikke være et væsentligt klagepunkt.
Bemærk venligst at jeg ikke er uenig i din kritik af udsendelsen. Slet ikke. Kun af den bedrevidende "tone" du anlægger. Det er jo ikke første gang, at du udtrykker dig om zoom.

Ja, jeg er i hvert fald ude af den her tråd, da jeg blot ser mig som almindelig forbruger med lidt teknisk interesse. Så jeg 'tør' ikke komme med flere indlæg i denne tråd, da jeg ikke er sikker på jeg kan opfylde nedenstående krav:

1. Tale og skrive fejlfrit dansk
2. Have nok teknisk indsigt til at kunne udtale mig
3. Have en studenterhue, der strammer tilstrækkeligt
4. Være overvejende enig med Kandersen

Jeg mener, at det er ok at sende en bruger på 'sommerferie'. Men når man derefter kommenterer brugerens indlæg med ord som 'Vrøvl' og vedkommende ikke længere har mulighed for at tage til genmæle, ja så mener jeg ikke det er helt fair.

[/QUOTE]

Så må du også være fair. Jeg nægter at tro på, at Kandersen havde fået besked på, at brugeren var sendt på "ferie", inden Kandersen svarede. Der er kun nogle ganske få min. mellem det omtalte ferieindlæg og Kandersens indlæg.
Mange af os har prøvet at svare på et indlæg, for så at opdage, at vi er blevet overhalet af en andet. Deltag du ganske roligt.

Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2009 kl. 19:17

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:


Sidste punktum specielt er manglende respekt og forståelse for andres opfattelse.

Det må altså unægteligt være fordi du vælger at læse det sådan. Det er en klar konstatering af, hvad det var der skete. Mange fattede, (eller forstod om du vil) ikke, at de havde sorte bjælker rundt om deres billede og at de ikke kunne få det til at fylde hele skærmen. Du var da selv med i debatterne såvidt jeg husker.

Jeg har umådeligt svært ved at se, hvad det har med respekt og manglende forståelse at gøre.

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:


I øvrig var zoom funktionen lavet for meget, meget længe siden, så det har sikker ikke være et væsentligt klagepunkt.

Når det har været klagepunkter her, så har det nok også hos Kontanten.


Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:


Kun af den bedrevidende "tone" du anlægger. Det er jo ikke første gang, at du udtrykker dig om zoom.

Bedrevidne??? Skal jeg ligefrem hive eksempler frem fra folk der ikke forstod det?

 

Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2009 kl. 19:31
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:


Sidste punktum specielt er manglende respekt og forståelse for andres opfattelse.

Det må altså unægteligt være fordi du vælger at læse det sådan. Det er en klar konstatering af, hvad det var der skete. Mange fattede, (eller forstod om du vil) ikke, at de havde sorte bjælker rundt om deres billede og at de ikke kunne få det til at fylde hele skærmen. Du var da selv med i debatterne såvidt jeg husker.

Jeg har umådeligt svært ved at se, hvad det har med respekt og manglende forståelse at gøre.

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:


I øvrig var zoom funktionen lavet for meget, meget længe siden, så det har sikker ikke være et væsentligt klagepunkt.

Når det har været klagepunkter her, så har det nok også hos Kontanten.


Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:


Kun af den bedrevidende "tone" du anlægger. Det er jo ikke første gang, at du udtrykker dig om zoom.

Bedrevidne??? Skal jeg ligefrem hive eksempler frem fra folk der ikke forstod det?

 

Et sidste indspark:
Som jeg husker det, gik lang de fleste ønsker om zoom på, at hele skærmen kunne fyldes ud. En del - mener du var blandt dem - mente, at man ikke skulle kunne gøre billedet bredt. Det ville give et forkert billede. Derfor var der en del "religionskrige" omkring emnet.
Mange af vi - i mange af jeres øjne - lidt mærkelige væsener, der godt ville acceptere en forvrængning af billedet, ønskede en zoomfunktion. Som jeg tidligere har nævnt kunne de tidligere bokse anvende zoom, så derfor var vi jo blevet forvendt. Naturligvis ikke en fejl, men en mangel, som mange nok opfattede som en fejl. Det blev dog udbedret LÆÆÆÆÆNGE inden kontant. Håber selvfølgelig, at jeg har misforstået din atitude.

Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2009 kl. 19:37
Oprindeligt skrevet af Anders2400 Anders2400 skrev:

1. Tale og skrive fejlfrit dansk

Jeg skrev altså, "Læse og forstå"

Oprindeligt skrevet af Anders2400 Anders2400 skrev:

2. Have nok teknisk indsigt til at kunne udtale mig

Det er altid en god ide, at man har kendskab til det man taler om, specielt hvis man giver udtryk for fakta. Der er omvendt en enorm stor risiko for, at man få skrevet noget forkert, hvis man ikke har kendskab til det. Det er set indtil flere gange. Og det var det (for nu at blive i det du hentyder til), som mrtex havde meget store problemer med at forstå. 

Oprindeligt skrevet af Anders2400 Anders2400 skrev:

3. Have en studenterhue, der strammer tilstrækkeligt

Jeg vejer af princip ikke folk efter deres studenterhue. Men engang imellem kan man godt få den fornemmelse, at der er nogen hvorpå huen virker som den den strammer så voldsomt meget, så det kan give vedkommende problemer med at fokuser og holde sig til emnet. Det kan sagtens samlignes med en meget slem hovedpine.

Oprindeligt skrevet af Anders2400 Anders2400 skrev:

4. Være overvejende enig med Kandersen

Det ville dælme være rart (for mig) hvis alle var enige med mig. Jeg tror bare det på længere sigt vil blive kedeligt, da jeg ligesom andre også har behov for at lære og få fortalt noget nyt. Og hvem skulle dog kunne det så?

Oprindeligt skrevet af Anders2400 Anders2400 skrev:

Jeg mener, at det er ok at sende en bruger på 'sommerferie'. Men når man derefter kommenterer brugerens indlæg med ord som 'Vrøvl' og vedkommende ikke længere har mulighed for at tage til genmæle, ja så mener jeg ikke det er helt fair.

Skal jeg virkelig kommenterer det her?

 

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2009 kl. 19:39

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Håber selvfølgelig, at jeg har misforstået din atitude.

Det må du have gjort, for der var såmænd intet ondt eller nedladende ment i det.

 

Til top
Anders2400 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-December-2008
Status: Offline
Point: 127
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2009 kl. 19:58

 

[/QUOTE]

Skal jeg virkelig kommenterer det her?

[/QUOTE]

Nej, behøver du ikke. Jeg trækker mine ord tilbage (selvom det vist kun er politikere der kan gøre det) Jeg kan godt se at dine svar på indlæggene kom på kort tid efter mrtek blev sendt på sommerferie.

Iøvrigt så var den med hovedpinen ret underholdende



Redigeret af Anders2400 - 19-Marts-2009 kl. 19:58
Panasonic TH-42PX80EA - AirTies 7310 - Onkyo TX-SR608 - Sony PlayStation 3 250GB - Logitech Harmony One - ASUS K53SM-SX164V - Fibia 100/100 Mbit
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2009 kl. 10:54
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

 Næææ, men jeg kender da et par stykker som har kylet den sensationelle Samsung-boks tilbage og er gået over til Canal Digital...

Det blev simpelthen for meget for dem

Hmmm, et produkt skal virke UPÅKLAGELIGT fra starten, uanset om der er tale om en HD-boks, en BD-afspiller, en HDD-optager, en PC eller for den sags skyld en vaskemaskine! MIN mening!

Jeg har givet udtryk for MIN mening, men jeg har skam ikke noget imod at man er uenig med mig.

Det er ikke din mening, jeg tænker på. Den må du naturligvis ha' som din helt egen. Nej, det var din tilsyneladende viden, jeg ikke kunne forstå.
Du skal da også vide, at for rigtig mange, er Canal Digital ikke noget alternativ. Jeg bor f. eks. i en ejerforening, hvor parabol ikke er tilladt - heldigvis.

Min "tilsyneladene" viden som du du arrogant kalder det, bygger altså på ERFARINGER fra andre i min personlige vennekreds. DERES VIDEN er altså god nok for MIG!

Jeg er selv YouSee-kunde, og har på grund af andres ERFARINGER ikke købt en Samsung-boks fra YouSee.



Redigeret af Firebird - 21-Marts-2009 kl. 10:56
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2009 kl. 11:02
Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

Min "tilsyneladene" viden som du du arrogant kalder det, bygger altså på ERFARINGER fra andre i min personlige vennekreds. DERES VIDEN er altså god nok for MIG!

Jeg er selv YouSee-kunde, og har på grund af andres ERFARINGER ikke købt en Samsung-boks fra YouSee.

Skal du så ikke også ha' Canal Digital, som du jo så varmt anbefaler? 

Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2009 kl. 19:56
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

Min "tilsyneladene" viden som du du arrogant kalder det, bygger altså på ERFARINGER fra andre i min personlige vennekreds. DERES VIDEN er altså god nok for MIG!

Jeg er selv YouSee-kunde, og har på grund af andres ERFARINGER ikke købt en Samsung-boks fra YouSee.

Skal du så ikke også ha' Canal Digital, som du jo så varmt anbefaler? 

For det første har jeg ikke anbefalet Canal Digital, men skrevet at jeg kender folk der er skiftet til Canal Digital, hvad jo er noget helt andet.

Om JEG skifter til Canal Digital? Det kommer an på mulighederne, når jeg er flyttet i løbet af året.

Men en ting er sikkert... Jeg køber ikke et produkt før jeg ved at det VIRKER UPÅKLAGELIGT!

Da jeg MULIGVIS KØBER et Panasonic V10 senere på året kunne jeg i dette tilfælde jo også blive hos YouSee og samtidigt få HD-kanalerne UDEN en Samsung-boks. Om jeg så også vælger at skifte til Canal Digital, ved jeg ikke, og jeg mener nu heller ikke at det kommer dig ved



Redigeret af Firebird - 21-Marts-2009 kl. 20:12
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2009 kl. 20:09
Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

Min "tilsyneladene" viden som du du arrogant kalder det, bygger altså på ERFARINGER fra andre i min personlige vennekreds. DERES VIDEN er altså god nok for MIG!

Jeg er selv YouSee-kunde, og har på grund af andres ERFARINGER ikke købt en Samsung-boks fra YouSee.

Skal du så ikke også ha' Canal Digital, som du jo så varmt anbefaler? 

For det første har jeg ikke anbefalet Canal Digital, men skrevet at jeg kender folk der er skiftet til Canal Digital, hvad jo er noget helt andet.

Om JEG skifter til Canal Digital? Det kommer an på mulighederne, når jeg er flyttet i løbet af året.

Men en ting er sikkert... Jeg køber ikke et produkt før jeg ved at det VIRKER UPÅKLAGELIGT!

Da jeg MULIGVIS KØBER et Panasonic V10 senere på året kunne jeg i dette tilfælde jo også blive hos YouSee og samtidigt få HD-kanalerne UDEN en Samsung-boks. Om jeg så også vælger at gøre det, ved jeg ikke, og jeg mener nu heller ikke at det kommer dig ved.

Det kommer da heller ikke mig ved.
Jeg spurgte naturligvis, fordi du tilkendegav, at nogle af dine venner var "flyttet" til Canal Digital og det blev af mig opfattet, som om det kunne det utilfredse også gøre. Du skal jo så åbenbart skifte bopæl, inden du kan overveje Canal Digital. Du kan nu ellers roligt leje en boks med eller uden HDD. Du får HD og det er godt. Det er ikke mange fejl tilbage og ingen af de grove. Det er klart, at man hverken køber/betaler eller får en "BMW", men mindre kan vel også gøre det.

Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 17181920>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu