recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Youseeboksen i Kontant tirsdag aften
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketYouseeboksen i Kontant tirsdag aften

 Besvar Besvar Side  <12345 20>
Forfatter
Besked
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2009 kl. 21:48
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:


Har du grønt lys i boksens linklampe?
Er du medlem af en antenneforeninge eller andet, der gør at du ikke får signalerne direkte fra YouSee?



Kan du uddybe det med antenneforeningen lidt?

Her i byen er der en antenneforening, som får signal fra yousee (man kan også have internet - det afregnes så vidt jeg ved direkte med Yousee) - Start forfra virker ikke, der kommer ikke noget ikon på "nu og næste" bjælken, og trykker man "tilbage" skriver den "ingen start forfra rettigheder". Jeg kontaktede først antenneforeningen, som henviste til yousees support

Efter at have forsøgt i 3 dage, lykkedes det endelig at komme i kontakt med Yousees telefon support - han sagde, at det skulle virke og at det var min boks der var defekt. Det er dog ikke tilfældet, jeg kender 4 andre i byen hvor det heller ikke virker, til trods for dette insisterede manden på, at det var min boks der var noget galt med.

I dag har jeg så testet boksen i en anden by, og her virkede start-forfra glimrende.

Spørgsmålet er så, om det er Yousee eller antenneforeningen man skal gå i kødet på?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2009 kl. 21:53

 

 Det er IKKE You See, funktionen virker på alle deres egne net, der er lokale fordelingsnet hvor diverse funktioner ikke virker fordi, at enten det er fravalgt, eller p.g.a. mangel på kapacitet i deres kabler.  

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2009 kl. 21:57
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:


Har du grønt lys i boksens linklampe?
Er du medlem af en antenneforeninge eller andet, der gør at du ikke får signalerne direkte fra YouSee?



Kan du uddybe det med antenneforeningen lidt?

Her i byen er der en antenneforening, som får signal fra yousee (man kan også have internet - det afregnes så vidt jeg ved direkte med Yousee) - Start forfra virker ikke, der kommer ikke noget ikon på "nu og næste" bjælken, og trykker man "tilbage" skriver den "ingen start forfra rettigheder". Jeg kontaktede først antenneforeningen, som henviste til yousees support

Efter at have forsøgt i 3 dage, lykkedes det endelig at komme i kontakt med Yousees telefon support - han sagde, at det skulle virke og at det var min boks der var defekt. Det er dog ikke tilfældet, jeg kender 4 andre i byen hvor det heller ikke virker, til trods for dette insisterede manden på, at det var min boks der var noget galt med.

I dag har jeg så testet boksen i en anden by, og her virkede start-forfra glimrende.

Spørgsmålet er så, om det er Yousee eller antenneforeningen man skal gå i kødet på?

Logisk set, må det være din antenneforening du skal rette henvendelse til. Det er dem, der leverer signalet til dig.

Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
Anders2400 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-December-2008
Status: Offline
Point: 127
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2009 kl. 22:25
Oprindeligt skrevet af jjdk jjdk skrev:

Efter opdateringen virker min boks også meget bedre.

Men når den står på stand-by står blæseren stadig og kører med samme styrke, som da den var tændt.

Dels larmer den, og dels må den æde en masse strøm i Stand-by.

Desuden synes jeg, at Yousee burde give en form for kompensation, da boksen langt fra har virket i de godt 6 måneder, jeg har haft boksen.

Min boks virker også bedre, hakkeriet er forsvundet. Jeg så her til aften Kontant via StartForfra indtil billedet pludselig frøs fast... Dog ikke på vicedirektør Ulf Lund fra YouSee, men på Hanne Bech Hansen 

Da min boks ikke længere kan optage, skal harddisken formateres... Jeg skal dog lige have set en masse optaget tv først...

Hvad med, at vi koordinerer et fælles krav om kompensation for de 6 måneder? Ifølge Ulf Lunde skulle den nye softwareopdatering have løst problemerne, dermed erkender han jo at der har været problemer indtil da. 

Nogen der mener et fælles krav om kompensation kunne være en god idé? Lad høre

Panasonic TH-42PX80EA - AirTies 7310 - Onkyo TX-SR608 - Sony PlayStation 3 250GB - Logitech Harmony One - ASUS K53SM-SX164V - Fibia 100/100 Mbit
Til top
RR84 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 20-September-2007
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2009 kl. 22:44
Oprindeligt skrevet af Anders2400 Anders2400 skrev:

Hvad med, at vi koordinerer et fælles krav om kompensation for de 6 måneder? Ifølge Ulf Lunde skulle den nye softwareopdatering have løst problemerne, dermed erkender han jo at der har været problemer indtil da. 

Nogen der mener et fælles krav om kompensation kunne være en god idé? Lad høre



Lyder som en god plan.. har dog selv lige kontaktet dem her til aften med en mail. Vender tilbage med svar.
Til top
mrtex Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 17-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 274
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2009 kl. 22:45
sys godt lige vi kan tilføje Samsung HD 3106 og noget kompensation for det først ½års leve tid af boksen...
Playstation3 60GB GTA4,Grid,Skate1&2
42"FULLHD Zepto Zview
Samsung HD 3106
NokiaN95 8GB
Asus L1N64-SLI WS Dual L
2xAmd Athlon64 3,2Ghz FX-74
Kingston 8GBDDR2PC6400
Logitech MX1000
Yousee50/4Mb
Til top
Anders2400 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-December-2008
Status: Offline
Point: 127
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2009 kl. 23:03

Oprindeligt skrevet af mrtex mrtex skrev:

sys godt lige vi kan tilføje Samsung HD 3106 og noget kompensation for det først ½års leve tid af boksen...

Ja, god idé. Kender ikke så meget til dén boks, men hvis problemerne er nogenlunde de samme, så er det fint...

 

Panasonic TH-42PX80EA - AirTies 7310 - Onkyo TX-SR608 - Sony PlayStation 3 250GB - Logitech Harmony One - ASUS K53SM-SX164V - Fibia 100/100 Mbit
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2009 kl. 23:34
Oprindeligt skrevet af Anders2400 Anders2400 skrev:

Hvad med, at vi koordinerer et fælles krav om kompensation for de 6 måneder? Ifølge Ulf Lunde skulle den nye softwareopdatering have løst problemerne, dermed erkender han jo at der har været problemer indtil da. 


Jeg tror kun at I skal regne med at få nogle penge tilbage hvis jeres navne bliver nævnt i Kontant. Det viste det næste indslag om et andet TDC-selskab med al ønsket tydelighed.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Anders2400 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-December-2008
Status: Offline
Point: 127
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2009 kl. 23:46

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af Anders2400 Anders2400 skrev:

Hvad med, at vi koordinerer et fælles krav om kompensation for de 6 måneder? Ifølge Ulf Lunde skulle den nye softwareopdatering have løst problemerne, dermed erkender han jo at der har været problemer indtil da. 


Jeg tror kun at I skal regne med at få nogle penge tilbage hvis jeres navne bliver nævnt i Kontant. Det viste det næste indslag om et andet TDC-selskab med al ønsket tydelighed.

Ja, det kan godt være det bliver svært at få penge tilbage fra YouSee, men sammen står man stærkere. Andre former for kompensation kunne måske også tænkes... F.eks. Cinema gavekoder (hvis de ellers virker), adgang til YouSee Play osv. Det kunne da forsøde livet som YouSee HD-boks kunde.

Panasonic TH-42PX80EA - AirTies 7310 - Onkyo TX-SR608 - Sony PlayStation 3 250GB - Logitech Harmony One - ASUS K53SM-SX164V - Fibia 100/100 Mbit
Til top
Macbom Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 239
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2009 kl. 00:03
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Jeg tror kun at I skal regne med at få nogle penge tilbage hvis jeres navne bliver nævnt i Kontant. Det viste det næste indslag om et andet TDC-selskab med al ønsket tydelighed.


Det selskab du taler om er så De Gule Sider som ikke har noget som helst med TDC at gøre. Som Jesper Theil også prøvede på at sige så er der mange firmaer som benytter sig af metoden med at få TDC til at trække pengene via telefonregningen heriblandt DR selv. (Selvom studieværten med alt tydelighed prøvede at skjule dette ved at tale henover det J.T. sagde)
Til top
Macbom Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 239
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2009 kl. 00:06
Oprindeligt skrevet af Anders2400 Anders2400 skrev:

Hvad med, at vi koordinerer et fælles krav om kompensation for de 6 måneder? Ifølge Ulf Lunde skulle den nye softwareopdatering have løst problemerne, dermed erkender han jo at der har været problemer indtil da.


Nu er der vist ingen hos Yousee der på noget tidspunkt har benægtet at der har været problemer med Samsung boksen (boksene).
Til top
Macbom Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 239
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2009 kl. 00:14
Generelt omkring tv udsendelsen så har jeg da sjældent set så dårligt et program før.

I det klip de viser fra recorder.dk har de fundet 4 - 5 udsagn som ikke er til boksens fordel - hvor er alle de udsagn om en boks som fungerer godt og som mange trods alt er tilfredse med ?

Det fremgår med al tydelighed af programmet at Yousee har forsøgt at hjælpe den omtalte kunde. Det tillægges ingen betydning. Og ja der er ulidelig lang ventetid når man ringer til kundeservice, men hvorfor har alle den opfattelse at de skal forrest i køen. Mit kald er vel ikke vigtigere end ham der ringer ind og gerne vil have ændret programpakker. (Lige gyldig hvor mange folk man ansætter til at besvare opkald så vil folk ikke være tilfredse - da den større lønpost kun kan tjenes ind et sted og det er på os - kunderne !)

På et tidspunkt taler de i studiet om at den omtalte kunde nu har fået en boks som virker, og at der har været en tekniker ude og installere den med den nyeste software. Til dette svarer studieværten "Ja det er jo heldigt efter at sagen er blevet taget op i Kontant" og vi kan vel alle blive enige om at opdateringen kom sidste tirsdag, og ville være kommet uanset om kontant havde taget sagen op for en enkelt kunde.

så konklusionen er: Kontant havde på forhåndt bestemt sig for at Yousee skulle ned med nakken (ellers havde man vel nævnt er der er kommet en opdatering som løser stort set alle problemerne) og ikke ville høre noget forsvar fra Yousees side. I det store hele handler det program kun om at kunderne gerne skal have den opfattelse at Kontant skaffer penge tilbage - det er da i hvert fald det eneste de går op i; "Vil du garantere at alle for deres penge tilbage ..." 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 20>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu