Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Kasper_J
Guld medlem
Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
|
Sendt: 17-Marts-2009 kl. 21:48 |
joern.loenborg skrev:
Har du grønt lys i boksens linklampe? Er du medlem af en antenneforeninge eller andet, der gør at du ikke får signalerne direkte fra YouSee? |
Kan du uddybe det med antenneforeningen lidt? Her i byen er der en antenneforening, som får signal fra yousee (man kan også have internet - det afregnes så vidt jeg ved direkte med Yousee) - Start forfra virker ikke, der kommer ikke noget ikon på "nu og næste" bjælken, og trykker man "tilbage" skriver den "ingen start forfra rettigheder". Jeg kontaktede først antenneforeningen, som henviste til yousees support Efter at have forsøgt i 3 dage, lykkedes det endelig at komme i kontakt med Yousees telefon support - han sagde, at det skulle virke og at det var min boks der var defekt. Det er dog ikke tilfældet, jeg kender 4 andre i byen hvor det heller ikke virker, til trods for dette insisterede manden på, at det var min boks der var noget galt med. I dag har jeg så testet boksen i en anden by, og her virkede start-forfra glimrende. Spørgsmålet er så, om det er Yousee eller antenneforeningen man skal gå i kødet på?
|
|
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
|
Sendt: 17-Marts-2009 kl. 21:53 |
Det er IKKE You See, funktionen virker på alle deres egne net, der er lokale fordelingsnet hvor diverse funktioner ikke virker fordi, at enten det er fravalgt, eller p.g.a. mangel på kapacitet i deres kabler.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
joern.loenborg
Guld medlem
Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
|
Sendt: 17-Marts-2009 kl. 21:57 |
Kasper_J skrev:
joern.loenborg skrev:
Har du grønt lys i boksens linklampe? Er du medlem af en antenneforeninge eller andet, der gør at du ikke får signalerne direkte fra YouSee?
|
Kan du uddybe det med antenneforeningen lidt?
Her i byen er der en antenneforening, som får signal fra yousee (man kan også have internet - det afregnes så vidt jeg ved direkte med Yousee) - Start forfra virker ikke, der kommer ikke noget ikon på "nu og næste" bjælken, og trykker man "tilbage" skriver den "ingen start forfra rettigheder". Jeg kontaktede først antenneforeningen, som henviste til yousees support
Efter at have forsøgt i 3 dage, lykkedes det endelig at komme i kontakt med Yousees telefon support - han sagde, at det skulle virke og at det var min boks der var defekt. Det er dog ikke tilfældet, jeg kender 4 andre i byen hvor det heller ikke virker, til trods for dette insisterede manden på, at det var min boks der var noget galt med.
I dag har jeg så testet boksen i en anden by, og her virkede start-forfra glimrende.
Spørgsmålet er så, om det er Yousee eller antenneforeningen man skal gå i kødet på?
|
Logisk set, må det være din antenneforening du skal rette henvendelse til. Det er dem, der leverer signalet til dig.
|
Mvh. Jørn Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000 BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
|
|
Anders2400
Bruger
Oprettet: 17-December-2008
Status: Offline
Point: 127
|
Sendt: 17-Marts-2009 kl. 22:25 |
jjdk skrev:
Efter opdateringen virker min boks også meget bedre.
Men når den står på stand-by står blæseren stadig og kører med samme styrke, som da den var tændt.
Dels larmer den, og dels må den æde en masse strøm i Stand-by.
Desuden synes jeg, at Yousee burde give en form for kompensation, da boksen langt fra har virket i de godt 6 måneder, jeg har haft boksen.
|
Min boks virker også bedre, hakkeriet er forsvundet. Jeg så her til aften Kontant via StartForfra indtil billedet pludselig frøs fast... Dog ikke på vicedirektør Ulf Lund fra YouSee, men på Hanne Bech Hansen
Da min boks ikke længere kan optage, skal harddisken formateres... Jeg skal dog lige have set en masse optaget tv først...
Hvad med, at vi koordinerer et fælles krav om kompensation for de 6 måneder? Ifølge Ulf Lunde skulle den nye softwareopdatering have løst problemerne, dermed erkender han jo at der har været problemer indtil da.
Nogen der mener et fælles krav om kompensation kunne være en god idé? Lad høre
|
Panasonic TH-42PX80EA - AirTies 7310 - Onkyo TX-SR608 - Sony PlayStation 3 250GB - Logitech Harmony One - ASUS K53SM-SX164V - Fibia 100/100 Mbit
|
|
RR84
Ny bruger
Oprettet: 20-September-2007
Status: Offline
Point: 8
|
Sendt: 17-Marts-2009 kl. 22:44 |
Anders2400 skrev:
Hvad med, at vi koordinerer et fælles krav om kompensation for de 6
måneder? Ifølge Ulf Lunde skulle den nye softwareopdatering have løst
problemerne, dermed erkender han jo at der har været problemer indtil
da.
Nogen der mener et fælles krav om kompensation kunne være en god idé? Lad høre |
Lyder som en god plan.. har dog selv lige kontaktet dem her til aften med en mail. Vender tilbage med svar.
|
|
mrtex
Pause fra forummet
Oprettet: 17-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 274
|
Sendt: 17-Marts-2009 kl. 22:45 |
sys godt lige vi kan tilføje Samsung HD 3106 og noget kompensation for det først ½års leve tid af boksen...
|
Playstation3 60GB GTA4,Grid,Skate1&2
42"FULLHD Zepto Zview
Samsung HD 3106
NokiaN95 8GB
Asus L1N64-SLI WS Dual L
2xAmd Athlon64 3,2Ghz FX-74
Kingston 8GBDDR2PC6400
Logitech MX1000
Yousee50/4Mb
|
|
Anders2400
Bruger
Oprettet: 17-December-2008
Status: Offline
Point: 127
|
Sendt: 17-Marts-2009 kl. 23:03 |
mrtex skrev:
sys godt lige vi kan tilføje Samsung HD 3106 og noget kompensation for det først ½års leve tid af boksen... |
Ja, god idé. Kender ikke så meget til dén boks, men hvis problemerne er nogenlunde de samme, så er det fint...
|
Panasonic TH-42PX80EA - AirTies 7310 - Onkyo TX-SR608 - Sony PlayStation 3 250GB - Logitech Harmony One - ASUS K53SM-SX164V - Fibia 100/100 Mbit
|
|
JesperLund
Guld medlem
Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
|
Sendt: 17-Marts-2009 kl. 23:34 |
Anders2400 skrev:
Hvad med, at vi koordinerer et fælles krav om kompensation for de 6 måneder? Ifølge Ulf Lunde skulle den nye softwareopdatering have løst problemerne, dermed erkender han jo at der har været problemer indtil da. |
Jeg tror kun at I skal regne med at få nogle penge tilbage hvis jeres navne bliver nævnt i Kontant. Det viste det næste indslag om et andet TDC-selskab med al ønsket tydelighed.
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
Anders2400
Bruger
Oprettet: 17-December-2008
Status: Offline
Point: 127
|
Sendt: 17-Marts-2009 kl. 23:46 |
JesperLund skrev:
Anders2400 skrev:
Hvad med, at vi koordinerer et fælles krav om kompensation for de 6 måneder? Ifølge Ulf Lunde skulle den nye softwareopdatering have løst problemerne, dermed erkender han jo at der har været problemer indtil da. |
Jeg tror kun at I skal regne med at få nogle penge tilbage hvis jeres navne bliver nævnt i Kontant. Det viste det næste indslag om et andet TDC-selskab med al ønsket tydelighed.
|
Ja, det kan godt være det bliver svært at få penge tilbage fra YouSee, men sammen står man stærkere. Andre former for kompensation kunne måske også tænkes... F.eks. Cinema gavekoder (hvis de ellers virker), adgang til YouSee Play osv. Det kunne da forsøde livet som YouSee HD-boks kunde.
|
Panasonic TH-42PX80EA - AirTies 7310 - Onkyo TX-SR608 - Sony PlayStation 3 250GB - Logitech Harmony One - ASUS K53SM-SX164V - Fibia 100/100 Mbit
|
|
Macbom
Bruger
Oprettet: 03-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 239
|
Sendt: 18-Marts-2009 kl. 00:03 |
JesperLund skrev:
Jeg tror kun at I skal regne med at få nogle penge tilbage hvis jeres navne bliver nævnt i Kontant. Det viste det næste indslag om et andet TDC-selskab med al ønsket tydelighed.
|
Det selskab du taler om er så De Gule Sider som ikke har noget som helst med TDC at gøre. Som Jesper Theil også prøvede på at sige så er der mange firmaer som benytter sig af metoden med at få TDC til at trække pengene via telefonregningen heriblandt DR selv. (Selvom studieværten med alt tydelighed prøvede at skjule dette ved at tale henover det J.T. sagde)
|
|
Macbom
Bruger
Oprettet: 03-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 239
|
Sendt: 18-Marts-2009 kl. 00:06 |
Anders2400 skrev:
Hvad med, at vi koordinerer et fælles krav om kompensation for de 6 måneder? Ifølge Ulf Lunde skulle den nye softwareopdatering have løst problemerne, dermed erkender han jo at der har været problemer indtil da. |
Nu er der vist ingen hos Yousee der på noget tidspunkt har benægtet at der har været problemer med Samsung boksen (boksene).
|
|
Macbom
Bruger
Oprettet: 03-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 239
|
Sendt: 18-Marts-2009 kl. 00:14 |
Generelt omkring tv udsendelsen så har jeg da sjældent set så dårligt et program før.
I det klip de viser fra recorder.dk har de fundet 4 - 5 udsagn som ikke er til boksens fordel - hvor er alle de udsagn om en boks som fungerer godt og som mange trods alt er tilfredse med ?
Det fremgår med al tydelighed af programmet at Yousee har forsøgt at hjælpe den omtalte kunde. Det tillægges ingen betydning. Og ja der er ulidelig lang ventetid når man ringer til kundeservice, men hvorfor har alle den opfattelse at de skal forrest i køen. Mit kald er vel ikke vigtigere end ham der ringer ind og gerne vil have ændret programpakker. (Lige gyldig hvor mange folk man ansætter til at besvare opkald så vil folk ikke være tilfredse - da den større lønpost kun kan tjenes ind et sted og det er på os - kunderne !)
På et tidspunkt taler de i studiet om at den omtalte kunde nu har fået en boks som virker, og at der har været en tekniker ude og installere den med den nyeste software. Til dette svarer studieværten "Ja det er jo heldigt efter at sagen er blevet taget op i Kontant" og vi kan vel alle blive enige om at opdateringen kom sidste tirsdag, og ville være kommet uanset om kontant havde taget sagen op for en enkelt kunde.
så konklusionen er: Kontant havde på forhåndt bestemt sig for at Yousee skulle ned med nakken (ellers havde man vel nævnt er der er kommet en opdatering som løser stort set alle problemerne) og ikke ville høre noget forsvar fra Yousees side. I det store hele handler det program kun om at kunderne gerne skal have den opfattelse at Kontant skaffer penge tilbage - det er da i hvert fald det eneste de går op i; "Vil du garantere at alle for deres penge tilbage ..."
|
|