recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Stofa digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Zaptor og HDMI smadrer analoge kanaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketZaptor og HDMI smadrer analoge kanaler

 Besvar Besvar Side  <1234 13>
Forfatter
Besked
Sukkerfar Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2008 kl. 21:39
Oprindeligt skrevet af HenrikH HenrikH skrev:

Hej Sukkerfar.

Går ud fra du så også har Zaptor og kører signalet til TV via HDMI.

Jeg har prøvet stort set alt, der er at prøve for at finde, hvad der forårsager fejlen (altså udover det er noget med HDMI forbindelse), men uden held.

Men skal blive spændende at se, hvor seriøst Panasonic tager problemet. Vi skulle nødigt ende i en "pegen fingre" situation - du ved hvor Panasonic siger det er Zaptor, der er problemet og Stofa, siger det er PX80.

Jeg hælder nu mest til, det er PX80'eren. Problemet er der nemlig ikke på en PX70 og alle andre LCD/Plasma TV, jeg kender der har været testet på en Zaptor.

Har overvejet, om der er et af benene i HDMI-stikket man kan cutte og dermed løse problemet, men ved ikke nok om forbindelserne. Du ved ligesom kildeskift benet i et Scart-stik.



Men der er så en ting jeg ikke forstår. Hvorfor dog være interesseret i at se de analoge kanaler når man alligevel kan se de digitale kanaler?

Har du forresten haft held med at programmere din Zaptor-fjernbetjening til dit PX80?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2008 kl. 21:47

Oprindeligt skrevet af Sukkerfar Sukkerfar skrev:


Men der er så en ting jeg ikke forstår. Hvorfor dog være interesseret i at se de analoge kanaler når man alligevel kan se de digitale kanaler?

 Det kan der da være noget om, jeg bruger ikke de Analoge kanaler på You See. Til DR og TV2 bruger jeg DTT, og når andre skal ses, så er det fra You See Digital, de Analoge er totalt unødvendige.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
HenrikH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 733
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2008 kl. 22:16

Bruger også selv de digitale kanaler så det er mere en "udfordring" for mig at få svaret på hvorfor, mere end det er af nødvendighed.

Ja jeg har fjernbetjeningen til Zaptor til at styre TV - og det fungerer bare perfekt!

Uanset hvad mode remoten er i (Zaptor/TV) så styrer lyd op ned altid lyd på tv. Når du så sætter den i TV mode så kan du stort set styre alt nødvendigt. Tænd/sluk, menu, signalkilde, SD-kort læser (billedviser) osv.

Jeg satte en op via dens automatik til det. Se i manualen, hvordan du aktiverer det. Så søgte den selv efter koden, og da tv slukkede var den der.

Og rart med den mere smarte og elegante Zaptor remote end Panasonic-skrumlet



Redigeret af HenrikH - 31-Marts-2008 kl. 22:17
mvh

Henrik
Til top
corgi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 143
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2008 kl. 22:55

Henrik

her er et pin diagram over HDMI  og iøvrigt over alle andre kabler og stik

http://www.hardwarebook.info/HDMI_Cable

Til top
Sukkerfar Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2008 kl. 13:26
Oprindeligt skrevet af HenrikH HenrikH skrev:

Bruger også selv de digitale kanaler så det er mere en "udfordring" for mig at få svaret på hvorfor, mere end det er af nødvendighed.

Ja jeg har fjernbetjeningen til Zaptor til at styre TV - og det fungerer bare perfekt!

Uanset hvad mode remoten er i (Zaptor/TV) så styrer lyd op ned altid lyd på tv. Når du så sætter den i TV mode så kan du stort set styre alt nødvendigt. Tænd/sluk, menu, signalkilde, SD-kort læser (billedviser) osv.

Jeg satte en op via dens automatik til det. Se i manualen, hvordan du aktiverer det. Så søgte den selv efter koden, og da tv slukkede var den der.

Og rart med den mere smarte og elegante Zaptor remote end Panasonic-skrumlet



Jo, men jeg har også prøvet at gøre det automatisk. Når TV'et så er slukket, så skulle den så være der. Men når jeg tænder TV'et igen, kommer jeg ind på TV, hvos de analoge kanaler ligger. Her virker Zaptor fjernbetjeningen perfekt sammen med TV'et, men når jeg så går over i HDMI så er det kun lidt at Fjernbetjeningen der virker.

Kan det være fordi jeg har sat den til på HDMI2, nej det kan det vel ikke? Eller gør jeg noget andet galt?
Til top
MichaelDK Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 63
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2008 kl. 17:47
Hej Henrik,

Godt arbejde indtil nu! Det bliver spændende at se hvad Panasonic kommer frem til!
Jeg har prøvet din guide et par gange uden held. Kan umiddelbart ikke se hvad jeg gør galt.
Men det lyder da til jeg skal have udskiftet den oprindelige fjernbetjening med Zaptorens! :)

Edit: Yderligere har jeg stadigvæk problemer med sorte kanter i siderne når jeg benytter Zaptoren. Dvs den sender åbenbart ikke signalet rigtigt ud (16:9), hvilket tvinger mig til at benytte 16:9 Tilpasset.
Xbox, DVD osv fungere fint i 16:9 visnings mode.


Redigeret af MichaelDK - 02-April-2008 kl. 17:52
Til top
Sukkerfar Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2008 kl. 18:55
Oprindeligt skrevet af HenrikH HenrikH skrev:

Bruger også selv de digitale kanaler så det er mere en "udfordring" for mig at få svaret på hvorfor, mere end det er af nødvendighed.

Ja jeg har fjernbetjeningen til Zaptor til at styre TV - og det fungerer bare perfekt!

Uanset hvad mode remoten er i (Zaptor/TV) så styrer lyd op ned altid lyd på tv. Når du så sætter den i TV mode så kan du stort set styre alt nødvendigt. Tænd/sluk, menu, signalkilde, SD-kort læser (billedviser) osv.

Jeg satte en op via dens automatik til det. Se i manualen, hvordan du aktiverer det. Så søgte den selv efter koden, og da tv slukkede var den der.

Og rart med den mere smarte og elegante Zaptor remote end Panasonic-skrumlet



Har du et godt råd til hvad jeg evt. gør galt?
Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2008 kl. 19:35
MichaelDK - har du prøvet at trykke Tv mens du ser kanalen.
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
Til top
HenrikH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 733
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2008 kl. 20:12

Hej Sukkerfar.

Ved kodningen af remoten fulgte jeg vejledningen i Zaptor brugsanvisningen. http://www.stofa.dk/kundeservice/pdf/zaptor_brugervejledning .pdf 

side 30 - automatisk opsætning. Men man skal gøre det præcist som der står.

mvh

Henrik
Til top
HenrikH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 733
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2008 kl. 20:16

Michael DK hvad er det du ikke kan få til at virke?

Man skulle også kunne få kanalerne igen ved blot at tage HDMI fra. Slukke TV (nok for forsiden af tv'et) og tænde igen og så lave en søgning. Jeg har dog ikke prøvet om det er tilfældet, men blot hørt det fra en anden bruger.

mvh

Henrik
Til top
Sukkerfar Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2008 kl. 14:06
Oprindeligt skrevet af HenrikH HenrikH skrev:

Hej Sukkerfar.

Ved kodningen af remoten fulgte jeg vejledningen i Zaptor brugsanvisningen. http://www.stofa.dk/kundeservice/pdf/zaptor_brugervejledning .pdf 

side 30 - automatisk opsætning. Men man skal gøre det præcist som der står.



Har fulgt den til punkt og prikke
Til top
DonSilicone Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 331
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2008 kl. 09:43

Jeg har også PX80 og Zaptor med HDMI-tilslutning og har også problemet med de forsvundne analoge kanaler. Har endnu ikke haft tid til at lære øvrig familie at anvende Zaptor, så det er faktisk generende lige nu.

Jeg må i gang med at få Zaptor-fjernbetjeningen til at virke med tv-et. Jeg forsøgte ganske kort via den automatiske metode, men droppede det igen, da jeg ikke kunne finde ud af, hvordan AV og Aspect-knapperne kan bruges fra Zaptor fjernbetjeningen - er der nogen, der kan hjælpe mig med det?

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 13>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu