recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 1 opkobling - 2 wifi´s
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

1 opkobling - 2 wifi´s

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
orm08 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2010
Status: Offline
Point: 228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér orm08 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2019 kl. 12:03
Har bredbånd fra YouSee

Her har jeg tilsluttet min gamle airport express (YouSee router er sat til Brigde mode)

Til den er der 2 kablede forbindelser, en til mit eget netværk og en til den anden del af huset (anden familie).

Begge netværk er Google Wifi, og er dermed adskilt fundstændigt. Dvs at hver google netværk er sat op med NAT

Selvom det måske virker overkill med 4 routere, fungerer det perfekt, og nabo familien har fuld kontrol over deres eget wifi, og kan ikke se vores

Fordelen er at det ikke kræver særligt meget netværks kendskab, eneste semi tekniske udfordring er at sætte brigde mode op

Så slipper man også for at YouSee kører port scans osv på ens eget netværk (og det gør de)

Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2019 kl. 12:40
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Jeg var i en lign. situation, bortset fra at det var lejere der skulle have adgang til mit netværk.

Jeg forsøgte med mine eksisterende Asus routere, men separationen i gæste netværket virkede ikke ordenligt når Asus routeren var sat i access punkt mode.


Klart det ikke fungerer ordentligt, når routeren oveni skal fungere som Access point. Havde nu stået som alm. router, ville det fungere.
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2019 kl. 13:25
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Klart det ikke fungerer ordentligt, når routeren oveni skal fungere som Access point. Havde nu stået som alm. router, ville det fungere.


Korrekt at det fungerer når den konfigureres til at fungere som router fremfor som access punkt.

Men det er alligevel relevant at bringe op i denne situation hvor 2 familier skal dele et hus. Det kunne jo være huset var så stort, at der skulle flere access punkter til for at dække ordenligt og så vil ASUS gæste netværk ganske enkelt komme til kort.

Derudover er det overhovedet ikke "klart" at sådan en funktionen ikke ville fungere. For det første kunne jeg ikke finde det beskrevet i manualen eller GUI'et og andre producenter kan sagtens finde ud af at implementere et gæste netværk der fungerer på tværs af flere access punkter.




Redigeret af hedberg - 25-Juni-2019 kl. 13:29
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3777
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2019 kl. 20:49
Tak for input - men kan eks Sonos ikke oprettes som flere systemer, så jeg kan have mit eget Sonos system og svigermekanikken har deres eget?
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2019 kl. 20:51
Som allerede firklaret - jo!
Et system på det alm. netværk, og et andet system på gæstenetværket.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu