recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 106" lærred til 4000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket106" lærred til 4000

Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 702
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2011 kl. 22:15
Oprindeligt skrevet af cgmand cgmand skrev:

Hej Bromberg, på fastramme lærrederne synes jeg heller ikke prisforskellen er stor nok til at vælge Hivilux fremfor Lissau.

Hvis du har researched det her, kan det måske være du kan svare på et par spørgsmål ? :)

Hvad er forskellen helt nøjagtig på Lissau's Mat hvid, Gray og True Color lærreder ? Er True Color lærredet et gråt eller mat hvidt lærred ?

Og hvad er det man får i True Color Color lærredet for de 900kr ekstra over de 2 andre ?

Otto J svarede i denne tråd d 2 mar "Lissau lærred alm. vs True Color ISF dug".

Redigeret af FNørd - 14-Marts-2011 kl. 22:24
Til top
cgmand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Juni-2008
Point: 694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2011 kl. 09:32
Hej FNørd

Tak for det, havde helt glemt den trådEmbarrassed Men det var jo svaret på mit spørgsmål.

Der er en herinde der har et 106" akustisk transparent Draper lærred til salg.

Nu er det 8 år gammel osv.. Men hvordan vil det måle sig mod et Lissau Plano Mat Hvid ?

Er det et problem at det er akustisk trasparent hvis man ikke skal bruge det ? Forringer det billedkvaliteten ?
LG G2 65, ATV, HomePod stereo
Til top
TommyBoy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Maj-2010
Sted: Denmark Balleru
Point: 722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2011 kl. 09:47
>Er det et problem at det er akustisk trasparent hvis man ikke skal bruge det ?
>Forringer det billedkvaliteten ?

Det er jo en masse micro huller, i en ret tynd dug, dette gør dugen en del dyr.
men du kan ikke se disse huller fra 1-2m afstand, så det er ikke noget problem.
AE4000 Onkyo TX-SR608 BD390 SA Mantra 60 + Mantra 10AV 7:4
Lissau Truecolor ISF 100" fastramme Plano
Film skal ses i biografen - derhjemme :-)
Til top
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2006
Point: 702
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2011 kl. 15:51
Oprindeligt skrevet af TommyBoy TommyBoy skrev:

Såvidt jeg husker har det været oppe i en anden tråd.
Og der er ihvertfald delte (eller andre) meninger om dette.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2011 kl. 19:10
Oprindeligt skrevet af TommyBoy TommyBoy skrev:

Uden at jeg vil ødelægge sælgers muligheder for at sælge.........men jo, det kan i den grad ses. Screen research som laver vel nok den bedste transparente dug , som er vævet - her kan jeg se det på 3meters afstand....hvis man kigger efter. Man går kun den vej hvis man vil have højtalerne bag lærredet.
Til top
cgmand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2011 kl. 12:20
Ok, jeg vil undgå en transparent due så. Men jeg tror også jeg i mellemtiden har bevæget mig tilbage til udgangspunktet med et rullelærred i stedet. Men jeg er stadig meget i tvivl..

Har nu her overvejet at anskaffe mig et af de billigeste rullelærreder man kan få, bare for at prøve det og se om det er den rigtige løsning. Ville være lidt ærgerligt at bruge 5000-6000 kr på et tension lærred og så finde ud af det alligevel ikke er den rigtige løsning. Vælter mig ikke ligefrem i dollars lige pt Cry 

Men hvis det skal være et helt billigt "prøve" lærred hvad vil i så foreslå ?

Kan se Elite Screens laver nogle meget billige lærreder, er det noget der kan bruges til en start ?
Til top
TommyBoy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Maj-2010
Sted: Denmark Balleru
Point: 722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2011 kl. 14:39
kan man fikse noget ved stuen ?? så et fast ramme kan bruges ?
det er bare totalt flat og bliver ved med at være flat !
ingen krøller eller folder eller buler, og flagre ikke i vinden når konen løber efter flere popkorn.
AE4000 Onkyo TX-SR608 BD390 SA Mantra 60 + Mantra 10AV 7:4
Lissau Truecolor ISF 100" fastramme Plano
Film skal ses i biografen - derhjemme :-)
Til top
cgmand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2011 kl. 16:00
Tjah.. det kan godt lade sig gøre med et fastramme lærred, men så skal sofaen placeres sådan at man skal hoppe over den for at rulle gardinerne fra og til.. Og så tror jeg aldrig jeg får dem rullet fra :-) Altså bliver stuen mørklagt det meste af tiden..

Hvor i mod et motoriseret rullelærred kunne fungere både som lærred og en del af mørklægningen. Så når projektoren var slukket var der rullet fra.. Kan prøve at skyde et par billeder af min stue en gang senere, så kan du nok bedre forstå hvad jeg mener..

Men i bund og grund er det jo nok også bare mig der er en smule dovn .Embarrassed
Til top
sani Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2007
Point: 1023
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2011 kl. 18:41
Rulle lærred vil får krøller i løbet no time og penge vil bære spildt ,tab tension er ikke perfekte men. De holder på dug vesentlig bedere , så hvis du ikke har mulighed for fast ramme så synes jeg at tab tension for 500-600 euro burde være vejen , du skal bare aceptere at den ikke er perfekt men vesentlig bedere and rulle ,
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
Til top
Talamasca Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-Oktober-2009
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2011 kl. 21:06
Hej cgmand,
Jeg har netop investeret i Epson TW3200 samt Projecta High Contrast 86" manuelt rullelærred. Jeg har ikke monteret lærredet endnu, men jeg har set projektoren på en mathvid væg, og førstehåndsindtrykket er positivt - jeg synes billedet står meget klart, men det er min første projektor, så det er svært at vurdere hvor meget man reelt har fået for pengene i denne prisklasse. Jeg blev dog noget overrasket over hvor meget projektoren oplyser stuen, jeg havde nok undervurderet mængden af diffus interrefleksion i rummet ;-) Så jeg er nu kommet i tvivl om det var en god ide at købe et lærred med gain 1.1, men jeg læste nogle forumtråde på avsforum hvor <1.0 gain billederne mindede mig om for for lav gamma indstilling, så jeg tænkte at var ok.
Når jeg får monteret lærredet vil jeg gerne vende tilbage med sammenligninger ifht. væg. Jeg overvejede også at et ekstremt billigt motorlærred fra cinemagic, men de sælger ikke beslag til  at rykke lærredet ud fra væggen, hvilket var muligt med projecta.
Jeg håber ikke, som nogle nævner her i tråden, at krøller i lærredet bliver et seriøst problem, for så er pengene vel nærmest spildt? men tabtensionlærreder synes jeg er urimeligt dyre set ifht projektorprisen.

Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Point: 2351
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2011 kl. 09:18
Oprindeligt skrevet af Talamasca Talamasca skrev:

Jeg håber ikke, som nogle nævner her i tråden, at krøller i lærredet bliver et seriøst problem, for så er pengene vel nærmest spildt? men tabtensionlærreder synes jeg er urimeligt dyre set ifht projektorprisen.

Min erfaring er, at der kan være stor forskel på hvor meget rullelærreder uden tab tension buler/krøller. Mit første billigt indkøbte lærred blev ret slem i løbet af 1½ år. De to andre blev en smule bulet. Primært i siderne var der problemer, men også lidt ind mod midten. Det er dog typisk noget jeg kun bemærker når der panoreres.
Til top
cgmand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2011 kl. 14:46
Her er så et par billeder af min stue:

Rummet måler ved vinduet 3,18 m og den anden ende 2,86 m og er 5,8 meter langt.

Ville i sætte et fastrammelærred op på væggen eller sætte et tabtension op foran vinduet ? 
Til top

Besvar Besvar Side  <12345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu